Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
У Запоріжжі на 78-му році життя помер знаменитий український важкоатлет Леонід Жаботинський, повідомив 14 січня сайт Запорізької міськради. На рахунку Жаботинського п’ять титулів чемпіона СРСР, дві золоті нагороди Олімпіади, чотири звання чемпіона світу і два титули чемпіона Європи. Жаботинський є автором 19 світових рекордів, 20 рекордів СРСР і 58 рекордів України.
Леонід Іванович Жаботинський народився 28 січня 1938 року в селі Успенка Краснопольського району на Сумщині. У 1941 році родина переїхала до Харкова, там почалася кар’єра майбутнього чемпіона.
Любов до спорту прищепив батько — він сам був спортсменом-аматором. «Замість того, щоб бовтатися без діла та по двору бігати, займався б краще спортом, ходив би на стадіон», — казав Іван Жаботинський. Льоня послухав і пішов на легку атлетику — метання диска і штовхання ядра. Після восьмого класу він почав працювати на Харківському тракторному заводі й навчатися токарній справі. Майстер, у якого вчився Жаботинський, був громадським тренером з боксу, і Льоня, не кидаючи легкої атлетики, почав займатися і боксом.
Шанувальники біатлону, які живуть у невеликій німецькій комуні Рупольдинг (населення якої — менш як 7 тисяч людей), отримали у січні подвійне свято. Інший німецький біатлонний центр Обергоф через брак снігу не зміг прийняти п’ятий етап Кубка світу, і Міжнародний союз біатлоністів вирішив, що Рупольдинг гідний бачити провідних лижників-стрільців упродовж двох тижнів.
На п’ятому етапі Кубка світу відзначилися й українські спортсмени. І вперше в сезоні більше підстав говорити про себе дали українські чоловіки, а якщо конкретизувати — Дмитро Підручний, який на тлі очевидних проблем Сергія Семенова гідно перебрав лідерські функції. На високому рівні Дмитро провів весь етап, але особливо відзначився в гонці елітарної тридцятки — мас-старті, який завершував програму п’ятого етапу в неділю, 10 січня.
Те, що на прихильників біатлону чекає щось особливе, стало очевидно вже після першої половини гонки: більшість лідерів, включно з Мартеном Фуркадом, на двох стрільбах лежачи вирушала на штрафні кола, і в перші рядки проміжного протоколу піднялися менш рейтингові біатлоністи.
Компанія Кайзер Перманенті надає медичні послуги мешканцям 8 штатів США і федерального округу Колумбія. Їй належать майже 40 клінік і понад 600 центрів, а кількість американців, які користуються послугами лікарів цієї компанії, перевищує 9 мільйонів людей.
Наявність такої великої кількості лікувальних установ вимагає найсуворішого дотримання правил асептики і антисептики, щоб уникнути спалахів так званих внутрішньолікарняних інфекцій, котрі можуть бути викликані хвороботворними мікробами, що набули стійкості до антибіотиків.
Тим дивнішим є рішення адміністрації Кайзер Перманенті про те, що вона більше не закуповуватиме для своїх клінік меблів, підлогового покриття, предметів побуту й обладнання, в які у процесі виробництва було додано спеціальний склад із бактерицидними властивостями.
У китайській лікарні успішно провели операцію з видалення ракової пухлини підшлункової залози за участю робота. Крім того, пацієнту була проведена реконструкція судин. Інформація надійшла від інформаційного агентства Xinhua (Сіньхуа).
Медики стверджують, що така операція унікальна і є першою у світі процедурою, повноцінно проведеною за участі медичного робота.
Під час операції робот, керований хірургом, виявив портальну вену, що сполучається з підшлунковою залозою, а також видалив злоякісне новоутворення. Черевна порожнина 57-річного пацієнта була відкрита для проведення медичних маніпуляцій, і медичний робот успішно впорався з усіма хірургічними процедурами, залишивши лише кілька голкових отворів, які заживуть дуже швидко, повідомили лікарі.
Минули новорічні та різдвяні святкування. Добре, якщо на згадку про себе вони залишили тільки подарунки, гарний настрій і приємні спогади. Але часто-густо після святкового марафону залишаються ще й набряки, мішки під очима, складки на боках, болі в шлунку, з’являється апатія та інші малоприємні відчуття. А все через гастрономічні надмірності та вживання алкоголю.
Однак засмучуватися не варто, адже відновити сили і здоров’я можна досить швидко й без зайвих зусиль. А що саме для цього потрібно зробити, розповість лікар-гастроентеролог, кандидат медичних наук Мар’яна Романенко.
— З чого варто починати відновлення організму?
— Щоб швидко відновитися після святкового застілля, необхідно особливу увагу приділити харчуванню. «Олів’є», «шуба», смажена курка, холодець — усе це має бути негайно забуте. Для відновлення свого здоров’я не слід вживати ті продукти, які дають нам тяжкість і млявість. Тобто це такі, що пройшли глибоку промислову переробку, — ковбаси, копченості, майонези, різні соуси й алкоголь.
Сфера поводження з відходами та електронного врядування в Україні перебуває у кризовому стані. В Україні щороку утворюється близько 14 млн тонн твердих побутових відходів, 95% з яких захоронюється на сміттєзвалищах. Водночас у Швеції на сміттєзвалищах захоронюється 0,7% відходів, а в Польщі їх захоронення впродовж останніх трьох років зменшилося більш як удвічі.
