Земля і люди
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Четвер Сiчень 09, 2025

Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"

(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!

 

Ще рік то­му міс­то Трос­тя­нець ста­ло рок-сто­ли­цею Сум­щи­ни за­вдя­ки му­зич­но­му рок-фес­ти­ва­лю «Схід-рок», а не­що­дав­но фес­ти­валь уд­ру­ге за­ві­тав до цьо­го не­ве­лич­ко­го міс­теч­ка на схо­ді на­шої дер­жа­ви.

Протягом двох фестивальних днів тростянчан та гостей міста з усієї Східної України (були навіть представники Донеччини та Луганщини) енергією своїх виступів заряджали 19 колективів.
Головними фаворитами першого дня стали відомі українські гурти «Тартак» та «Антитіла», а другого — «ТНМК» та «Бумбокс». Географія решти колективів охопила Суми, Полтаву, Харків, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Луцьк та Київ. Цей фестиваль можна сміливо назвати міжнародним, оскільки одним із гостей став австрійський гурт 7 DIALS MYSTERY.
Про досить великий інтерес до фестивалю свідчить той факт, що взяти в ньому участь виявило майже 300 рок-колективів з усієї України. Отож шести гуртам, які лише починають свою фестивальну кар’єру, довелося виборювати право на участь у «Схід-року» у серйозній конкурентній боротьбі.

Свій чет­вер­тий те­ат­раль­ний се­зон Кла­сич­ний Ху­дож­ній Аль­тер­на­тив­ний Те­атр за­вер­шив про­гра­мою «Нос­таль­гія», в якій бу­ли пред­став­ле­ні ро­ман­си, лі­рич­ні піс­ні та ви­со­ка по­езія. Для всіх гля­да­чів цей ве­чір став чу­до­вою на­го­дою по­ри­ну­ти у світ ча­рів­них ме­ло­дій ми­ну­лих ро­ків, а стар­шо­му по­ко­лін­ню ще й зга­да­ти свою мо­ло­дість.

Це одна з чотирьох музичних програм театру, що вперше була показана у травні 2011го. І відтоді щороку вона знову повертається на сцену.
«Як і всі вистави КХАТу, програми вечорів романсів розвиваються, щороку вдосконалюються і ростуть разом із театром. Урізноманітнюється репертуар, з’являються нові талановиті актори — виконавці романсів і пісень, акомпаніатори. Спочатку ми працювали в класичній концертній манері з обов’язковим оголошенням виконавців і номерів, входами та виходами акторів за куліси, потім пробували включати елементи бардівського виконання, коли актори не тільки співають, а й розмовляють із глядачем. І, врештірешт, знайшли свою форму цих вечорів без оголошень номерів і зайвих розмов, коли наша зала перетворюється на світ, де говорять лише мовою музики і поезії. Відтепер ці програми стали повноцінними виставами КХАТу, жанр яких ми визначаємо як вечір романсу», — розповіла художній керівник театру Катаріна Сінчілло.

Ро­бо­та над про­ек­том Кон­цеп­ції роз­вит­ку сис­те­ми стра­ху­ван­ня сіль­сько­гос­по­дар­ської про­дук­ції в Ук­раї­ні, роз­роб­ле­ним Аг­ро­стра­хо­вим пу­лом за під­трим­ки про­ек­ту Між­на­род­ної фі­нан­со­вої кор­по­ра­ції (IFC, Гру­па Сві­то­во­го бан­ку), на­ра­зі три­ває. Ни­ні во­на зо­се­ре­ди­ла­ся в ро­бо­чій гру­пі, ство­ре­ній при Мі­ніс­тер­стві аг­рар­ної по­лі­ти­ки та про­до­воль­ства Ук­раї­ни. До її скла­ду увій­шов го­лов­ний ан­дер­рай­тер пу­лу Олек­сандр При­ще­па, який ді­лить­ся дум­ка­ми з при­во­ду пер­спек­тив ре­фор­му­ван­ня віт­чиз­ня­но­го аг­ро­стра­ху­ван­ня.

— Проект концепції передбачає запровадження на ринку агрострахування єдиних правил гри. Які це правила?
— Насамперед ідеться про єдині правила страхування, єдині методики огляду посівів, єдині методики врегулювання збитків, які передбачають і використання стандартних страхових продуктів, і єдиних підходів до процесу страхування. Це як Правила дорожнього руху: вони поширюються на всіх водіїв. А чи ви їдете на сході країни, на заході, півночі чи півдні, кермуєте легковиком чи вантажним автомобілем — немає жодного значення.

