Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
У різні періоди життя жінки її м’язи можуть зазнавати додаткового навантаження: підбори, сумки, діти тощо, тому важливо знати, як правильно організувати їхню роботу і яких ризиків варто уникати.
Молода мама. Період виношування дитини, а також післяпологовий період пов’язаний із підвищеними фізичними вимогами до жінки. Найбільш схильний до перевантажень попереково-крижовий відділ хребта, де найчастіше з’являються больові відчуття. Це відбувається тому, що під час вагітності посилюється фізіологічний вигин у попереку, маса тіла жінки збільшується, до того ж виключаються з роботи м’язи черевного преса. А після пологів біль у спині може виникнути в результаті змін кістково-суглобового і м’язово-зв’язкового апарата хребта.
Тож у цей період важливо дотримуватися обережного рухового режиму, носити м’який корсет або післяпологовий бандаж. Проте останній засіб можна рекомендувати лише на короткий термін, оскільки додаткова зовнішня фіксація призводить до послаблення м’язів спини.
Очі відіграють особливу роль у спілкуванні між людьми, а також розумінні їхніх емоцій. З’ясувалося, що немовлята вже у віці 7 місяців здатні розрізняти ці сигнали, стверджують дослідники з Університету Віргінії у США.
Фахівці пояснили, що при переляку або здивуванні очі відкриваються широко. А коли людина усміхається від щастя, вони, навпаки, звужуються. Оцінювати різні вирази очей людям допомагають особливі мозкові процеси. Виявляється, що у дітей ці процеси сформовані вже до семи місяців.
У рамках дослідження вчені показували 7-місячним немовлятам фотографії людей із широко відкритими або звуженими очима, а також із прямими й відведеними поглядами. Відстежували стан дітей за допомогою електроенцефалограми (ЕЕГ), вимірюючи активність мозку. Дослідники зафіксували, що активність змінювалася при перегляді різних фотографій.
За вікном — останній місяць осені і з кожним днем холоднішає, отже, зростає ризик виникнення простудних захворювань. Більш того, дехто вже випробував на собі мінливості осінньої погоди, адже одягнутися по погоді дуже важко. Тому не дивно, що вже зараз багато хто починає страждати від нежитю, температури, болю у горлі та кашлю — іншими словами, починається застуда.
Що ж робити у такому випадку, щоб не злягти на кілька тижнів у самий розпал роботи і не заробити купу ускладнень? Про це ми поговорили з фахівцем — кандидатом медичних наук, доцентом Марією Крижанською.
— Чого не варто робити при застуді?
— Давайте з’ясуємо, які бувають найпоширеніші помилки при грипі або застуді, що починаються. Дуже часто ми думаємо: та, застуда — якось минеться! Йдеться про ті випадки, коли хворий намагається ігнорувати симптоми застуди або займається лікуванням за допомогою народної медицини.
Києво-Могилянській академії — 400 років! Біля джерел цієї славетної події — чимало героїчних людських справ заради утвердження духовної культури українського народу, його національної самобутності. День народження Академії бере свій початок у 1615 році — від заснування Київської братської школи, об’єднаної згодом із Лаврською школою у єдиний православний навчальний заклад під назвою Києво-Братської колегії.
Та головним внеском у справі створення Академії безперечно слід вважати самовіддану працю Петра Могили — митрополита Київського, якому вдалося надати цьому закладу масштабу церковно-освітнього та духовного центру України. Саме під його ім’ям увійшла Київська академія в історію української вищої освіти; хто й коли присвоїв Академії це ім’я — невідомо. Мабуть, так розпорядився час.
Протягом століть Києво-Могилянська академія була єдиним вищим загальноосвітнім, всестановим закладом України, Східної Європи та всього православного світу. Проте надзвичайний вплив справила Академія на культуру православної Москви, де такого унікального навчального закладу взагалі не було.
Юрій Щербак — людина універсального та небуденного таланту, належить до когорти справжніх інтелектуалів.
У різних царинах він був першим. Першим «поліз» приборкувати холеру на територіях України та Узбекистану, першим написав п’єсу та повість про Чорнобильську катастрофу, став першим міністром охорони навколишнього середовища України, був першим послом у таких важливих країнах, як США, Ізраїль, Мексика, Канада.
Лікар, дипломат, політик та письменник, він є одним із найпрозорливіших геополітиків, що виплескується у художній прозі найвищого ґатунку. Завершено і видано трилогію з трьох фантастичних романів «Час смертохристів», «Час великої гри», «Час тирана» — якраз під 80-ліття напрочуд продуктивного письменника.
— Юрію Миколайовичу, позаду серйозний ювілей. Які плани?
— І далі творю, не тільки осмислюю пройдений шлях. Мені було дуже цікаво прочитати статтю в «Літературній Україні» чудового поета, прозаїка і мого редактора Валерія Гужви, де він написав, що у вісімдесят — як у вісімнадцять. Метафора приємна, але, з іншого боку, я пригадую слова безсмертного Миколи Михайловича Амосова, який сказав: «Людина починає старіти тоді, коли починає вірити у власну старість». Глибока думка.
