Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ЕКОНОМІКА
ДЕСЯТЬ ЯРМАРКОВИХ ДНІВ В ІЗМІРІ
Із Туреччини повернулися українські учасники Міжнародного ярмарку, що тривав протягом десяти днів і завершився 9 вересня. Ці традиційні й представницькі торговельно-економічні оглядини, котрі щороку відбуваються в Ізмірі — великому турецькому місті, розташованому на узбережжі Егейського моря, нині проходили там у 76-й раз. Цього разу статус почесного гостя було надано Україні. Кореспондент «ДУ» взяв кілька експрес-коментарів у посадовців, які брали участь у заходах, пов’язаних із цією подією.
— Головна мета участі експонентів із нашої країни у цьому ярмарку,— розповів начальник відділу з координації виставкової діяльності Міністерства економіки Валерій Балясний,— ознайомлення ділових кіл Туреччини із сучасною конкурентоспроможною й високотехнологічною продукцією майже ста українських виробників (підприємств різних форм власності, установ Національної академії наук та деяких інших відомств), а також показ можливостей щодо започаткування і реалізації спільних промислових і науково-технологічних проектів у таких пріоритетних напрямах, як енергетика, металургія, машинобудування, авіаційна і космічна галузі, хімія, нафтопереробка. У національній експозиції України було проведено презентації економічних потенціалів кількох регіонів, зокрема, Харківської, Запорізької та Луганської областей і АР Крим.
Для участі в ярмарку та у приуроченому до нього українсько-турецькому бізнес-форумі до Ізміра прибула офіційна делегація на чолі із заступником міністра економіки Наталією Бойцун.
— Проведення такого форуму,— сказала Наталія Євгенівна,— не тільки означає, що Україна і Туреччина є друзями і добрими сусідами, а й підтверджує великі потенційні можливості обох країн у розвитку двостороннього співробітництва. Це стосується передовсім взаємовигідної співпраці у торговельно-економічній сфері, яка є базисом для розвитку наших відносин.
— Туреччина завжди була і залишається одним із пріоритетних партнерів України,— зазначила далі Наталія Бойцун.— Досвід Туреччини щодо створення сприятливих умов для функціонування бізнесу (не лише великого, а й найперше малого та середнього) і щодо залучення іноземних інвестицій, регіонально-територіального розвитку, створення та функціонування вільних економічних і промислових зон заслуговує на увагу й всебічне вивчення з метою використання в умовах України.
Варто нагадати, що за підсумками минулого року товарообіг між Україною і Туреччиною становив 3,2 мільярда доларів США (на 19% більше, ніж у 2005-му). За перше півріччя 2007-го обсяг торгівлі товарами між двома державами становив близько 2,053 мільярда доларів США (в тому числі понад 1,661 мільярда доларів припадає на експорт з України до Туреччини, а 391,119 мільйона доларів — на імпорт турецьких товарів в Україну) На 1 липня поточного року в Україні зареєстровано 424 підприємства з турецькими інвестиціями на загальну суму 101,7 мільйона доларів США. З них найбільше таких інвестицій припадає на українську обробну промисловість (48,8%), будівництво (19%), торгівлю транспортними засобами й ремонтні послуги (15%), а також фінансову діяльність (10%) і сільське господарство (3%).
На проведеному в Ізмірі українсько-турецькому бізнес-форумі його учасники і гості отримали уявлення про нинішній стан економіки нашої країни, розвиток її окремих галузей та їхню інвестиційну привабливість. Крім того, було представлено інвестиційні проекти, пов’язані з організацією та проведенням в Україні у 2012 році чемпіонату Європи з футболу.
— В українській експозиції на 76-му Ізмірському міжнародному ярмарку була гідно презентована вітчизняна космічна галузь, котра, як відомо, виробляє на своїх підприємствах не лише ракети і супутники, а й різну продукцію земного призначення,— саме її було продемонстровано на стендах,— розповів заступник генерального директора Національного космічного агентства Едуард Кузнецов.— У числі учасників ярмарку були, зокрема, харківський завод «Комунар», київський «Арсенал» та деякі інші підприємства нашої галузі. Серед ярмаркових експонатів української космічної галузі можна назвати, приміром, сучасну телевізійну техніку (з торговельною маркою «Майстер»), газові плити, зварювальне обладнання, лічильники для обліку витрат газу і електроенергії тощо.
На подібних виставково-ярмаркових заходах контрактів на закупівлю певних товарів зазвичай не укладають, бо головним завданням, крім, певна річ, демонстрації продукції, є насамперед налагодження ділових контактів із можливими бізнес-партнерами та потенційними покупцями. Тож сподіватимемось, що контакти, започатковані в Ізмірі, невдовзі втіляться у нові угоди і контракти, збільшивши приплив інвестицій в економіку України.
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії
читайте:
- НА КОНДИТЕРСЬКОМУ РИНКУ —
НОВИЙ ПОТУЖНИЙ ГРАВЕЦЬ
- НАША МАРКА
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».