Земля і люди
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Середа Сiчень 15, 2025

Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"

(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!

 

На­пе­ре­до­дні вступ­ної кам­па­нії ба­га­то абі­ту­рі­єн­тів усе ще не зна­йо­мі з де­яки­ми но­ви­ми пра­ви­ла­ми всту­пу в уні­вер­си­те­ти. Щоб по­збу­ти­ся про­бі­лів у по­діб­них орі­єн­ту­ючих знан­нях, чи­тай­те ма­те­рі­ал Укр­ін­фор­му, в яко­му де­таль­но опи­са­но змі­ни в пра­ви­лах всту­пу в 2016 ро­ці, а та­кож є спи­сок до­ку­мен­тів, не­об­хід­них для всту­пу.

Час змін
Перше новаторство, яке чекає майбутніх абітурієнтів, — вступ здійснюватиметься за новим загальним переліком спеціальностей. Кажуть, це потрібно для того, щоб українські дипломи згодом котирувалися за кордоном. Чи так буде колинебудь — невідомо, але деякі потуги для цього Міністерство освіти вже робить.
Також на догоду Болонському процесу в Україні тепер з’являться ступені молодшого бакалавра та доктора філософії. Вони мають замінити ступені молодшого спеціаліста та спеціаліста, а також кандидата наук. Фахівці, до речі, будуть набиратися в 2016 році востаннє.

Наш спів­роз­мов­ник — Во­ло­ди­мир Пет­ра­нюк при­свя­тив своє жит­тя ство­рен­ню у Ки­єві но­во­го ук­ра­їн­сько­го те­ат­ру. З 1982 ро­ку очо­лю­ва­на ним гру­па ен­ту­зі­ас­тів те­ат­раль­но­го мис­тец­тва здій­сню­ва­ла пле­не­ро­ві по­ста­но­вки ви­став і свят на ву­ли­цях і май­да­нах Ки­єва. В то­му чис­лі пан Во­ло­ди­мир ста­вив свя­та го­лов­ної ялин­ки Ук­раї­ни на Май­да­ні та ін­ші свят­ко­ві дій­ства, за що в 1982 ро­ці був на­го­род­же­ний зван­ням ла­уре­ата фес­ти­ва­лю те­ат­раль­них свят.

З 1986 року театр прийняв назву «Дзеркало» і переніс свою діяльність у зону ЧАЕС, у результаті чого народилася перша у світі вистава, присвячена Чорнобильській трагедії, — «Полум’яні автографи». Ця п’єса і постановка Володимира Петранюка визначили спрямування його діяльності як режисера на роки вперед.

10 ЧЕРВ­НЯ — 105 РО­КІВ ВІД ДНЯ НА­РО­ДЖЕН­НЯ ПЕТ­РА ВЕС­КЛЯ­РО­ВА (1911—1994),

УК­РА­ЇН­СЬКО­ГО АК­ТО­РА ТЕ­АТ­РУ І КІ­НО, ТЕ­ЛЕ­КАЗ­КА­РЯ

Дід Панас щовечора приходив у кожен дім, де зустрічі з ним чекали впродовж багатьох років не тільки діти, але й дорослі. Діти — зрозуміло чому, адже він їм казку на ніч розповідав.
А ось чому і дорослі часто разом із малюками засиджувались у блакитних екранів? Напевне, тому, що від його колоритного образа народного оповідача віяло щирістю і мудрою простотою, яких так усім нам не вистачало у той час. Він був живий і справжній — на противагу нескінченним балакаючим головам тодішнього ТБ.
Та все це було пізніше, а народився майбутній всенародно відомий теледідусь 28 травня (10 червня за новим стилем) 1911 року в містечку Тальне, нині Черкаська область.

У Ки­їв­сько­му на­ціо­наль­но­му ака­де­міч­но­му те­ат­рі опе­ре­ти пе­ріо­дич­но здійс­ню­ють між­на­род­ні про­ек­ти, що не тіль­ки спри­яють твор­чо­му об­мі­ну, а й ін­тег­ру­ють Ук­раї­ну в за­галь­но­єв­ро­пей­ський куль­тур­ний прос­тір.

