Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
20 БЕРЕЗНЯ — МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЩАСТЯ
У людей різних країн, різних національностей, різних релігій і політичних переконань є одна спільна мета — прагнення до щастя. Враховуючи це, Генеральна Асамблея ООН ухвалила резолюцію під назвою «Щастя: цілісний підхід до розвитку», згідно з якою щастя має стати показником розвитку країни.
У 2012 році Генасамблея оголосила 20 березня Міжнародним днем щастя, закликавши всі країни спрямувати зусилля на поліпшення добробуту кожної людини. Але авторство цієї ідеї, підтриманої всіма 193 країнами — учасницями Асамблеї, належить представникам невеликої гірської країни — королівства Бутан.
Звичайно ж, здобути таку підтримку можна було тільки за наявності вагомих аргументів — в ініціаторів їх було достатньо. Згідно з джерелами ця країна першою у світі ще в 1972 році, визначивши основним завданням національної політики щастя її жителів, розробила концепцію валового національного щастя (ВНЩ) — ступінь якості життя, а її Конституція була доповнена положенням: «Держава вживає всіх можливих заходів для створення і підтримання умов, які сприяють досягненню щастя для всієї нації». План реалізації цього положення оновлюється кожні п’ять років після всебічного аналізу його ефективності.
Так називають Олексія Архиповича Леонова, який 50 років тому (18 березня 1965 року) вперше у світі вийшов у відкритий космос.
У безодні він побував тільки 12,9 секунди, проте для подальшого поступу науки, космонавтики, майбутнього нашої планети зробив багато. Разом із командиром корабля «Восток-2» Павлом Бєляєвим Леонов дотримався плану польоту, розробленого генеральним конструктором Сергієм Корольовим, — не підніматися вище 350 км над Землею. І чи не найголовніше — уникати смертельної небезпеки, бо за бортом — глибокий вакуум, температура з одного боку скафандра +150 градусів, а в тіні -140.
Таке середовище змоделювати на Землі було просто неможливо. Тому Сергій Корольов нічого не приховував від Леонова: «Дій на власний розсуд. Ми в критичний момент нічого тобі не можемо порадити і допомогти...» Діяв. «Але через глибокий вакуум скафандр деформувався, — згадував Леонов, який неодноразово бував у Харкові, зустрічався з журналістами. — Руки вислизнули з рукавиць, а ноги — з чобіт. Опинився в скафандрі, наче у завислому стані. Довго боровся з роздутим космічним костюмом, сили закінчувались. Запас кисню підходив до кінця, тоді я на власний ризик і страх знизив у скафандрі тиск і всупереч інструкції, яка рекомендувала заходити в шлюз ногами, — пропхався в ньому спочатку головою...»
Наш співрозмовник — заслужений артист України Тарас Жирко, провідний актор Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка.
Цікаво, що після школи він три курси вчився на технаря у Львівській політехніці, та різко змінив напрям — і вступив до Київського театрального інституту ім. І. Карпенка-Карого.
Був актором Першого українського театру для дітей та юнацтва, Національного драматичного театру ім. М. Заньковецької. З 2004 р. — актор Київського театру ім. І. Франка. У творчому доробку актора — понад 80 ролей на сцені театру і понад 15 — у кіно.
У 2010 р. визнаний кращим телеведучим у телеконкурсі «Відкрий Україну» з програмою «Купаж» на телеканалі «Гамма». Разом із дружиною — заслуженою артисткою України Тетяною Олексенко — виховує двох дітей — сина Володимира-Івана і доньку Анну-Марію.
Наша зустріч відбулася в період сесійних екзаменів, цього разу пан Тарас прагне стати дипломованим режисером, маючи в арсеналі з десяток поставлених вистав.
«Щербенко арт-центр» представляє увазі глядачів новий проект відомої української художниці Ілони Сільваші під назвою «Внутрішнє місто», до якого входить серія живописних полотен, виконаних в авторській комбінованій техніці, повідомляє socportal.info.
«Внутрішнє місто» — єдиний проект-дослідження урбаністичного простору, одночасно спільного та напрочуд інтимного й особистого. Проте кожна окрема робота наповнена маленьким внутрішнім світом і несе в собі складну символіку як результат миттєвого враження від побаченої вулиці, двору, стіни будинку. Це те, що завжди поряд, те, повз що ми проходимо кожного дня, але варто лише звернути увагу — і можна відчути унікальний зв’язок із містом, частиною якого ми є.
Як зазначає Ілона, «Внутрішнє місто» — проект про вигадане місто, в якому побудована складна, майже магічна система взаємозв’язків культурних кодів, таємних знаків і впізнаваних повсякденних образів, котрі, як сигнальні вогні, і попереджують, і заворожують».
Ілона Сільваші — українська художниця, стипендіат Міністерства культури Польщі Gaude Polonia. Пріоритетні жанри — жипопис, графіка, ленд-арт.
Київський академічний театр драми та комедії на лівому березі Дніпра продовжує давати зелене світло творчості молодих режисерів. Їхні вистави можна побачити не лише у малій залі, але й на основній сцені театру. Саме там нещодавно Тамара Трунова здійснила постановку п’єси Патріка Марбера «Близькість».
На сьогодні Т. Трунову можна назвати найбільш досвідченою з молодої режисерської лівобережної команди. Ще у 2008 році вона здійснила постановку вистави для дітей «Том Сойєр» за Марком Твеном. А через три роки її наступна дитяча постановка «Пасажир у валізі» за У. Хубом отримала премію «Київська пектораль» у номінації «За кращу дитячу виставу».
