Земля і люди
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
П'ятниця Сiчень 10, 2025

Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"

(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!

 

Британський учений, професор медицини Мартін Філіш різко критикує тих своїх колег, які перестаралися, залякуючи людей наслідками впливу на шкіру ультрафіолетових променів. Повна ізоляція від сонця не менш небезпечна, ніж надмірна інсоляція.
У медичній пропаганді тема шкоди від перебування на сонці і відвідування соляріїв за кількістю публікацій поступається лише «вічній» темі наслідків куріння. Величезна кількість жителів планети вже давно і чітко засвоїла головний «месидж» такої пропаганди: ультрафіолетові промені — неймовірне зло, оскільки їх вплив підвищує ризик розвитку різних форм раку шкіри, зокрема найбільш небезпечну з них — меланому.
А ось професор Мартін Філіш з університету англійського міста Саутгемптон виступив нещодавно на престижному міжнародному конгресі з доповіддю, основна ідея якої йде врозріз із домінуючим зараз у медицині ставленням до ультрафіолету, засмаги і соляріїв.

Виявляється, у людей із залежністю пошкоджена зона мозку, що відповідає за самоконтроль. Про це пише The Daily Mail.
Чим більше людина п’є, тим серйозніше ушкодження. Експерти провели дослідження на прикладі тих, хто пив упродовж 25 років і які стримувалися приблизно 5 років, і контрольної групи.
Сканування мозку колишніх алкоголіків виявило ушкодження білої речовини в лобових долях головного мозку. А ця зона важлива для відстежування самопочуття, планування, винесення судження, мислення, засвоєння нових схем поведінки. Але вчених особливо цікавило ушкодження точки самоконтролю. Насправді, навіть у нехронічних алкоголіків були проблеми з цією зоною.

Наявність вірусного гепатиту С пов’язана з багаторазовим збільшенням ризику розвитку таких захворювань, як цироз печінки та рак цього органу. При цьому чим більший «стаж» хвороби, тим вищий ризик появи смертельно небезпечних наслідків вірусного гепатиту.
Однак голландські дослідники встановили, що після лікування (а нині гепатит С повністю виліковний у багатьох випадках) очікувана тривалість життя хворих стає такою ж, як у всього населення країни в цілому. Отже, сучасні методи лікування цього захворювання здатні різко зменшити не тільки ризик розвитку цирозу і раку печінки, а й загальний ризик смерті.
Співробітники медичного центру університету Еразма в голландському місті Роттердам протягом більш як 10 років спостерігали групу хворих на хронічну форму вірусного гепатиту С чисельністю 530 осіб (середній вік хворих до початку дослідження становив 48 років).
У всіх учасників дослідження вже були ураження печінки, викликані руйнівним впливом вірусу, в тому числі цироз.

Екс­пер­ти пе­ре­ко­ну­ють, що цьо­го ро­ку грип в Ук­раї­ні не від­зна­ча­ти­меть­ся, так би мо­ви­ти, кре­атив­ніс­тю. Не очі­ку­ємо до­дат­ко­во­го ад­ре­на­лі­ну і від гри­пу сви­ня­чо­го чи ку­ря­чо­го. Але грип та­ки бу­де. Мож­ли­во, не та­кий ма­со­вий, як зав­жди, адже цьо­го ро­ку по­го­да не сприяє ін­тен­сив­но­му роз­мно­жен­ню ві­ру­су і йо­го ма­со­ва­ним ата­кам. Утім, до чо­го бу­де ста­тис­ти­ка, як­що хво­ро­ба ура­зить? Отож проб­ле­ма що­до щеп­лен­ня від гри­пу зно­ву ак­ту­аль­на.
А до роз­мо­ви ми за­про­си­ли до­цен­та, кан­ди­да­та ме­дич­них на­ук Гри­го­рія Гра­ді­ля.

— Григорію Івановичу, чи потрібно робити щеплення від грипу?
— Думки фахівців стосовно щеплення від грипу розділилися приблизно порівну. Ті, що «за» щеплення від грипу, наводять наступні аргументи. Щеплення від цієї хвороби знижує ризик підхопити вірус на 70–90 відсотків. Технології створення вакцин для щеплень від грипу удосконалюються рік від року, що дозволяє говорити про їх високу безпеку. Щеплення від цієї хвороби не тільки значно знижує ймовірність зараження грипом, а й практично виключає ускладнення після нього (якщо людина все ж захворіла).