Про поводження з побутовими відходами та про інші екологічні небезпеки розповіла кореспонденту «ДУ» еколог Міжнародної благодійної організації «Екологія-Право-Людина» Алла Войціховська.
— Пані Алло, на Львівщині існує проблема Грибовицького сміттєзвалища. Чи можна використати це сміття як вторинну сировину?
— Згідно з нормативами та чинними стандартами, на львівському сміттєзвалищі потрібно періодично проводити перешарування. Відповідне перешарування не відбувається як слід, тому через перегнивання сміття утворюється біогаз, а в його складі міститься приблизно 40–60% метану. Метан — це той самий природній газ, який ми маємо в газопостачанні. Можна використати метан із львівського сміттєзвалища шляхом встановлення свердловин, але для цього потрібно мати господарника.
Наш співрозмовник — знаний письменник Олександр Гижа, автор багатьох оповідань, поезій, повістей та романів, здебільшого історичного правдоборчого спрямування. Твори ж майстра динамічних сюжетів і чудового знавця мови про сучасність вирізняються проблемністю і принциповою позицією.
Характерними є назви книжок: «Двісті метрів до сонця», «Щербаті дні до середи», «Крутий поворот», «Знайомі з вересня», «Дорога», «Ніч літньої повені», «Човен для людей», «Титан», «Глибока межа», «Гірська роса», «Житні плачі», «Облога Кармалюка», «Покличте мене, дороги».
Як дійсний служитель церкви п’ятидесятників, Олександр Гижа здійснив переклад Святого Письма: п’ять років поклав на відтворення тексту Біблії сучасною українською літературною мовою, стільки ж — на порівняння та усунення різноманітних різночитань. А ще п’ять літ — на шліфування. Його переклад Біблії фахівці вважають одним із найдовершеніших, і він, слава Богові, пішов у світ.
Тож наша розмова складатиметься з двох частин: про історичну романістику і про працю над Святим Письмом.
Зимові свята — це завжди очікування дива і, звісно, цікавих зустрічей. Таке мистецьке диво чекає на нас у Будинку митрополита (Софія Київська), де розгорнуто виставку «Різдвяні зустрічі» (емалі Тетяни та Сергія Колечків, акварельний живопис Любові Колечко).
Україна має давні емальєрні традиції. Емаль присутня у прикрасах часів Київської Русі, у виробах культового призначення славетної доби українського бароко. Розвиток емальєрного мистецтва припадає на кінець ХІХ ст., але воно було дещо призабутим у радянські часи. В останні десятиліття до емальєрної творчості в Україні звернулися на новому рівні, про що свідчать художні твори фундаторів української школи мистецтва гарячої емалі О. Бородая, В. Хоменка, а також їх обдарованих послідовників.
Київські художники Тетяна і Сергій Колечки належать до видатних українських майстрів, які плідно продовжують і розвивають давнє мистецтво. Вони постійно працюють над розширенням тематично-сюжетних і пластичних можливостей емалі.
Людині властиво завжди сподіватися на краще. Без надії життя неможливе як для окремої особистості, так і для суспільства в цілому. Знаковим періодом для нашого суспільства було настання «хрущовської відлиги», коли майже всі відчули легкий подих свободи як підтвердження сподівань на краще майбутнє. Цьому періоду й присвячена художня виставка «Великі сподівання. Мистецтво України кінця 50—60-х років», представлена у виставкових залах «Хлібні» Національного заповідника «Софія Київська».
Прикметою тих часів у масштабах країни і міста стало масове будівництво нових житлових мікрорайонів. Багато сімей очікували покращення житлових умов. Тема великого будівництва, наочно проілюстрована проектами експериментального житлового масиву Дарниця, знайшла відображення в мистецтві таких майстрів живопису, як В. Беляк, В. Гайдук, Г. Сокиринський. У Києві, територія якого в післявоєнні роки значно розширилася, відбулося відкриття першої лінії метрополітену, що покращило сполучення між районами. Ця знакова подія відображена у графічних проектах станцій «Дніпро», «Університет», «Вокзальна» з фондів Національного заповідника «Софія Киіївська».
У Мистецько-концертному центрі імені Івана Козловського народний артист України Олександр Кравченко нещодавно презентував театральний проект за творами Лесі Українки — «Моя єдиная любове», що є частиною значно ширшого мистецького проекту.
«Кілька років тому я підійшов до художнього керівника Національної оперети України Богдана Струтинського з пропозицією створити поетичний театр. Мені пішли назустріч. Так з’явилася музично-літературна вистава «І на оновленій землі...» за творами Тараса Шевченка. Наразі презентуємо постановку, присвячену Лесі Українці. У планах — проекти за творами Івана Франка та Ліни Костенко, також на одному з літературних вечорів збираюся декламувати власні вірші.
Звичайно, у подальшій перспективі є бажання звернутися до світової літератури, але зараз, насамперед, прагну популяризувати національну культуру українського народу. Нині, коли Україна переживає складні часи, українцям вкрай необхідне саме рідне слово. Ми говоримо, що нам тяжко.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».