Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА
ІНФОРМАЦІЙНІ КІОСКИ І ПЕНСІЯ

У житті буває так: людина відпрацювала своє і звертається до органів ПФУ для призначення пенсії. Тут раптом виявляється, що й зарплата в неї відповідно до документів не така, і сплачених страхових внесків, як мовиться, кіт наплакав. Та щось змінити вкрай важко. Тож надто важливо, аби працівник мав змогу тримати під своїм пильним контролем сплату страхових внесків, щоб можна було за потреби своєчасно вплинути на ситуацію.

Редакція попросила начальника Головного управління ПФУ в м. Києві Надію Вернигору розповісти, що робиться для інформування майбутнього пенсіонера про те, як іде, так би мовити, його робота із забезпечення майбутньої пенсії.
— Надіє Федорівно, чи можу, скажімо, я контролювати, як наповнюється моя особиста пенсійна скарбничка?
— Безперечно. Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсію призначають або перераховують, починаючи з 1 липня 2000 року, за даними персоніфікованого обліку. З огляду на це, Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві на виконання постанови правління ПФ від 12.04.2006 р. № 4–5 «Про затвердження плану заходів з реалізації стратегії розвитку пенсійної системи» розпочало роботу з інформування застрахованих осіб про відомості, внесені до їхніх персональних облікових карток у системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду. Щоб поінформувати застрахованих осіб стосовно набутих ними пенсійних прав і очікуваною в майбутньому пенсією відповідно до системи персоніфікованого обліку, передано надруковану інформацію 58,1 тис. страхувальників по 1196,7 тис. застрахованих осіб.
За майже чотири роки — після запровадження базового пенсійного закону за даними системи було зроблено 608,3 тис. призначень та перерахунків пенсій, в тому числі від початку поточного 2007 року проведено розрахунок для 98,6 тис. осіб.
— Як я дізнаюсь, що там є на моєму рахунку? Інформацію ви передаєте страхувальникам і то, мабуть, не всі її мають.
— Ми спрямували більш ніж мільйон повідомлень фізичним особам «Тіньова зарплата — глухий кут майбутньої пенсії», в яких містяться дані з 1998-го до 2005 рр. про нараховану зарплату, нараховані пенсійні внески на зарплату, початок і закінчення трудової діяльності, стаж (роки, місяці й дні) особи. Якщо ви такої не одержали, але у вас є пенсійна картка, зайдіть з нею до Управління ПФУ і про все дізнаєтесь. Адже в режимі постійного доступу до власних персоніфікованих даних у Головному управлінні та управліннях Пенсійного фонду України в районах м. Києва встановлено інформаційні кіоски, розраховані для широкого доступу застрахованих осіб — працюючих громадян міста Києва — до даних про страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, які містяться в системі персоніфікованого обліку.
Завдяки спеціальному програмному забезпеченню інформаційні кіоски дають змогу кожному працюючому громадянинові, котрий має свідоцтво про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, самостійно ознайомитися з даними своєї облікової картки за періоди роботи, починаючи з 1998-го до грудня 2006 року.
Інакше кажучи, всі працюючі громадяни, які сумлінно та з розумінням дбають про свою майбутню пенсію, мають змогу самостійно контролювати процес сплати і знати, як роботодавець сплачує за нього внески до Пенсійного фонду України. Відтак працюючий громадянин шляхом особистого доступу до інформації може виявити факти несплати страхових внесків або сплати їх не в повному обсязі й своєчасно забити тривогу.
До речі, контроль над даними системи персоніфікованого обліку з боку працюючих дасть змогу вплинути на процес виведення заробітної плати з «тіньового» сектора. Адже суми, з яких не сплачено страхові внески із заробітної плати працюючого, негативно впливають на розмір пенсії.
— Чи може пенсіонер контролювати розмір своєї пенсії?
— Те, про що я розповіла,— це тільки початок роботи нової технології з інформаційними кіосками. У майбутньому за допомогою пенсійних посвідчень планується надання пенсіонерам інформації про розмір установленої пенсії та інших даних з особистої пенсійної справи, якщо їх щось непокоїть.
— Та форми існуючих звітностей бухгалтерій різні, є такі, що подають раз на рік. Тому контроль громадянина за проходженням і розміром внесків, мабуть, не може бути системним і систематичним...
— Ми працюємо і над цим. З метою вдосконалення системи подання звітності до органів Пенсійного фонду у Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві розпочато роботу щодо запровадження системи надання звітів «Розрахунку суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (нині подається щомісяця) та до системи персоніфікованого обліку по кожному працюючому (нині подається раз на рік до 1 квітня), по-перше, в електронній формі, а, по-друге, з 1 січня 2008 р. передбачається це робити щомісяця.
Це буде на користь зацікавлених осіб (працюючих пенсіонерів), а, крім того, дасть змогу економити робочий час працівників бухгалтерії підприємств, установ і організацій.
— Чи готові до цього підприємства?
— Для надання страхувальниками звітів до Пенсійного фонду в електронній формі пропонуємо таку схему: якщо у страхувальника є вихід до мережі Інтернет, він може отримати в управлінні Пенсійного фонду України району реєстрації програмний комплекс «АРМ-Звіт» безкоштовно, а також отримати спеціалізоване програмне забезпечення для накладання електронного цифрового підпису та криптографічного захисту інформації, дійсні посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису, які сформовані одним із акредитованих центрів сертифікації для посадових осіб страхувальника, що мають право підпису відповідного звіту в паперовій формі — керівник, головний бухгалтер — і електронної печатки страхувальника; листом довільної форми він повідомляє управління ПФ в районі реєстрації про своє бажання надавати звіт у електронній формі. Потім страхувальник укладає договір із центром обробки електронних звітів про обслуговування в системі подання електронних звітів. Гадаю, що підприємства охоче підуть на це.
також у паперовій версії читайте:
  • КЛІЄНТИ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ
  • НЕЩАСНИЙ ВИПАДОК НА ВИРОБНИЦТВІ
  • ВШАНОВАНА СТАРІСТЬ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».