Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
ЕКОНОМІКА ПРИРОСТАЄ НОВИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Україна давно вийшла з кризи і динамічно розвивається. Про це свідчать факти і цікавість до нашої економіки як зовнішніх, так і внутрішніх інвесторів, котрі не бояться вкладати в неї кошти, споруджувати нові підприємства. За п'ять цьогорічних місяців ВВП зріс на 6,4% порівняно з аналогічним періодом минулого року, у травні — на 7,2%. Маємо рекордне зростання промислового виробництва на рівні 31%. За цим показником наша держава випередила такі забезпечені власною нафтою і газом країни СНД, як Росія та Казахстан.

Більш ніж на 25% зросли обсяги машинобудування на Харківщині. Хоча у списку лідерів немає двох найпотужніших підприємств — авіабудівного та імені Малишева, однак є чимало інших заводів у переліку тих, що наростили обсяги виробництва. Серед них «Турбоатом», який нещодавно завершив транспортування робочого колеса гідротурбіни для першого агрегату Дністровської ГЕС. На початку червня завод уклав три контракти на виготовлення продукції, йдеться про випуск гідротурбін для Дніпровського каскаду електростанцій, запчастин для грузинської ГЕС і поставку електрообладнання для китайської гідроелектростанції. Вартість останнього контракту — 12 млн євро.
Наразі у Харківській області працює 600 підприємств з іноземним капіталом. Нещодавно 20 всесвітньо відомих закордонних компаній заявили про готовність розмістити там свої виробництва. Цьому посприяла реалізація проекту розвитку мережі промислових парків навколо Харкова. До речі, всі вільні майданчики, призначені для створення нових підприємств, забезпечені потрібною інфраструктурою, що допомагатиме швидкій реалізації інвестиційних проектів.
Найбільшу зацікавленість в інвестуванні економіки краю мають інвестори з держав ЄС і США, вони вклали понад 1,3 млрд дол. До речі, цього року Харківська область увійшла до трійки лідерів за залученням інвестицій з країн Європейського Союзу.

Австрійцям сподобалась Одещина
Нещодавно Мінпромполітики підтримало ідею спорудження металургійного комбінату в Одеській області. Проінвестувати будівництво металургійного підприємства повного циклу вартістю 5 млрд дол. готова австрійська компанія — один зі світових лідерів з виробництва устаткування для металургійних комплексів. Потенційного інвестора привабила територія Южненського промислово-транспортного вузла. Втім, Одеська облдержадміністрація, схвально оцінюючи ідею, пропонує розглянути й альтернативні варіанти розміщення комбінату. Адже в Южному вже діють два промислових гіганти — хімічний припортовий завод і транспортний порт «Південний». Тож техногенний тиск на довкілля суттєвий.
Ці нюанси обговорювали на черговому засіданні міжвідомчої робочої групи, що переймається співпрацею з австрійським партнером. Слід ураховувати, зауважують експерти, не лише наявність комунікацій, можливості надходження сировини і відправлення готової продукції, а й достатність ресурсної бази робітничих кадрів. На Одещині сподіваються, що новий промисловий велет сприятиме подоланню негативних тенденцій у депресивних районах і піднесенню економіки України.

