Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
12 КВІТНЯ — ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ АВІАЦІЇ І КОСМОНАВТИКИ
Улітку 1962 року Павло Попович став першим українським космонавтом, а Леонід Каденюк, повторивши 1997-го шлях Павла Романовича, — першим космонавтом незалежної України.
Українці зробили величезний внесок у справу освоєння космосу. Тисячі вчених, інженерно-технічних працівників десятків українських науково-дослідних інститутів, підприємств кували космічні перемоги СРСР. Чого варті лише імена Сергія Корольова, Валентина Глушка, які нині відомі в усьому світі! Академік Андрій Сахаров вважав, що без «Сергія Павловича Радянський Союз навряд чи міг би конкурувати із США на рівних щодо космічних польотів».
Серед радянських космонавтів було багато наших земляків. Сьогодні ми розповімо лише про двох з них. Двох Героїв: двічі Героя Радянського Союзу Павла Поповича і Героя України Леоніда Каденюка. Вони різні за характерами, життєвими поглядами, політичними переконаннями, виконували різні завдання і різних країн. Але є те, що єднає обох: вони — УКРАЇНЦІ.
З дитинства марив небом...
РЕФОРМИ
Угода про асоціацію України з Європейським Союзом передбачає імплементацію європейського законодавства, для цього нашій країні необхідно провести низку реформ. Базовою є реформа державної служби. Вона дозволить модернізувати основний інструмент (державну службу), необхідний для забезпечення на адміністративному рівні успішного проведення реформ. Без її проведення більшість реформ будуть приречені на чиновницький саботаж, запевняють експерти.
Наші співгромадяни ставляться до державних службовців неоднозначно, але всі розуміють, що без чиновників держава не зможе виконувати свої функції ні на центральному, ні на місцевому рівні.
Державний апарат, чиновництво — невід’ємна складова системи державного управління. Про які б реформи не говорили, їх реалізують люди, які працюють в органах державної влади та місцевого самоврядування.
Діагноз, який суспільство ставить нашому державному апарату, є абсолютно справедливим — система державного управління не є ефективною. Саме через це не втілюються реформи, про які багато говорить влада, яких очікують люди. Тож нині реформа державного управління має бути ключовою, пріоритетною, констатують експерти.
У МВФ високо оцінюють кроки українського уряду, спрямовані на реалізацію програм підтримки вразливих верств населення на тлі важкої економічної ситуації в країні, а також у межах нової програми кредитування Фонду.
Про це сказав у вівторок, виступаючи у Вашингтоні, перший заступник директора-розпорядника МВФ Девід Ліптон, передає власний кореспондент Укрінформу.
«Я вражений кроками, які здійснив уряд (України. — Ред.) для розв’язання проблем найбільш уразливих верств населення», — зауважив Ліптон.
У цьому зв’язку він пояснив, що загальні витрати на програми соціальної допомоги нинішнього року в Україні досягнуть 4,1% від ВВП, збільшившись на 30% порівняно з 2014-м. «Допомога з рахунками за електроенергію, про які я говорив раніше, насправді зросте вчетверо — з 6 млрд гривень у 2014 році до 24 млрд гривень у 2015-му», — зауважив представник МВФ. Тим часом, за його словами, допомога по безробіттю зросте на 15%.
Індекс споживчих цін (індекс інфляції) в січні–лютому 2015 р. становив 108,6% (у відповідному періоді 2014 р. — 100,8%).
Продукти харчування та безалкогольні напої подорожчали на 10,7%. Найбільше (на 24,5–35,7%) зросли ціни на овочі, фрукти та рис. На 8,3–17,8% подорожчали риба та продукти з риби, соняшникова олія, продукти переробки зернових, цукор, безалкогольні напої, хліб, маргарин, макаронні вироби. Водночас на 0,8 та 0,5% знизилися ціни на свинину і м’ясо птиці.
Ціни (тарифи) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива зросли на 2,1%, що зумовлене підвищенням цін на утримання та ремонт житла на 11,5, тверде паливо — на 4,3, а також плати за водопостачання та каналізацію — на 3,1 й оренду житла — на 2,9%.
Чисельність зареєстрованих безробітних наприкінці лютого 2015 р. становила 523,1 тис. осіб. Допомогу по безробіттю одержували 80,6% осіб, які мали статус безробітного.
Із загального числа безробітних більш як половину становили жінки.
Рівень зареєстрованого безробіття в цілому в країні порівняно із січнем 2015 р. не змінився і наприкінці лютого п. р. становив 2,0% населення працездатного віку. У сільській та в міській місцевості цей показник становив відповідно 2,8 і 1,6% населення працездатного віку.
Кількість вільних робочих місць (вакантних посад), заявлених роботодавцями до Державної служби зайнятості, в лютому 2015 р. порівняно із січнем зросла на 2,3 тис., або на 5,7%, і наприкінці місяця становила 43,4 тис.
На субсидії для оплати житлово-комунальних послуг з державного бюджету для населення виділено 24,5 млрд грн. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк в ефірі телеканалу «1+1», передає Укрінформ.
«Зараз у нас отримують субсидії в середньому 1,2 млн сімей. Ми очікуємо, що після підвищення тарифів це число зросте до 3 млн сімей», — сказав А. Яценюк і зауважив, що коштів, виділених на субсидії з держбюджету, вистачить «навіть на 15 мільйонів громадян».
«Якщо ми побачимо, що не вистачає, ми обов’язково знайдемо ресурси в державному бюджеті»,— зазначив А. Яценюк.