«Людина народжується самотньою, самотньою і помирає, а на відрізку від першого подиху до останнього вона зайнята безперервними пошуками сенсу свого існування. А сенс життя насправді лише один — це любов. І той, хто її знаходить, до того приходить щастя. Інші блукають у безглузді», — зазначила в одному з інтерв’ю пані Тамара ще кілька років тому. Саме ці слова могли б бути прологом до її нової режисерської роботи.
Із великим успіхом у Національному культурно-мистецькому та музейному комплексі «Мистецький Арсенал» пройшла виставка народних костюмів.
В експозиції вперше експонувалися сто унікальних українських етностроїв кінця ХІХ — початку ХХ ст. із колекцій Національного центру народної культури «Музей Івана Гончара», Національного музею народної архітектури та побуту України, Національного музею українського народного декоративного мистецтва.
В останньому постійно демонструються 28 унікальних народних костюмів із різних регіонів України. Вони дуже красиві, але статичні, розміщені за склом, як передбачають певні канони побудови музейної експозиції. У «Мистецькому Арсеналі» глядачі могли безпосередньо «спілкуватись» із народними костюмами, відчути їхню магію зблизька.
Від 5 березня у «Мистецькому Арсеналі» Києва триває найбільший в Україні, присвячений мистецтву пластики, щорічний Великий скульптурний салон, який проводиться з 2007-го. Торік він не відбувся через події в Україні, але цьогоріч організатори вирішили, що попри війну музи не повинні мовчати. «Мистецтво є найяскравішим антидепресантом, воно гарантує не лише натхнення та наснагу на життя, але й здатне хоч трошки заліковувати рани», — каже директор «Мистецького Арсеналу» Наталя Заболотна.
Українська скульптура XXI століття сміливо експериментує з використанням нових можливостей для розширення і збагачення образу. Це відбувається за рахунок застосування інших, «нескульптурних» матеріалів, залучення новітніх засобів, де важливу роль відіграють світло, рух, колір, звук. Характерною рисою багатьох художніх практик стає руйнування звичної форми. Цього року в основі концепції арт-форуму — експеримент у його різноманітних проявах.
Постать Максима Рильського (1895–1964 рр.) до сьогоднішніх днів цікавить і хвилює всі покоління нашого народу. Він привертає до себе увагу і як видатний український поет, і як учений, і як активний громадський діяч, добра, чуйна людина, готова завжди допомогти будь-кому.
Доля ж Максима Рильського склалася примхливо і поверталася до нього по-всякому.
Здавалось би, життя усміхалося поетові: лауреат Ленінської премії, двічі лауреат Державної (Сталінської) премії СРСР, академік, депутат Верховної Ради СРСР, численні ордени і слава... Один із великих шанувальників його таланту — знаменитий співак Іван Козловський у своїх спогадах писав: «Максим Тадейович не був репресований. На щастя, цей гіркий келих обминув його».
Не міг знати видатний співак, що цей гіркий келих Максиму Рильському все-таки довелося випити, і випити сповна. Його заарештували дома, в Києві, якраз у день народження — 19 березня 1931 року. Цю дату було вибрано зумисне — для психологічного тиску. Несподівано опинитися не за святковим столом, а в заґратованій камері Лук’янівської тюрми — така ситуація не могла не викликати глибокого потрясіння, шокового стану, що давало надію слідчим скористатися з цього.
На скрутне життя, що дедалі ускладнюється практично щодня, нині нарікають багато українців. Але є поміж нас люди, котрим виживати за сучасних реалій набагато важче, ніж решті співвітчизників. Вони не лише так само потерпають від нестримного зростання цін на харчі та ліки, стрибків інфляції, яка з’їдає зарплати та пенсії, дорожнечі комунальних послуг тощо, але й від того, що доля кожного дня випробує їх на здатність вижити в нашому суспільстві. Вони — інваліди. Або, як зараз їх називають, люди з обмеженими фізичними можливостями...
На жаль, реалії сьогодення свідчать, що кількість інвалідів в Україні щороку зростає. І прогнози щодо подальшого розвитку цієї неприємної тенденції невтішні: інвалідів стає більше не тільки через загальні захворювання, але й через неоголошену війну на Донбасі, яка щодня поповнює лави людей з обмеженими фізичними можливостями.
Якщо в Україні 2006 року кількість інвалідів становила 5,3% населення, то, за даними Мінсоцполітики станом на 1 січня 2013 р., чисельність осіб з інвалідністю становила вже 2788226 осіб, або 6,1% від загальної чисельності населення країни. Тобто кількість людей з інвалідністю станом за цей період зросла на 293 тисячі. 2014 рік ситуацію на краще не виправив.
Міжнародна спільнота й українське суспільство чекають від нашої влади кардинальних реформ, які б зміцнили національну економіку, поліпшили інвестиційний клімат, подолали чи хоча б зменшили корупцію, зробили життя українців кращим.
Нині бізнес нарікає на незадовільні умови конкуренції на ринку. Аби виправити ситуацію, треба змінити правила конкурентної політики і діяльності Антимонопольного комітету (АМК). У розвинутих країнах АМК — це орган, до якого біжать бізнесмени за допомогою, він стежить за конкуренцією на ринку і захищає бізнес.
В Україні Антимонопольний комітет — це фіскальний орган, який часто карає учасників ринку і хвалиться сумами штрафів. У нашого АМК немає чіткої, прозорої процедури накладання штрафів. Чинне законодавство про конкурентну політику містить лише загальні визначення правил застосування штрафних санкцій — вони коливаються від 10 тис. грн до 10% від обороту компанії.
На практиці така невизначеність призводить до того, що за аналогічні порушення АМК без усяких пояснень накладає різні штрафи. Це вигідно АМК і юридичним компаніям, які заробляють на оштрафованих. У країнах Євросоюзу діє чітка формула розрахунку штрафів: базова сума штрафу множиться на час, протягом якого порушувалися правила конкуренції на ринку.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».