Перший концерт молодого піаніста з Угорщини Золтана Феєрварі в Україні з великим успіхом пройшов у Колонному залі імені М. Лисенка Національної філармонії України. А відбувся цей мистецький захід, що мав назву «Присвята Ференцу Лісту», за сприяння Посольства Угорщини в Україні, яке, власне, і запросило 27-річного музиканта.
Виступ Золтана Феєрварі проходив у рамках щорічних концертів до дня народження всесвітньо відомого угорського композитора-романтика, блискучого піаніста Ференца Ліста.
Програма сольного концерту угорського музиканта, лауреата міжнародних конкурсів піаністів — імені Джеймса Моттрама (2010 р., ІІ премія), імені Рікардо Віньєса в Іспанії (2011 р.) та ХХІІІ конкурсу виконавців на фортепіано з оркестром у місті Канту (2013 р., І премія), цілком складалася з творів Ференца Ліста. Серед них були як відомі його твори — «Балада № 2», «Утіха № 3», «Мрії кохання», «Після прочитання Данте» (фантазія-соната), «Біля кипарисів вілли д’Есте», так і мало виконувані у нас шедеври геніального композитора, які і в наш час вважаються одними з найскладніших у технічному плані творів.
У репертуарі Київського драматичного театру «Браво», який намагається йти в ногу з часом, переважає сучасна драматургія, що особливо близька за змістом глядачеві ХХІ століття. Проте у театрі намагаються не забувати і про класику.
Ще весною минулого року Володимир Борисюк поставив тут виставу «Одруження» за п’єсою Миколи Гоголя, яка стала одним із кращих сценічних прочитань цього твору в українському театрі за останнє десятиліття. А нещодавно режисер здійснив у цьому ж театрі постановку ще одного шедевра світової літератури — «Собаку на сіні» Лопе де Веги.
«Класика необхідна завжди. Особливо вона потрібна у нелегкий час, коли йде війна. Ще в 90-х роках я мріяв поставити цю п’єсу на сцені. І нині моя мрія здійснилася завдяки підтримці художнього керівника Театру «Браво» Любові Титаренко. За майже чвертьвікову його історію це перша віршована постановка.
Музей історії міста Києва презентував виставку, присвячену 90-річчю одного з найвідоміших порцелянових підприємств України — Київського експериментального кераміко-художнього заводу. У його стінах працювали кращі українські художники і скульптори. Фактично підприємство було творчою лабораторією для всієї порцеляно-фаянсової промисловості України.
Особливістю виставки стало те, що на ній уперше були представлені предмети з приватних колекцій, які ніколи раніше не експонувалися. Також відвідувачі змогли побачити архівні документи, відеоматеріали, які розповідають про етапи творчого шляху заводського колективу, світлини з історії підприємства, збережені колишніми працівниками заводу. Серед них — фото з родини художників-технологів та організаторів виставки Цапенків.
Продукція заводу, що був флагманом української порцеляново-фаянсової галузі у ХХ ст., донині зберігається у багатьох домівках киян і мешканців інших населених пунктів України та країн СНД. Ексклюзивні твори підприємства прикрашають експозиції провідних музеїв Європи, Азії, Африки.
Нещодавно у Київському національному академічному театрі оперети відбувся «Вечір мюзиклу». Глядачів зачарував романтичний і темпераментний жанр, що був основним у творчості легендарних композиторів Л.Бернстайна, Е. Л. Уеббера, Дж. Кандера, О. Колкера, К.Портера, Р.Роджерса, Ч.Страуса, М.Хемліша, Дж. Хермана.
Надзвичайно цікавою була сучасна інтерпретація відомих шедеврів мюзиклу і приємним знайомство з рекордною кількістю прем’єрних номерів, яких було п’ятнадцять — із мюзиклів «Кабаре», «Вестсайдська історія», «Звуки музики», «Знедолені, «Енні», «Поргі і Бесс», «Різдвяна ніч», рок-опери «Юнона і Авось» тощо.
Мюзикл — один із найбільш виграшних жанрів оперети. По-перше, це досить традиційна форма із сильним драматичним сюжетом. По-друге, справжнє музичне шоу, позитив, актуальність, пластичність, можливість у витончену форму вкласти серйозний зміст. Жанр мюзиклу народився на початку ХХ століття на підмостках Нью-Йорка зі сплаву вар’єте, балету і драматичних інтермедій.
Нещодавно в Києві пройшов форум, який зібрав близько 200 генеральних і фінансових директорів вітчизняних і зарубіжних компаній, представників міжнародних фінансових організацій, державних органів для обговорення основних напрямів взаємодії бізнесу і влади.
Ключовими темами дискусій стали актуальні питання оподаткування і трансфертного ціноутворення, наслідки податкової амністії для бізнесу, економічної та інформаційної безпеки компаній; залучення фінансових ресурсів в умовах кризи; сучасні ризики корпоративного управління та ефективний ризик-менеджмент; зміни у фінансових стратегіях компаній.
Експертами форуму виступили керівники відомих в Україні і світі компаній і фінансових організацій — Deloitte, Microsoft, Corum Group, «Метінвест», «Миронівський хлібопродукт», Group DF, «Фармак», Talent Advisors, EBRD, представники НБУ й Міністерства фінансів.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».