Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
СВІТ ЖІНКИ
ЛАРИСА РУСНАК ЛЮБИТЬ ЕКСТРЕМ
Одразу, після перегляду трагікомедії «...Я згадую... (Амаркорд)», яку представив на суд глядачеві Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка, вирішила: обов’язково зустрінуся із заслуженою артисткою України Ларисою Руснак. Вона грає роль Зої — однієї із семи заробітчанок, що від нестатків на батьківщині подалася до Італії. Вирушаючи в далекий край, жінка взяла із собою сорочечку сина, аби не забути на чужині запах рідної дитини...
Режисери і ролі
— Ця вистава справді порушує досить пекучі проблеми, особливо щодо долі українських жінок, які вирушили на чужину на заробітки, залишивши вдома чоловіків, дітей,— розпочинає нашу бесіду Лариса Руснак.— Це — досить вдала робота режисера-постановника Олександра Білозуба. Мені щастить працювати з ним. Режисер дає поштовх для роздумів, волю до самостійного вибору матеріалу. З його режисурою це вже четверта вистава. Перед цим я зіграла Нюсю у виставі «Соломія». Це — хореографічна танцювальна постановка. До того в центрі Леся Курбаса ми поставили «Одіссею».
— А яка Ваша роль улюблена?
— Мені важко сказати. Можливо, це Нюся із «Соломії»... Вона абсолютно без тексту. Це вистава, у якій я можу собі дозволити не те що імпровізацію, а геть усе, що відчуваю. Там я можу вийти за рамки образу і жити своїм життям. У виставі — ставка на пластику. Як на мене, то дуже влучно, оскільки актор — це такий інструмент, який режисер має доцільно використовувати...
— Отже, Вами, як інструментом, керують режисери. Котрий з них — найвимогливіший?
— Певно, що Андрій Приходько. Я вважаю, що він дуже талановита людина, але як режисер — таки жорсткий. Усім акторам зичу тільки одного — позбутися страху перед ним, як перед режисером. У Приходька є «Каїн» за Байроном, де я граю Аду й Авеля. Він викохав цих героїв, як перших людей на землі. Приходько дуже любить Україну. У виставі використано переклад Івана Франка, а через це мова сповнена діалектизмів, отож Андрій змусив нас говорити такою мовою, надав їй певного шарму. Це треба чути...
Різні режисери бувають. Ось, приміром, мій учитель — Володимир Миколайович Оглоблін, який був поставив «Благочестиву Марту» і «Моя професія — сеньйор з вищого світу». Останню постановку, на жаль, зняли з репертуару, мені це дуже прикро. Із ним були стосунки «по-домашньому». Він міг просто сказати: «...Лариса простягає руки до моєї шиї». І все було зрозуміло. Команда в нього налаштовувалась на одну хвилю. Тільки тоді, коли люди роблять щось разом, у команді однодумців — буває цікавий результат.
— Ви згадали про Володимира Оглобліна. Це батько вашого чоловіка?
— Так. Ми з Тарасом разом вчилися в Київському театральному інституті. Я була на четвертому курсі, а він на першому, після армії. Познайомилися, а наступного дня він повів мене додому знайомити з батьками. Батькам я одразу припала до душі, і вони мене пригорнули. Прожили ми вісім років і... розлучилися. У сина Івана чоловікове прізвище. У Тараса тепер інша родина, є донька. Ми залишилися в дружніх стосунках.
— Ларисо, окрім театру, Ви багато знімаєтесь в кіно...
— Щойно закінчилися зйомки фільму «Серцю не накажеш». Там я граю Ксенію, дружину Варламова, а його — Хостікоєв. Дуже хороший партнер, чудова група. Півтора року тривали зйомки. Цікаво було працювати і шкода прощатися. Та, дякувати Богу, знову запрошують на зйомки. Глядачі мене пам’ятають за фільмом «Куратор», а одночасно я знімалася в режисера Бенкендорфа у двосерійному фільмі «Вітчим». Запам’яталися й серіали «День народження буржуя», «Сльози кохання»...
— І як тільки встигаєте: театр, кіно, лото «Забава»...
— Ви самі подумайте: скільки людей, характерів є в одній жінці одразу?! Ми ж перевтілюємося щодня: на роботі, вдома, з друзями... А тут така можливість проявити себе в тій чи іншій ролі! І ніколи не можеш сказати — хороша ця роль чи невдала. Досить часто так зживаєшся з роллю, що вона ще довго «плететься» за тобою...
«Швейцарська історія»
— Ларисо, певний час Ви жили у Швейцарії?
— Так, то був початок 1990-х років. Із сином Іваном ми прожили там сім років.
— Що змусило поїхати з України?
— Цікава історія. Почалася вона з вистави «Біла ворона», у якій я грала. Саме тоді приїхала знайома Богдана Ступки балерина із Швейцарії і прийшла на спектакль. Їй сподобалася моя пластика, тож вона запропонувала мені стажування і курс джаз-танцю в Люцерні, до речі, безплатно. Я їй чемно подякувала, але в мене не було грошей навіть на дорогу! Та іншим разом приїхав ще один приятель Богдана Сильвестровича і розповів, що у Швейцарії в нього є товариш, якому потрібна допомога по господарству. Не вагаючись, погодилася поїхати.
— І як Вас там зустріли?
— Жила я в родині скульптора, майстра з виготовлення театральних масок. Він був ще й музикантом. Завдяки йому я познайомилася з унікальним театром, художнім керівником якого був клоун Дімітрі, учень Марселя Марсо. Враження — незабутні. Жили ми в селі, навколо — неймовірної краси місця.