Задумано. Втілено. Працює
У Черкасах відкрився сучасний автомобілебудівний завод «Богдан». Цю подію Президент України Віктор Ющенко назвав непересічною, адже вперше за останні 50 років (після введення в дію Запорізького автомобільного заводу) запрацював національний автомобілебудівний завод. Його спорудження тривало два роки, у ньому взяло участь понад дві тисячі будівельників, монтажників, інженерів. Тепер із конвеєрів повного виробничого циклу сходитимуть дві моделі автомобілів LADA й три моделі Hyundai. Вартість інвестиційного проекту перевищує 330 млн дол.
Експерти вважають, що приклад вдалої реалізації проекту з будівництва нового заводу дасть змогу не лише значно підвищити інвестиційну привабливість країни як для іноземних, так і вітчизняних інвесторів, а й поліпшить соціальний та економічний розвиток регіону. Запуск нового автомобілебудівного підприємства в Черкасах уможливить створення понад шести тисяч нових робочих місць, збільшення надходження до державного бюджету і доведення спроможності вітчизняних автопромисловців виготовляти продукцію світових стандартів.
Виробничі потужності підприємства дозволяють випускати 120–150 тисяч авто на рік. До речі, незабаром з конвеєра має зійти пробна партія — 300 машин. На підприємстві працюватиме два цехи складання автомобілів, два цехи зварювання, цех лакофарбування, тестування й логістики. Для них закуплено обладнання на 100 млн євро.
Автомобілі, що сходитимуть з конвеєрів підприємства, проходитимуть ретельну перевірку якості та надійності. Дотримання високих стандартів досягатиметься за рахунок автоматизації й підготовки висококваліфікованого персоналу. До речі, «Богдан» має намір готувати свої кадри. Нині укладають угоди з ВНЗ на навчання фахівців, планується розвивати власну професійно-технічну систему підготовки робітників. За два місяці на роботу прийнято близько 800 працівників, вони проходитимуть підготовку на спеціальних курсах.
Для трудівників заводу створено сучасні виробничі умови, гарантується не лише гідна зарплата (2600–2800 грн, що значно вище від середньої у місті), а й буде забезпечено соціальний пакет. Соціальна програма передбачає пільгові санаторно-курортні путівки, транспортне забезпечення, медичне страхування, пільгове обслуговування дітей співробітників у лікарні міста, надання путівок до дитячих таборів відпочинку, а також подарунки до свят. На заводі обладнано комфортну їдальню, медичний кабінет, дотримуватимуться всі стандарти санітарно-гігієнічних норм.

Сходинки зростання
Нагадаємо, що корпорацію «Богдан» створено 2005 року для реалізації масштабних інвестиційних проектів, спрямованих на створення в Україні потужностей з виробництва автотранспортних засобів. За три роки вона перетворилася з продавця автомобілів на виробника. Нині до її складу входять 20 компаній, серед яких — «Автомобільний завод «Богдан» (колишній Луцький автозавод), «Хюндай Моторс Україна».
Зараз тривають роботи з нарощування автобусного виробництва у Луцьку, а також будівництво заводу з випуску вантажівок у Черкасах. Це дасть змогу корпорації у середньостроковій перспективі значно поліпшити свої позиції на ринку. За результатами роботи у 2007 році обсяги випуску корпорацією автобусів (від невеликих до надвеликих) зросли на 20,17% — до 3229 одиниць. Компанія має намір зберегти позитивну динаміку експорту автобусів, але в стратегічних планах передбачає значні обсяги експорту вантажних і легкових автівок, а також організацію виробництва на території інших держав.
Корпорація «Богдан» вважається однією з найбільш відкритих, це дає їй можливість виходити на міжнародні ринки запозичень, залучати закордонні інвестиції, співпрацювати з іноземними фінансовими установами і компаніями. Так, у червні 2005 року ВАТ «ЛуАЗ» спільно з «Укрсоцбанком» розмістило облігації серії А терміном на п'ять років на 130000000 грн. Через півроку серед міжнародних інвестиційних фондів (переважно Західної Європи і Північної Америки) було розміщено 8% акцій на 26 млн дол. Зараз вони торгуються по 18 центів за одну акцію. А депозитарні розписки знаходяться в лістингу Франкфуртської фондової біржі (вартість однієї — 18 дол.). У жовтні 2006-го завершено додаткову емісію акцій ВАТ «ЛуАЗ» на 648000000 грн. А в грудні того ж року залучено довгостроковий кредит на 42,24 млн євро під гарантії експортно-кредитної агенції «Hermes» (Німеччина). Банком-кредитором був HVB (Мюнхен).
У корпорації «Богдан» сподіваються на успішну роботу нового заводу, адже попит на авто у нас щороку зростає. Торік Україна вийшла на сьоме місце в Європі з продажу нових автівок. Згідно зі статистикою, поки у нас припадає 130 авто на тисячу мешканців, це в три-чотири рази менше, ніж у країнах Центральної Європи, і у вісім — ніж у Західній Європі.
Вітчизняні автомобілебудівники сподіваються на те, що з огляду на вступ України до Світової організації торгівлі, уряд вживатиме заходів для захисту національних товаровиробників. Непогано звільнити від оподаткування прибутки підприємств, які реінвестуються у виробництво, запровадити податкові канікули у сплаті за землю. Тоді вітчизняне виробництво успішно розвиватиметься, створюватимуться нові робочі місця, наповнюватиметься державний бюджет.


також у паперовій версії читайте:
  • НОВИЙ ВРОЖАЙ НЕ ЗМЕНШИТЬ ЦІН НА ХЛІБ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».