Земля і люди
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Недiля Сiчень 12, 2025

Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"

(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!

 

Про таку можливість повідомили редакції в головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві. Ресурс створено з метою поліпшення якості та оперативності обслуговування громадян і подальшого впровадження технології електронного урядування в соціальній сфері.
Кожна застрахована особа, попередньо зареєструвавшись у базі даних веб-порталу, може щомісяця отримувати виписку із системи персоніфікованого обліку. За допомогою такої інформації працівник може легко контролювати, як його роботодавець сплачує за нього єдиний внесок, і в разі потреби висловити свої зауваження. Пенсіонери зможуть регулярно отримувати інформацію з власної пенсійної справи, де буде зазначено вид та суму призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством; назву закону, згідно з яким призначено пенсію, тощо.

У січ­ні–жовт­ні 2015 р. по­­слу­ги Дер­жав­ної служ­­би за­йня­то­сті що­до по­шу­ку ро­бо­ти от­ри­ма­ли 1,2 млн за­ре­єс­тро­ва­них без­ро­біт­них.

На 1 листопада 2015 р. на одне робоче місце претендувало 10 безробітних, проте з початку року за сприяння служби зайнятості роботу отримали 631 тис. громадян, 941,1 тис. — одержували допомогу по безробіттю. Активно готуючись до реформи — створення Національного агентства зайнятості, служба зайнятості удосконалює роботу з клієнтами. «Ми проводимо аналіз ефективності наших послуг, і як тільки уряд та Верховна Рада ухвалять відповідні рішення,— одразу розпочнемо реформу»,— заявив заступник голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) Сергій Кравченко.
За його словами, до участі в громадських та інших роботах тимчасового характеру за сприяння служби зайнятості було залучено 206 тис. осіб.

До трьох святкових днів у 2016 році — Різдва Христового, Міжнародного жіночого дня та Дня Конституції — додадуться сусідні з ними за календарем. Відповідно три суботи українцям доведеться відпрацювати.
З метою створення сприятливих умов для святкування 7 січня — Різдва Христового, 8 березня — Міжнародного жіночого дня та 28 червня — Дня Конституції України, а також раціонального використання робочого часу рекомендувати керівникам підприємств, установ і організацій (за винятком органів Пенсійного фонду України, Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта», Державної казначейської служби та банківських установ) перенести у порядку і на умовах, установлених законодавством, у 2016 році для працівників, яким установлено 5-денний робочий тиждень з двома вихідними днями, робочі дні з п’ятниці 8 січня — на суботу 16 січня; понеділка 7 березня — на суботу 12 березня; понеділка 27 червня — на суботу 2 липня.

Cім’­ям, які впер­ше звер­ну­ли­ся за суб­си­дією про­тя­гом двох мі­ся­ців з по­чат­ку опа­лю­валь­но­го пе­ріо­ду (зок­ре­ма, у Ки­єві — до 10 груд­ня 2015 ро­ку, ос­кіль­ки опа­лю­валь­ний пе­рі­од роз­по­чав­ся 10 жовт­ня 2015 ро­ку), суб­си­дія при­зна­чає­ть­ся з по­чат­ку опа­лю­валь­но­го пе­ріо­ду.

Таким чином, якщо сім’я звернеться за субсидією у місті Києві до 10 грудня цього року, субсидія їй буде призначена починаючи з жовтня 2015 року. На цьому наголосив заступник міністра соціальної політики Віталій Мущинін під час брифінгу в Клубі Кабінету Міністрів.
Він також повідомив, що станом на 13 листопада 2015 року субсидію отримують у 5,8 разу більше сімей, ніж в аналогічному періоді 2014 року, загалом — майже 4,3 млн сімей (з урахуванням призначених до 1 травня 2015 року). З них за новим порядком субсидії призначено майже 4,2 млн сімей.

На­род­ні де­пу­та­ти ухва­ли­ли За­кон Ук­раї­ни «Про зов­ніш­ню тру­до­ву міг­ра­цію», який вхо­дить до скла­ду за­ко­но­про­ек­тів, по­тріб­них для лі­бе­ра­лі­за­ції ві­зо­во­го ре­жи­му з ЄС.