Зе­мель­ну сфе­ру в Ук­раї­ні фа­хів­ці на­зи­ва­ють та­кою, що най­біль­ше про­сяк­ну­та ко­руп­цій­ни­ми схе­ма­ми. І од­нією з ва­го­мих при­чин та­ко­го ста­ну спра­ви є іс­тот­на об­ме­же­ність у до­сту­пі до ві­до­мо­стей про ре­чо­ві пра­ва на не­ру­хо­ме май­но. Три­ва­лий час во­ни пе­ре­бу­ва­ли за сі­мо­ма пе­чат­ка­ми, ін­фор­ма­ція про зе­мель­ні ді­лян­ки та їх влас­ни­ків бу­ла до­ступ­на ли­ше вузь­ко­му ко­лу вта­єм­ни­че­них осіб, а це галь­му­ва­ло роз­ви­ток зе­мель­них від­но­син і аг­рар­ної га­лу­зі в ці­ло­му.
Що­прав­да, остан­нім ча­сом від­бу­ли­ся змі­ни, які до­зво­ля­ють го­во­ри­ти про по­ча­ток сер­йоз­но­го ре­фор­му­ван­ня в зе­мель­ній сфе­рі. Йдеть­ся про за­ко­но­дав­чі змі­ни що­до ро­бо­ти Дер­жав­но­го ре­єс­тру ре­чо­вих прав на не­ру­хо­ме май­но, які не­вдов­зі на­бу­дуть чин­но­сті. Ми пого­во­ри­мо про них із го­лов­ним юри­дич­ним рад­ни­ком про­ек­ту USAID «АгроІнвест» Пав­лом Ку­ли­ни­чем.

— Чому чинний Держреєстр виявився напівпрозорим?
— Говорити про напівпрозорість неправильно — він непрозорий, оскільки істотно обмежує доступ до інформації, яка міститься в ньому. Це видно з чинної редакції Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Ім’я на­род­ної ар­тист­ки Ук­раї­ни Те­тя­ни Во­ло­ди­ми­рів­ни Стеб­лов­ської доб­ре ві­до­ме у Ки­єві та да­ле­ко за йо­го ме­жа­ми. Ба­га­то ро­ків во­на ви­хо­дить на під­мост­ки Ки­ївсько­го ака­де­міч­но­го Мо­ло­до­го те­ат­ру.

Образи, створені Тетяною Стебловською, вирізняються яскравістю та самобутністю. Завдяки іскрометному таланту актрисі однаково успішно вдається виконувати як гострохарактерні комедійні, так і драматичні й трагедійні ролі.
Тетяна Володимирівна — універсальна актриса, бо ще пройшла школу мюзиклів і різних концертних програм (Київський театр естради, 1980–1996 рр.).
Головні ролі Т. Стебловської в Молодому театрі: Секлита — «За двома зайцями», Дуенья — «Севільські заручини», Анріет — мюзикл «Малюк», Фена Степанівна — «Шельменко-денщик», місіс Толбот — «Орфей спускається у пекло», сваха — «Одруження», янгол — «Звичайна історія», астропсихолог Софія — Empty trash, Памела Кронкі — «Моя дорога Памела», Анна Ростопчина — «Афінські вечори».
Наш суворий час вельми не прихильний до культури, зокрема до театрів, кожна постановка за відсутності фінансування дається надважко. Чимало акторів у простої. Та Тетяна Володимирівна знайшла вихід: вона вибирає п’єсу, щоб втілити в аншлагову виставу, і особисто долучається до її спонсорування. «Актор має грати будь-що», — вважає Стебловська.

1-го груд­ня в Ки­єві роз­по­ча­ли­ся зйом­ки ук­ра­їн­сько­го ху­дож­ньо­го філь­му «Те­пер я бу­ду лю­би­ти те­бе» ре­жи­се­ра Ро­ма­на Шир­ма­на, по­ві­дом­ляє i-pro.kiev.ua.

У перший знімальний день на знімальному майданчику за адресою вулиця Вернадського, 32, була проведена сакральна кінематографічна акція — розбивання тарілки за участі акторів Богдана Бенюка та Ольги Сумської, виконавців ролей чоловіка та дружини у цій стрічці.
Лауреат першого конкурсного відбору для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів — іронічна комедія «Тепер я буду любити тебе» була запущена у виробництво Державним агентством України з питань кіно ще 2011 року, але українська компанія «Інтерфільм» на той час втратила фінансового партнера, якого лише нещодавно знайшла в особі грузинської кінокомпанії Artizm.