У квітні в театрі відбувся концерт «Віват, Оффенбах», присвячений творчості великого французького композитора. А нещодавно за підтримки Посольства Угорщини в Україні кияни та гості столиці мали можливість побувати на вечорі угорської музики «Перлини Дунаю».
«Для нас це надзвичайно важливий момент. Ми це робимо не лише задля глядача, а й для зміцнення наших відносин. Музика допомагає Україні стати повноправним членом сім’ї європейських народів. Музика і театр роблять більше у цьому напрямку, ніж політики. Будемо і надалі співпрацювати з нашими угорськими друзями.

27—29 трав­ня Пол­та­ва ві­та­ла учас­ни­ків і гос­тей Між­на­род­но­го фес­ти­ва­лю до­ку­мен­таль­но­го і іс­то­рич­но­го кі­но Poltava Films Festival. Щоб там не ка­за­ли, а по­дія для об­лас­но­го цен­тру не­ор­ди­нар­на. Як­що то­рік пол­тав­ські до­ку­мен­та­ліс­ти зі сво­їми філь­ма­ми їз­ди­ли до Ін­дії, де не­без­успіш­но бра­ли участь у Між­на­род­но­му фес­ти­ва­лі до­ку­мен­таль­но­го кі­но (див. «ДУ» від 3 квіт­ня 2015 ро­ку), то цьо­го ра­зу Пол­та­ва на­ва­жи­ла­ся прий­ня­ти за­кор­дон­них до­ку­мен­та­ліс­тів у се­бе.

Ініціативу провести Міжнародний кінофестиваль у місті на Ворсклі виявив відомий полтавський художник і кінорежисер Олег Мінгальов. Шкода, але організатори дійства не отримали підтримки від влади, тож довелося всі організаційні питання вирішувати за допомогою спонсорів. Зокрема, об’єднання підприємців малого бізнесу Полтави, яке очолює Ігор Балицький.

Ми­ну­ло­го вів­тор­ка, 31 трав­ня, своє 70-річ­чя від­зна­чив ко­лек­тив ви­зна­но­го флаг­ма­на віт­чиз­ня­но­го авіа­бу­ду­ван­ня — ши­ро­ко ві­до­мо­го у сві­ті дер­жав­но­го під­при­єм­ства «Ан­то­нов».
В уро­чис­тос­тях з на­го­ди юві­лею взяв участь Пре­зи­дент Ук­раї­ни Пет­ро По­ро­шен­ко. Він ог­ля­нув де­які лі­та­ки, ство­ре­ні ан­то­нов­ця­ми, по­спіл­ку­вав­ся з фа­хів­ця­ми, на мі­тин­гу ви­сту­пив із ві­таль­ною про­мо­вою і вру­чив гру­пі пра­ців­ни­ків під­при­єм­ства дер­жав­ні на­го­ро­ди.
Це — ве­ли­ке під­при­єм­ство, яке у різ­ні ча­си ма­ло різ­ні на­зви, а ни­ні об’­єд­нує про­ект­но-конс­трук­тор­ські, до­слід­ниць­кі на­уко­во-тех­ніч­ні, ви­про­бу­валь­ні та ін­ші під­роз­ді­ли, кот­рі за­ймаю­ть­ся ство­рен­ням но­вих лі­та­ків, та за­вод, що здійс­нює се­рій­не ви­роб­ниц­тво авіа­цій­ної тех­ні­ки.

