Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
КУЛЬТУРА
ПОЗНАЙОМИВ НАС З ЙОГАМИ
У столичному Будинку кіно відбувся вечір з нагоди 75-річчя відомого кінематографіста, заслуженого діяча мистецтв України, лауреата премії імені М. Ломоносова АН СРСР, лауреата міжнародних та всесоюзних кінофестивалів, режисера й оператора Альмара Серебреникова (1932–1998).
Більше як 30 років Альмар Олександрович працював на студії «Київнаукфільм», яка була незаперечним лідером науково-популярного кіно. А. Серебреников починав як оператор («Розповіді про Шевченка», «Крейда, ганчірка, кібернетика»), згодом став автором-режисером відомих фільмів «Крокодили як крокодили», «Загадковий світ тварин», «В. М. Глушков, кібернетик», «Уроки В. Ф. Шаталова»...
Чи не найславетнішим його фільмом стала стрічка «Індійські йоги. Хто вони?». На теренах СРСР вона демонструвалася близько 20 років, а право на її показ придбали більш як 100 країн світу. Випадок безпрецедентний. Отже, успіх цей свідчить про незаперечну художню й пізнавальну цінність твору. Однак на ділі неординарний задум реалізовувався далеко не гладко. Відрядження до Індії, де А. Серебреников почав знімати «Йогів», він одержав для роботи над іншою стрічкою. І взявся за тему йогів з власної ініціативи, а коли фільм був завершений, знадобився особистий дозвіл тодішнього лідера республіки Петра Шелеста на його тиражування.
В історію вітчизняного кіно А. Серебреников увійшов як відкривач нових тем і конфліктів, як режисер-новатор з власним поглядом на світ. Пригадую його розповідь про один з показів його «Йогів» в якомусь київському кінотеатрі.
Альмар Олександрович розповів: «Мій фільм мали показувати на одному сеансі з ігровою стрічкою. Усталений порядок був такий: спершу показують науково-популярний фільм, а потім — художній. Однак на той раз розпочали з ігрової картини. Я зайшов до директора кінотеатру. Він пояснив: «Коли починали з вашого фільму, то на другий глядачі не залишалися. Довелось стрічки переставити місцями».
За часів незалежності А. Серебреников разом з своєю дружиною Людмилою поставив низку картин з історії українського кіно: «Народження українського кіно», «Становлення українського кіно», «Хрестоматія українського кіно», «Розквіт українського кіно». Творчий внесок Альмара Олександровича у вітчизняний кінематограф вагомий і незаперечний.
Юрій ШЛАПАК
також у паперовій версії
читайте:
- ВАЛЕНТИН БЕРНАДСЬКИЙ: СОНЦЕ
У БАРВАХ
- ЙОГО МИ ЧЕКАЛИ П’ЯТЬ РОКІВ
- ПРИКАРПАТТЯ
І ГУЦУЛЬЩИНА
В ЛИСТІВКАХ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».