Він наголосив, що рік тому в казначействі було всього 108 тис. грн, а сьогодні на казначейському рахунку — 32 млрд грн.: «Це найбільша сума з 2005 р. Ми накопичили ці гроші за рахунок зміни податкової системи і боротьби з корупцією. Основне завдання цих коштів — в першу чергу — фінансування армії, ЗСУ, зарплат і пенсій. Друге — фінансування субсидій для громадян України».
Останніми місяцями три міністерства чеського уряду підготували документи, які по-різному визначають чеську політику щодо Москви. Міністерства закордонних справ і оборони вважають Росію країною, яка дестабілізує європейську архітектуру безпеки і ревізує міжнародний порядок, а ось міністр промисловості і торгівлі вважає Росію ключовим партнером Чехії з-поза Євросоюзу, з яким належить зміцнювати співпрацю.
Урядові розбіжності у ставленні до Росії віддзеркалюються у діяльності уряду лівого прем’єра Богуслава Соботкі, який, з одного боку, схвально ставиться до участі президента Мілоша Земана у московських урочистостях із нагоди 70-ї річниці Перемоги у Другій світовій війні, а з іншого — блокує засідання чесько-російської міжурядової економічної комісії.
Відсутність однозначної позиції чеського уряду щодо Росії у поєднанні із сильним впливом російської пропаганди формує ситуацію, коли більше половини чехів не має однозначної оцінки подій в Україні. Але проїзд американського конвою з балтійських держав через Польщу, Чехію у Німеччину на переломі березня-квітня чітко показав, що більшість чехів залишаються вірними євроатлантичній орієнтації.
Останніми місяцями у Казахстані посилюється відчуття суспільно-економічної кризи. Зростаюче напруження стало наслідком об’єктивних проблем, переважно економічного характеру, і вразливості влади до проблем внутрішньої стабільності. Саме масштаб стурбованості влади щодо реакції суспільства більше, ніж погіршення суспільно-економічної ситуації, свідчить про серйозність і масштаб проблем, що виникли перед нею.
Все чіткіше вимальовуються виклики стратегічного характеру, зокрема обмеження поля маневру у внутрішній і закордонній політиці внаслідок зростання російського чинника у політиці Казахстану — з одного боку, а з іншого — необхідність утримання внутрішньої стабільності. Реакцією влади на зростаючі проблеми стали дострокові вибори президента. Вони не розв’яжуть проблем, які постали перед Казахстаном, але дозволять виграти час у ситуації погіршення економічних умов.
Найбільш відчутною проблемою стало погіршення економічної ситуації в результаті зниження ціни нафти (її експорт генерує приблизно 2/3 доходів Казахстану), невирішених проблем банківського сектора після кризи 2008–2009 років (частка несплачених кредитів у банківській системі становить 23,5% на кінець 2014 року) та втрати конкурентоспроможності іншими, крім енергетичного, секторами.
Дипломатичною сенсацією стало досягнення домовленості щодо іранської ядерної програми. Переговори безперервно тривали вісім днів. Найбільш гострі дебати відбувалися між американською та іранською делегаціями щодо алгоритму скасування санкцій.
Тегеран наполягав на їхньому негайному і повному скасуванні. Сполучені Штати Америки намагалися висунути передумови, які стосувалися запровадження надійного контролю за виконанням Іраном умов зупинення ядерної програми. В прямій залежності від цього американці хотіли скасовувати або продовжувати дію санкцій.
У підсумку за втручання російського і китайського міністрів закордонних справ Іран погодився, щоб санкції скасовувалися за фактом виконання Іраном своєї частини домовленості. Старт скасуванню режиму санкцій має дати вивезення першої партії збагаченого урану з Ірану до Росії.
Зрештою, за результатом надзвичайно складних та інтенсивних переговорів міністри закордонних справ Ірану, Росії, Китаю, Європейського Союзу, Франції, Німеччини та державний секретар США оголосили про готовність продовжити роботу заради досягнення остаточної домовленості до 30 червня поточного року. Поки що визначено лише основні її положення.
Єменські шиїти другий тиждень потерпають від атак військово-повітряних сил країн Перської затоки на чолі із Саудівською Аравією. Удари наносяться по позиціях шиїтів, які внаслідок цього призупинили наступ на другу столицю Ємену — місто Сана. Аби зрозуміти специфіку єменського конфлікту, варто нагадати про окремі епізоди новітньої історії цієї країни.
До завершення Першої світової війни Ємен був частиною Османської імперії. Після її розпаду більша частина сучасної території Ємену стала британською колонією. Англійці найбільше були зацікавлені у контролі за портом Аден, який є ключем до транзитного маршруту нафти з Перської затоки. Внаслідок розпаду Британської імперії єменські племена отримали незалежність, але відразу країна за кланово-племінною та конфесійною ознаками поділилася на дві частини.
На Півночі Ємену зі столицею у місті Сана було створено спочатку монархію, а потім Єменську демократичну республіку. Натомість на Півдні Ємену зі столицею у місті Аден на початку 1970-х років розпочався соціалістичний експеримент, наслідком якого стало проголошення Народно-демократичної республіки Ємен, яка стала сателітом СРСР. Утім, присутність на Півдні Ємену не дуже допомогла СРСР у справі тиску на Саудівську Аравію, яка, радикально збільшивши обсяги видобутку нафти, посприяла кризовим тенденціям у радянській економіці.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».