Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ВІЙСЬКО
А ПРО ПЕНСІОНЕРІВ ЗНОВУ ЗАБУЛИ...

Ні, ці військовослужбовці отримували пенсії згідно з чинним законодавством. Різниця виникла тому, що прапорщик звільнився з армії у 2003-му, коли його грошове забезпечення було більшим, ніж у полковника наприкінці 80-х років минулого століття.
За часів колишнього Союзу грошове забезпечення мало три складові: посадовий оклад, оклад за звання, вислуга років. Якщо, скажімо, людина отримувала до звільнення 300 карбованців, то саме з цієї суми їй нараховували пенсію, зважаючи на вислугу. Наприклад, якщо вона віддала службі в армії 25 років, то розмір її пенсії становив 65 відсотків грошового забезпечення, тобто 195 грн. За його підвищення діючим військовослужбовцям фінансисти автоматично перераховували пенсії й запасникам за простим і зрозумілим принципом. Приміром, якщо після збільшення грошового забезпечення його розмір у того ж командира батальйону дорівнював не 300 карбованців, а 400, то ці 65 відсотків нараховувалися з цієї суми.
В українському війську пішли своїм шляхом. Підвищуючи офіцерам і прапорщикам зарплатню, держава не чіпала посадові оклади, звання і вислугу років, розуміючи, що тоді потрібно буде робити відповідні перерахунки і пенсіонерам. Тому до грошового забезпечення почали запроваджувати різні надбавки. Скажімо, преміальні за бойову готовність, сумлінне ставлення до виконання службових обов'язків тощо. Їхнє запровадження не позначалося на розмірі пенсій тих, хто перед цим зняв погони. Упродовж 1992-2003 років грошове забезпечення підвищувалося кілька разів і люди, котрі віддали кращі роки життя служінню державі, «мотаючись» по віддалених гарнізонах Далекого Сходу, Середньої Азії, підірвавши здоров'я, почувалися ображеними: про них щоразу забували.
— Нас поділили на «чорних» і «білих»,— говорили вони.— Хіба ми винні, що нам випало служити за часів Союзу?
Утім, ображеними почувалися і ті, хто звільнився з лав українського війська: їм теж не перераховували пенсій. Словом, в середовищі військових пенсіонерів творилося казна-що. Люди писали листи Президенту України, оббивали пороги урядових кабінетів, благаючи, а то й вимагаючи відновити справедливість. Їх терпляче вислуховували, співчували, але...
— Чинним законодавством не передбачено,— так або приблизно так відповідали їм чиновники.— До того ж, і коштів бракує.
Щоправда, для себе коштів не бракувало: протягом цих 12 років зарплати у державних службовців кілька разів підвищувалися. Знайшлася людина на політичному Олімпі, яка з розумінням поставилася до зазначеної проблеми і за кілька років намагалася її вирішити. Це Георгій Крючков, який у Верховній Раді України четвертого скликання очолював Комітет з питань національної безпеки і оборони. Він ініціював кілька розглядів цього питання у КС. Щоразу в своїх рішеннях судді вказували на незаконність виникнення диспропорцій, але жодного разу ні парламент, ні уряд не прислухалися до їхньої думки.
Проте крига скресла: народний депутат України генерал-полковник Дмитро Рудковський разом із групою колег-однодумців, передовсім із числа колишніх військовослужбовців, розробив законопроект, трансформація якого в закон відновила б справедливість.
— До приходу в парламент я віддав армійській службі десятки років життя, проходив її в «екзотичних» гарнізонах. Зокрема, в Монголії,— говорить Дмитро Олександрович.— Чудово розумів своїх колишніх колег, які опинилися у скрутному і принизливому становищі. До того ж, балотуючись до Верховної Ради по Білоцерківському виборчому округу, де живе багато колишніх військовослужбовців, отримав від них наказ посприяти у вирішенні проблеми. Я не міг підвести цих людей.
Після того, як законопроект було подано на розгляд парламенту, минув майже рік, поки у нього «дійшли руки» до цього документа. Перше читання відбулося в березні 2004-го, а 15 червня того ж року був ухвалений Закон «Про внесення змін до статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб». Згідно з цим законом базою для нарахування пенсій стало загальне грошове забезпечення військовослужбовців, незалежно від того, хто й коли звільнився.
У людей, як мовиться, відкрилося друге дихання. І все ж не так сталося, як гадалося: зазначена проблема знову дала про себе знати. З 1 квітня поточного року військовослужбовцям Збройних сил збільшили розмір грошового забезпечення. Зважаючи на згаданий закон, після цього повинні були перерахувати пенсії колишнім захисникам Вітчизни, але не перерахували насамперед тому, що це збільшення відбулося знову за рахунок запровадження додаткових виплат, а не підвищення окладів за посадами чи військовими званнями. До речі, торік Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, за якою з 1 липня 2007 року мав діяти інший принцип нарахування військовослужбовцям грошового забезпечення: держава зобов'язувалася ліквідувати преміальні, надбавки, суттєво збільшивши посадові оклади і за звання. Але вкотре не дотримала свого слова. Мабуть тому, що тоді б довелося перераховувати і пенсії. Конституційний Суд розглянув цю проблему, але однозначної відповіді на питання, чи мають право військові пенсіонери на перерахування пенсій, так і не дав.
У 2007 році військовими пенсіонерами опікується вже не Міністерство оборони, як було раніше, а Пенсійний фонд. Його чиновники стверджують, що підстав для перерахування пенсій немає.
У військовослужбовців МО навіть після квітневого підвищення, порівняно з військовослужбовцями інших силових відомств, грошове забезпечення залишається найнижчим. Нині точаться розмови про те, що обіцяне з 1 липня впорядкування грошового забезпечення відбудеться з 1 січня 2008 року. Тобто будуть ліквідовані всі надбавки, преміальні, які й досі не враховуються під час обчислення пенсій. Тож із ліквідацією диспропорції між грошовим забезпеченням військовослужбовців силових відомств офіцери й прапорщики Збройних сил не почуватимуться людьми другого сорту. Буде наведено (принаймні так обіцяють урядовці) лад і в пенсійному забезпеченні. Одначе впевненості, що вони дотримають свого слова, немає: надто часто вони забували про свої обіцянки.

також у паперовій версії читайте:
  • ПСИХІЧНО ХВОРИХ В АРМІЇ МЕНШАЄ...

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».