Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ПРОБЛЕМА
АТРАКЦІОН РАЗ, АТРАКЦІОН ДВА...
Після недавньої трагедії в Луганську, де в парку «Дружба» двоє людей загинули, а ще восьмеро тяжко травмовані, проблема безпечної експлуатації атракціонів у місцях масового відпочинку громадян набула особливої актуальності та негайного втручання експертів й інспекторів наглядових органів.

Зараз на Івано-Франківщині змонтовано і експлуатується 24 атракціони. В результаті цьогорічного сезонного техогляду атракціонів на Прикарпатті експерти загалом «забракували» сім із них: один у Івано-Франківську, три (з шести) в Калуші («Веселі гірки», «Ланцюжки» та «Оглядове колесо») і три в Бурштині. Територіальне управління Держгірпромнагляду в області призупинило роботу згаданих атракціонів до усунення виявлених пошкоджень.
«Міські атракціони щороку проходять техогляд,— зазначає начальник Карпатського експертно-технічного центру Василь Пірко.— За результатами експертизи ухвалюємо рішення про продовження терміну їхньої експлуатації. Якщо технічний стан атракціонів незадовільний, складаємо дефектну відомість, у якій зазначаємо перелік пошкоджень. Потім її передаємо власникові атракціону. Повідомляємо також про свій висновок територіальне управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держгірпромнагляд), яке видає дозволи на експлуатацію атракціонів. Ця структура має визначити, на який термін потрібно закрити атракціон, щоб усунути небезпеку».
У дефектній відомості на калуське «Оглядове колесо» зазначено, що несучі опори металоконструкції мають корозійне зношення у місцях з’єднання її частин, є перекошування кабін і завеликий люфт. «У принципі такі пошкодження не загрожують масштабною катастрофою,— пояснив начальник відділу експертизи підіймальних споруд Карпатського експертно-технічного центру (КЕТЦ) Микола Піруг.— Конструкція колеса може тріснути, похилитися, але точно не впаде. Щоб цього не сталося, її треба підсилити. Як саме це зробити — вирішувати власникові. Наразі можемо говорити про те, що колесо має бути зупинене до усунення виявлених недоліків».
Як запевнив власник атракціонів, підприємець Олег Олексюк, упродовж кількох останніх років із подібних причин зупинилися «Ромашка» і «Сюрприз». Тож проблема з «чортовим колесом» не більше, мовляв, ніж робоча ситуація. Відтак він визначається, як бути із цим атракціоном: чи лагодити, тобто підсилювати, чи замінити на інше. «Я особисто несу відповідальність за те, що відбувається на атракціонах,— наголосив власник. Увесь наш персонал навчений: треба «слухати атракціони» і за найменшого збою їхнього ритму негайно звертатися до механіків». До речі, експерти Карпатського ЕТЦ відзначають належний рівень підготовки персоналу, який обслуговує паркові каруселі-гойдалки.
Пан Олексюк повідомив, що з міркувань безпеки віддає перевагу вітчизняним атракціонам вінницького і кременчуцького виробництва, бо чеський і словацький «секонд-хенд», яким здебільшого послуговуються пересувні луна-парки, не витримав перевірки на міцність. Усі аварії на атракціонах, що сталися в Україні від 2000 року, стосувалися закордонної техніки. «Вітчизняні виглядають може не комфортно, але відповідають радянським стандартам безпеки,— говорить підприємець, —отже, мають вдесятеро вищий запас міцності порівняно з чеськими і словацькими». Лише один атракціон у івано-франківському парку має чеське походження, а саме «Піратський корабель». Але і його, як твердить пан Олексюк, «по деталях перебрали» спеціалісти Кременчуцького науково-виробничого центру «Атракціон».
Отже, щоб унеможливити виникнення трагедій, потрібно вчасно і оперативно скоординовувати роботу щодо безпечної експлуатації атракціонів обслуговуючого персоналу, їхніх власників, кваліфікованих експертів і наглядових органів.

Сергій ЛИЗАНЧУК, м. Івано-Франківськ
також у паперовій версії читайте:
  • ЗВАЛИЩА НАСТУПАЮТЬ...

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».