Не­що­дав­но за­вдя­ки фес­ти­ва­лю гру­зин­сько­го кі­но укра­їн­ці змог­ли озна­йо­ми­ти­ся з но­вим кі­не­ма­то­гра­фіч­ним мис­тец­твом брат­ньої кра­їни. Це вже де­ся­тий кі­но­фес­ти­валь, ор­га­ні­зо­ва­ний за під­трим­ки мі­ніс­терств куль­ту­ри Ук­раї­ни та Гру­зії, Все­ук­ра­їн­сько­го гро­мад­сько­го об’­єд­нан­ня «Ге­ор­гія» і Асо­ці­ації гру­зи­нів в Ук­раї­ні, По­соль­ства Гру­зії.

Цьогоріч його організатори вирішили охопити більше регіонів нашої країни, тож мешканці Києва, Одеси, Херсона, Дніпропетровська, Сум, Полтави змогли побачити найкращі картини, зняті в Грузії, які стали переможцями престижних фестивалів і конкурсів. Окрім того — відреставровані улюблені фільми, популярні й до сьогодні.
Грузинський кінематограф має велику історію, своє пізнаване обличчя, свій почерк у світовому кінематографі. Нині Грузія, як і Україна, переживає нелегкі часи. Двадцять відсотків її території окуповано російськими військами, які відтяли Абхазію та Південну Осетію, за 40 км від Тбілісі розташовані війська загарбників. Але життя триває. Незважаючи на складну економічну ситуацію, Грузія підтримує свій кінематограф завдяки спеціальній програмі та Державному кінематографічному центру.

У нашій столиці залишилося небагато місцин, де й досі можна відчути неповторний дух старого Києва. Зрозуміло, насамперед згадується Поділ з його невеличкими старенькими будиночками і затишними двориками: мальовнича натура, яка поступово зникає посеред новобудов, але, безумовно, заслуговує на відображення у художніх творах.
Старовинному Подолу присвячений цикл живописних полотен київського художника Юрія Вакуленка. Його персональна виставка під назвою «Таємничий нічний Поділ» нещодавно відкрилась у галереї «Мистецька збірка» на Терещенківській.
Художник розповідає: «Відносно нещодавно я оселився на Подолі, в будинку, що має більш як столітню історію. День за днем, повертаючись додому, я пізнавав усе нові й нові таємниці древнього Подолу. Інколи я виходив на вулицю пізно ввечері і зазирав у найтемніші і найтаємничіші місцинки, відкриваючи для себе старі будинки, які вночі оживають і сяють внутрішнім світлом, витісняючи з мапи і розчиняючи в темряві схематичні і безликі новобудови».

Не мож­на зви­ну­ва­чу­ва­ти Шіл­ле­ра чи Ге­те в то­му, що Ні­меч­чи­ні до­ве­ло­ся пе­ре­жи­ти фа­шизм. Так са­мо До­сто­єв­ський, Тол­стой чи Пуш­кін не мо­жуть від­по­ві­да­ти за дії сьо­го­час­них крем­лів­ських вож­дів. Це доб­ре ро­зу­мі­ють в ук­ра­їн­ських те­ат­рах, де про­дов­жу­ють ста­ви­ти ро­сій­ську кла­си­ку. А не­що­дав­но Олек­сандр Ка­ту­нін вті­лив на сце­ні Ки­їв­сько­го ака­де­міч­но­го дра­ма­тич­но­го те­ат­ру на По­до­лі ко­ме­дію Олек­сан­дра Ос­тров­сько­го «Ліс».

П’єса «Ліс» була написана у 1870-му, а через рік відбулася її перша прем’єра в Александрійському театрі (Петербург). Після цього комедію багато разів ставили як у Росії, так і за кордоном, вона була перекладена на різні мови, в тому числі й українську. Серед українських сценічних прочитань «Лісу» варто відзначити постановку 1938 року Харківського драматичного театру імені Тараса Шевченка, де грали уславлені актори Мар’ян Крушельницький та Данило Антонович, а також виставу Одеського українського театру, здійснену в 1940 році. Наразі ж постановки легендарної п’єси дочекалася і столиця.

Останнi новини


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».