По­ки по­лі­ти­ки на­ма­га­ють­ся до­мо­ви­ти­ся про при­пи­нен­ня бо­йо­вих дій на Схо­ді Ук­раї­ни, вій­на там про­дов­жує жни­ву­ва­ти на пов­ну си­лу, за­би­ра­ючи що­дня жит­тя як вій­сь­ко­вих, так і мир­них жи­те­лів та роб­ля­чи ка­лі­ка­ми без ог­ля­ду на стать і вік де­сят­ки лю­дей. Ме­ди­ки, кот­рим ни­ні до­во­дить­ся ря­ту­ва­ти жертв кри­ва­во­го про­ти­сто­ян­ня в зо­ні АТО, із су­мом кон­ста­ту­ють, що чи­ма­ло по­ра­не­них при­во­зять до лі­ка­рень та шпи­та­лів із ві­ді­рва­ни­ми кін­ців­ка­ми або та­ких, кот­рим за­для ря­ту­ван­ня їх­ньо­го жит­тя вже на опе­ра­цій­но­му сто­лі до­во­дить­ся ам­пу­ту­ва­ти ру­ки або но­ги.

Чимало з них втрачають надію на повернення до повноцінного життя, бо розуміють, що в державі, економіка якої геть виснажена корупцією та ще й війною, а новітні технології десь застрягли на півдорозі, людям з обмеженими можливостями розраховувати на якісне протезування не доводиться. Тому ледь не кожен із тих, хто потребує протезування і розраховує на повернення до активного життя, мріє про лікування за кордоном і з недовірою ставиться до можливостей вітчизняних протезних підприємств...

Цього року парад вишиванок стартував на Контрактовій площі, а фінішував — на території заповідника «Софія Київська», де відбувся фінал конкурсу «Презентація українського весілля» та святковий концерт, повідомляє life.pravda.com.ua. У параді взяли участь представники 18 регіонів і міст. За даними організаторів, кількість учасників маршу єдності становила від трьох до п’яти тисяч осіб.
Делегацію зі Слов’янська в Києві вітали особливо гаряче. Учасники були у вишиванках, характерних для їхнього регіону, співали свої народні пісні, несли ікони.
На Софійській площі відбувся концерт і конкурс на найкращу вишиванку серед жінок, чоловіків, дітей, а також конкурс вишиванок серед пар близнюків.

На останньому в сезоні тенісному турнірі серії Grand Slam участь українців виявилася надто короткою. Лише Ілля Марченко спромігся пройти до другого кола. Суперником українця, який нині посідає 163-тю сходинку в рейтингу Асоціації тенісистів-професіоналів, був сусід у списку — 167-й у світі італієць Марко Чіудінеллі.
Поєдинок тривав 4 години 19 хвилин, донеччанин подав 12 ейсів і припустився дев’яти подвійних помилок. Рахунок зустрічі — 7:6, 4:6, 7:6, 7:6. Суперник Марченка в другому колі — значно сильніший хорват Марін Чиліч, сіяний у Нью-Йорку під 14-м номером.
Сергій Стаховський (95-та ракетка світу) зачохлив ракетку після поразки від Андреаса Сеппі (це 25-й тенісист планети). Боротьби не вийшло — 3:6, 1:6, 4:6, матч тривав менш як дві години.
Не потішили і жінки. Марина Заневська була слабшою від американки Шелбі Роджерс — 4:6, 3:6. Леся Цуренко не знайшла себе в зустрічі з казахстанською тенісисткою Заріною Діяс — 1:6, 2:6, а Еліна Світоліна програла Полоні Герцог зі Словенії — 2:6, 6:7.

Піс­ля мат­чів 1/16 фі­на­лу Куб­ка Ук­раї­ни ли­ше од­на коман­да Прем’­єр-лі­ги зму­ше­на бу­ла за­ли­ши­ти цей тур­нір. Не по­щас­ти­ло до­нець­ко­му «Ме­та­лур­гу», який по­сту­пи­вся пред­став­ни­ку пер­шої лі­ги. Од­нак і де­яким лі­де­рам віт­чиз­ня­но­го фут­бо­лу до­ве­ло­ся до­клас­ти чи­ма­ло зу­силь для то­го, щоб про­йти до на­ступ­но­го ра­ун­ду.

Дніпропетровському «Дніпру» у протистоянні з чернігівською «Десною» вистачило одного м’яча, щоб пробитися до наступного кола. «Десна» на правах господаря з перших хвилин намагалася діяти дуже агресивно, «Дніпро» не поспішав форсувати події. Команда першої ліги майже на рівних грала проти одного з претендентів на «золото» Прем’єр-ліги.
Уже на 9-й хвилині господарі награли на небезпечний момент, але після удару Деребчинського м’яч рикошетом від захисника пішов на кутовий. «Десна» продовжувала атакувати, і за дві хвилини ледь не награла на пенальті у ворота суперника. Федецький порушував правила у власному штрафному майданчику.