Як­би в на­шій кра­їні був чес­ний, про­фе­сій­ний аудит, не бу­ло б проб­лем із бан­ків­ською сис­те­мою і чи­ма­ло фі­нус­та­нов не ста­ли б бан­кру­та­ми, а лю­ди б до­ві­ря­ли бан­кам. Ни­ні ця до­ві­ра втра­че­на. Її тре­ба від­нов­лю­ва­ти. Зок­ре­ма, і за до­по­мо­гою За­ко­ну «Про ауди­тор­ську ді­яль­ність», який впро­ва­джує не­за­леж­ний ор­ган су­спіль­но­го на­гля­ду за пра­цею ауди­то­рів, кот­рі го­ту­ють фі­нан­со­ві зві­ти про ро­бо­ту суб’­єк­тів су­спіль­но­го ін­те­ре­су, в то­му чис­лі бан­ків, ак­ціо­нер­них то­ва­риств, кре­дит­них спі­лок.

Актуальний такий закон і для іноземних інвесторів, які звикли до міжнародних стандартів фінансового обліку й аудиту. Їм потрібний чесний аудит українських підприємств, у тому числі тих, які готуються до приватизації. Впровадження європейських правил гри, європейських регуляцій у царині бухгалтерського обліку й аудиту підніме імідж професії бухгалтера й аудитора, дозволить Україні поліпшити рейтинг у легкості ведення бізнесу, який формує Світовий банк.

Останнім часом міська влада Києва активно заговорила про необхідність упорядкування публічного простору столиці. Депутати і чиновники міськдержадміністрації у своїх виступах приділяють значну увагу цьому питанню, а нещодавно організували навіть круглий стіл, за яким намагались обговорити цю проблему і знайти шляхи її розв’язання.
Заступник голови КМДА Олексій Резніков переконаний, що публічний простір до певної міри є показником якості життя у місті, адже він ототожнюється із самим містом, його спорудами, вулицями, зеленими зонами, місцями відпочинку.
Тож упорядкування та захист публічного простору є ознакою демократичного суспільства. Якщо це зробити нормою життя, то в сучасному місті буде комфортно жити і водночас удасться зберегти культурноісторичні пам’ятки — неоціненну спадщину нашого народу.

5 ЧЕРВ­НЯ — ВСЕ­СВІТ­НІЙ ДЕНЬ ОХО­РО­НИ ДО­ВКІЛ­ЛЯ

11 трав­ня 1971 ро­ку Ге­не­раль­но­му сек­ре­та­ре­ві ООН на­дійш­ло звер­нен­ня, яке під­пи­са­ли 2200 ді­ячів на­уки й куль­ту­ри з 23 кра­їн сві­ту. Во­ни по­пе­ре­джа­ли люд­ство про без­пре­це­дент­ну не­без­пе­ку, що за­гро­жує йо­му у зв’яз­ку із за­бруд­нен­ням нав­ко­лиш­ньо­го се­ре­до­ви­ща: «Або ми по­кін­чи­мо із за­бруд­нен­ням, або во­но по­кін­чить із на­ми».

У 1972 році у Стокгольмі відбулася Всесвітня конференція із захисту навколишнього середовища, на якій були присутні повноважні представники 113 держав. Учасники конференції ухвалили рішення щодо щорічного проведення Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища 5 червня.

На­би­ра­ють обер­тів внут­ріш­ньо­по­лі­тич­ні кри­зи у Бра­зи­лії та Ве­не­су­елі. Во­ни роз­по­ча­ли­ся май­же син­хрон­но у 2012 ро­ці на тлі стрім­ко­го па­дін­ня сві­то­вих цін на го­лов­ні екс­порт­ні то­ва­ри цих кра­їн. До то­го ж у Ве­не­су­елі не­спри­ят­ли­ве еко­но­міч­не ста­но­ви­ще збіг­ло­ся зі змі­ною пре­зи­ден­та кра­їни.

Після смерті харизматичного Уго Чавеса венесуельським президентом був обраний Ніколас Мадуро. Ця зміна влади лише зафіксувала початок системної кризи венесуельської моделі соціалізму. За часів Уго Чавеса вона спиралася на надприбутки від експорту нафти, однак здешевлення чорного золота змусило наступника Чавеса переглядати соціальні виплати, що викликало масове невдоволення.

Останнi новини


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».