Як зазначається в тексті цього Закону, документ визначає правові та організаційні засади державного регулювання зовнішньої трудової міграції та соціального захисту громадян України за кордоном (трудових мігрантів) і членів їхніх сімей.
Цей Закон визначає зовнішню трудову міграцію як переміщення громадян України, пов’язане з перетинанням державного кордону, з метою провадження оплачуваної діяльності в державі перебування.
Водночас чинність Закону не поширюється на громадян України, які шукають чи отримали притулок у державі перебування; осіб, які здобувають освіту, професійну підготовку та підвищують кваліфікацію за кордоном; працівників дипломатичної служби та інших органів державної влади, які працюють у закордонних дипломатичних установах України; осіб, які перебувають у відрядженні за кордоном.

У роз­пал міг­ра­цій­ної і си­рій­ської кри­зи канц­лер Ні­меч­чи­ни Ан­ге­ла Мер­кель на три дні по­ле­ті­ла в Ін­дію, щоб на­ла­го­джу­ва­ти гар­мо­ній­ний роз­ви­ток стра­те­гіч­но­го парт­нер­ства обох дер­жав. Ін­дія по­сту­по­во стає все важ­ли­ві­шим парт­не­ром Ні­меч­чи­ни, осо­бли­во еко­но­міч­ним. Швид­кий роз­ви­ток азій­ської дер­жа­ви по­тре­бує ні­мець­ких ін­вес­ти­цій, зок­ре­ма в енер­ге­тич­но­му сек­то­рі. Ні­меч­чи­на, яка рек­ла­мує ідею охо­ро­ни клі­ма­ту, у свою чер­гу, ба­чить в Ін­дії ди­на­міч­ний роз­ви­ток рин­ку, на яко­му з ко­рис­тю для се­бе мо­же про­су­ва­ти ви­ко­рис­тан­ня від­нов­лю­валь­них дже­рел енер­гії.

Багато тижнів Європа і Німеччина зокрема перебувають у центрі великої міграційної кризи, яку більшість експертів вважають одним із найгостріших викликів для повоєнної Європи. Канцлер Німеччини Ангела Меркель відіграє у цій кризі першорядну роль, приймаючи неочікувані від неї контроверсійні і сміливі рішення. Варто назвати лише два — про необмежений допуск сирійських біженців у Німеччину та про наступне відновлення контролю на кордонах.
Політика Меркель стосовно міграційної кризи, абстрагуючись від питань про її слушність, коштувала пані канцлер падіння популярності у Німеччині та різних голосів критики, у тому числі в лавах власної партії. Останнім часом наступив новий розділ, пов’язаний із сирійським конфліктом, який буває у тісній залежності з проблемою біженців у Європі.

У січ­ні 2015 ро­ку іс­ла­міс­ти здійс­ни­ли те­ро­рис­тич­ну ата­ку на ре­дак­цію гу­мо­рис­тич­но­го жур­на­лу «Шар­лі Еб­до», який спе­ціа­лі­зує­ть­ся на гос­трих по­лі­тич­них ка­ри­ка­ту­рах. То­ді Па­риж та весь світ уже охоп­лю­ва­ла хви­ля спів­чут­тя і со­лі­дар­но­сті від тих, хто по­ді­ляє лі­бе­раль­ні де­мо­кра­тич­ні цін­но­сті. Піс­ля цієї стрі­ля­ни­ни зда­ва­ло­ся, що фран­цузь­кі спец­служ­би на­да­лі бу­дуть більш ефек­тив­ни­ми у про­ти­дії те­ро­рис­тич­ним за­гро­зам.

Утім, див не буває: суспільство, яке дотримується ідеалів індивідуальної свободи, залишається вразливим для терористичних атак. Не в останню чергу тому, що терористи та їхні спонсори цих цінностей не поділяють. Минуло 10 місяців і відразу у шести місцях Парижа три групи терористів влаштували справжню криваву вакханалію.
Жахливі кадри нагадували безжальну розправу над невинними цивільними жителями, що вже стало повсякденною практикою для «Ісламської держави». Місця, обрані для терористичної атаки, максимально відповідали меті всеосяжного висвітлення цієї події, адже інформаційний супровід та шок від нього є одним із головних мотивів скоєння будь-яких терористичних атак.