— А як долали мовні бар’єри?
— Поруч нікого, хто б знав українську чи російську. Доводилося ночами вчити німецьку (у школі я вивчала англійську). Було неймовірно важко. Перша думка: кинути все — і мерщій додому. Та вже через три місяці я цілком нормально розмовляла з місцевими жителями. Заприятелювала із сусідами, та і їх між собою познайомила. У них, на жаль, люди мало спілкуються між собою.
— І не виникло бажання залишитися там назавжди?
— Мені вже там підшукали роботу і навіть запропонували руку й серце. Та я не змогла залишитися там назавжди. Вечорами слухала касету Ніни Матвієнко і ридала за Україною, друзями, рідними. Ось так і закінчилася моя «швейцарська історія». Та я багато чого там навчилася. Наприклад, водила Івана на уроки скрипки, а сама, аби не гаяти час, опановувала акордеон.
Олександр Македонський
і 500 солдатиків
— Моя мама так улаштувала мені життя, що часом я відчувала: дитинства в мене немає. Я відвідувала музичну школу, з п’ятирічного віку ходила на бальні танці, гімнастику... Танці — це як невиліковна хвороба, їх не можна припинити. Мама завжди наголошувала: «Розпочала якусь справу — заверши її!»
— І тепер докладаєте зусиль, аби й Ваш син був постійно чимось зайнятий?
— З Іваном значно простіше. Він практично виріс у театрі. А щодо захоплень, то чого тільки в нас не було... Як я вже згадувала, він брав уроки гри на скрипці. Згодом захопився футболом. Коли мав років зо п’ять, уже добре й багато читав. В одинадцятирічному віці перечитав «Історії та міфи Давнього Риму» і почав збирати солдатиків. У колекції їх налічувалося близько п’ятисот... Довелося навіть ходити до Посольства Македонії в Україні тому, що там був Олександр Македонський... Представники посольства люб’язно надали Іванові відповідну літературу. А ще ми писали листа до Америки, аби поповнити зібрання.
— Чим сьогодні цікавиться Іван?
— Йому 20 років, він студент училища імені Глієра. Нині захопився грою на гітарі, день і ніч готується до сольного концерту. Він у мене досить самостійний. Сам може приготувати обід чи вечерю. Шістнадцятиліття відзначив тим, що стрибнув з парашутом. Коли виповнилося вісімнадцять — отримав права водія. Має своє авто. За характером пішов у діда: якщо вже чимось зацікавиться, то докопується до всього сам.
Із крокодилами
на ти
— Кажуть, що заради сина Ви готові на все?
— Мабуть, як і кожна мати. Але був такий випадок. Один з телеканалів пообіцяв виконати найзаповітніше бажання для близької людини. Для цього треба було поїхати на зйомки кліпу. Наперед я не знала, що треба буде робити. А бажання — повезти сина до Лондона в кіношколу — було... Ми приїхали до Будапешта. Мені належало зануритися в басейн з крокодилами, знайти на дні ключі і передати ведучому. Про всяк випадок за кущами стояли наглядачі з гаками. Я за півтора метра проходжу мимо крокодильчика, який гріється проти сонечка на піску. А далі у воді ще один, роззявивши пащеку, поглядає на мене і хрипить... Я завмерла, вся похолола. Хотіла була вже повернутися. Кілька хвилин видалися вічністю. Не пам’ятаю як, але завдання виконала, як бачите, жива, ще й разом із сином побувала в Лондоні! Ось такий екстрем...
— Вам завжди так фортунить? Може, й у лото «Забава» щось вигравали?
— Фортунить? Гадаю, коли людина робить перші кроки, то їй і фортунить. Приміром, як я навчилася водити авто? Пішла на кіностудію заповнювати картку: зріст, вік, колір очей... І раптом графа: чи водите авто? Я одразу подумала, що через таку дрібницю можуть не взяти на зйомки. Того ж дня записалася на курси водіїв. Щоправда, машина з’явилася років через вісім... Чи вигравала в лото «Забава»? Одного разу виграла 17 гривень.
— Чи маєте якісь захоплення, бажання?
— Я цим і живу! Мрію вивчити англійську і французьку мови, навчитися грати на акордеоні. А ще — купити клаптик землі і насадити квітів! У мене вдома багато вазонів. І як вони тільки виживають, коли я забуваю їх поливати... Але вони все одно мене люблять. А ще маю таке захоплення: хай би де була, привожу звідти національний одяг. Це може бути головний убір, спідниця...
— У Вас кожен день розписаний похвилинно. А коли встигаєте спілкуватися із сином?
— Як правило, телефоном. Пригадую один випадок. Прибігла пізно з театру і вимагаю від сина звіт за день, а він підійшов і так монотонно говорить: «Мене звати Іван Оглоблін. Мені дев’ять років. Я вчуся в другому класі...» Я схаменулася і розплакалася.
— Маєте багато друзів?
— У мене є одна подруга трохи старша за мене. Її теж звати Ларисою і вона теж народилася 28 січня. Працює на ювелірному заводі — оцінює діаманти. Ми разом відпочивали, дружимо вже багато років. Лариса вміє вислухати і порадити.
— Ви так багато встигаєте. І де тільки берете сили?
— Це моя професія, яку я дуже люблю! А коли з любов’ю ставишся до роботи, втоми не відчуваєш. На роботу я йду, мов на свято. І взагалі, вважаю, що акторська робота — найбільше щастя!
Людмила ЧЕЧЕЛЬ
також у паперовій версії
читайте:
- ПРО КРАСУ КЛЕОПАТРИ І РОЗСІЛ З ОГІРКІВ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».