Не­фро­ло­гія в ук­ра­їн­ській ме­ди­ци­ні вио­кре­ми­лась у са­мо­стій­ну дис­цип­лі­ну по­рів­ня­но не­дав­но — ли­ше пів­сто­літ­тя то­му. Од­нак, як мо­вить­ся, встиг­ла вже ві­дво­юва­ти со­бі на віт­чиз­ня­них те­ре­нах ціл­ком гід­не міс­це під сон­цем.
Про те­пе­ріш­ню роль бук­валь­но на очах «під­рос­та­ючої» га­лу­зі у су­спіль­стві за­га­лом (та й у ме­дич­но­му се­ре­до­ви­щі зок­ре­ма), як, утім, і про ни­ніш­ні її здо­бут­ки чи на­віть якісь по­даль­ші ці­ка­ві пла­ни роз­мір­ко­вує сьо­го­дні на шпаль­тах «ДУ» наш все­світ­ньо ві­до­мий ака­де­мік, ла­уре­ат Дер­жав­ної пре­мії, іні­ці­атор за­сну­ван­ня ка­фед­ри не­фро­ло­гії при Ки­їв­сько­му ін­сти­ту­ті удо­ско­на­лен­ня лі­ка­рів Лю­бо­мир Пи­ріг.

— На жаль, динаміка ниркових захворювань спонукає здебільшого до тривожних роздумів. Причини загальновідомі: забрудненість навколишнього середовища, соціально-економічні негаразди, шкідливий, а часом і просто безоглядний спосіб життя. Це особливо стосується інфекційно-запальних процесів. Щоправда, коли вірити статистичній звітності, деяке зниження захворюваності маємо з імунозапальних недуг.

Асо­ці­ація «Зе­мель­на спіл­ка Ук­раї­ни» за­про­по­ну­ва­ла уря­ду за­галь­но­на­ціо­наль­ну Про­гра­му «10 кро­ків для по­до­лан­ня ко­руп­ції у зе­мель­них від­но­си­нах». Не­дав­но її пре­зен­та­ція від­бу­ла­ся на за­сі­дан­ні На­ціо­наль­но­го прес-клу­бу з аг­рар­них і зе­мель­них пи­тань у Ки­єві. Ос­нов­ний ви­ступ на ньо­му мав роз­роб­ник Про­гра­ми, док­тор еко­но­міч­них на­ук, за­від­увач ка­фед­ри зем­ле­впо­ряд­но­го про­ек­ту­ван­ня На­ціо­наль­но­го уні­вер­си­те­ту біо­ре­сур­сів і при­ро­до­ко­рис­ту­ван­ня Ук­раї­ни Ан­дрій Мар­тин.
«Ста­тис­ти­ка пра­во­охо­рон­них ор­га­нів під­твер­джує, що най­біль­ша ко­руп­ція в на­шій дер­жа­ві зо­се­ре­дже­на у сфе­рі зе­мель­них від­но­син, — за­ува­жив він. — Най­біль­ші ха­ба­рі да­ють за зем­лю. На жаль, по­при ра­зю­чі су­спіль­но-по­лі­тич­ні змі­ни, які ни­ні від­бу­ваю­ть­ся в кра­їні, чи­нов­ниць­кий апа­рат час­то про­дов­жує ді­яти по-ста­ро­му. Як це змі­ни­ти? Гро­мад­ські ор­га­ні­за­ції під­го­ту­ва­ли влас­ні про­по­зи­ції що­до по­до­лан­ня ко­руп­ції в зе­мель­ній сфе­рі, які мож­на ре­алі­зу­ва­ти у не­три­ва­лий тер­мін».
Ан­дрій Мар­тин стис­ло об­ґрун­ту­вав усі про­по­зи­ції.

Має­мо чи­ма­ло різ­но­ма­ніт­них те­ат­раль­них фес­ти­ва­лів, од­нак на них прак­тич­но не пред­став­ле­не хо­рео­гра­фіч­не мис­тец­тво. За­пов­ни­ти цю про­га­ли­ну ви­рі­ши­ли у Ки­їв­сько­му му­ні­ци­паль­но­му ака­де­міч­но­му те­ат­рі опе­ри і ба­ле­ту для ді­тей та юнац­тва, де не­що­дав­но від­був­ся фес­ти­валь «КМА­ТОБ-FEST».

«Цей фестиваль ми плануємо проводити щороку у приміщенні нашого театру. Чому саме фестиваль хореографічного мистецтва? Напевне тому, що серед багатства форм художнього мистецтва хореографія посідає особливе місце та володіє багатьма можливостями для повноцінного естетичного розвитку людини. У хореографічному мистецтві все більше уваги приділяють сучасному танцю з різноманіттям стилів та напрямів.
На сьогодні хореографічне мистецтво України перебуває в розвитку, але пройде чимало часу, допоки воно сформується у певний культурний шар хореографії зі своїми канонами і законами. Маємо надію, що саме фестивалі, які проводитимуться у театрі, сприятимуть розвитку вітчизняного хореографічного мистецтва»,— зазначив директор театру Юрій Щур.

Останнi новини


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».