Британський прем’єр-міністр Девід Кемерон за день до паризьких терактів оголосив умови, на яких Британія може залишитись в Європейському Союзі. Йдеться про політичну паритетність між британським фунтом стерлінгів і спільною європейською грошовою одиницею євро.
Крім того, британський прем’єр-міністр зажадав для Великої Британії особливих умов членства в Євросоюзі, тобто визнання іншими партнерами права Британії не брати участь у наднаціональних політичних проектах. Взагалі викладені Девідом Кемероном ультимативні вимоги не є принципово новими для британської європейської політики. Якщо ми згадаємо недавню історію, то побачимо там і витоки британського європейського скептицизму.
Відразу після Другої світової війни британський прем’єр-міністр Уїнстон Черчілль вітав проект започаткування європейської інтеграції, але без британської участі. На його думку, британські зовнішньополітичні пріоритети є незмінними. На першому місці мають бути особливі британсько-американські відносини. На другому плані — зміцнення і розвиток співпраці з Британською Співдружністю Націй і лише на третьому — відносини з континентальною Європою.

Єв­ро­пей­ська ко­мі­сія, якою ке­рує Жан-Клод Юн­кер, учи­ни­ла ве­ли­кий крок у бо­роть­бі з так зва­ною по­дат­ко­вою опти­мі­за­цією, ви­знав­ши, що по­дат­ко­ві пе­ре­ва­ги, на­да­ні Люк­сем­бур­гом і Гол­лан­дією «Фі­ату» і «Стар­бак­су», су­пе­ре­чи­ли за­ко­но­дав­ству Єв­ро­со­юзу.

Голова Європейської комісії перебуває у середовищі найсерйознішої європейської політики протягом трьох десятиліть, тобто довше, ніж Ангела Меркель і майже всі інші європейські лідери. Як багаторічний міністр фінансів (1989–2009) і прем’єр Люксембургу (1995–2013) Юнкер був одним із творців зони євро і Європейського Союзу у його нинішньому вигляді.
Як голова Єврогрупи (2005–2013) він формував реакцію ЄС на світову кризу і вів переговори про всі пакети допомоги для інших держав із периферії зони євро. З 2014 року цей прихильник сильного, федералізованого Євросоюзу керує Європейською комісією.
Заявленими пріоритетами юнкерівської Європейської комісії на цю каденцію є: реформа зони євро, переговори із США щодо підготовки Договору про зону вільної торгівлі, будівництво спільного цифрового ринку та енергетичного союзу. Нині всі законопроекти опинились у тіні кризи в Греції та напружених відносин Брюсселя з Великобританією, яка все більше віддаляється від «європейської авантюри».

15–16 лис­то­па­да 2015 ро­ку у ту­рець­кій про­він­ції Ан­та­лія, а са­ме у ку­рорт­но­му міс­ті Бе­лек, від­був­ся са­міт лі­де­рів кра­їн — чле­нів «ве­ли­кої двад­цят­ки». На­га­да­ємо, що ці дип­ло­ма­тич­ні за­хо­ди про­хо­дять що­річ­но по­чи­на­ючи з осе­ні 2009 ро­ку. То­ді ще на са­мо­му по­чат­ку сві­то­вої еко­но­міч­ної кри­зи кра­їни «ве­ли­кої сім­ки» — США, Ка­на­да, Ні­меч­чи­на, Ве­ли­ка Бри­та­нія, Іта­лія, Фран­ція, Япо­нія, а та­кож Ро­сія за­про­по­ну­ва­ли ін­шим кра­їнам, які ма­ють сут­тє­вий вплив на стан сві­то­вої еко­но­мі­ки, по­го­джу­ва­ти спіль­ні дії.

Йдеться про такі країни, як Австралія, Бразилія, Індія, Китай, Туреччина, Малайзія, Індонезія, Аргентина, Мексика, Саудівська Аравія, Республіка Корея та Південно-Африканська Республіка, які сумарно контролюють до двох третин світового валового продукту. Як бачимо, ці країни презентують усі існуючі локальні цивілізації та континенти.
У сенсі впливу на світову політику «велику двадцятку» можна вважати своєрідною директорією Організацій Об’єднаних Націй. У цьому плані це об’єднання є можливою моделлю для реформування ООН, бо «велика двадцятка» є, так би мовити, безполюсною структурою, де поки що не формалізувалася політична ієрархія.

Останнi новини


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».