Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
СПОРТ
ІНТРИГА ДОЩУ: ЧЕМПІОН — НА ВЕРШИНІ,
ЛІДЕР — БЕЗ ПОДІУМА
У чемпіонаті світу з автоперегонів у класі машин «Формула-1» такої інтриги не було давно: за сім етапів до кінця сезону на перемогу претендують відразу четверо пілотів — чинний чемпіон світу іспанець Фернандо Алонсо і дебютант британець Льюїс Гемілтон, що представляють команду «Макларен», а також бразилець Феліпе Масса і фін Кімі Ряйкконен, які змагаються у червоних болідах «Феррарі».
Між темношкірим лідером сезону і чемпіоном-2006 — лише два очки, між тим же Гемілтоном і четвертим у списку Ряйкконеном — вісімнадцять.
Головним болем для штабів формулічних команд на десятому етапі — Гран-прі Європи, який традиційно приймав німецький Нюрбургринг, стала мало не тропічна злива, що сплутала всі карти після «сухого» старту. Лише прихильникам альтернативної історії залишається шукати відповіді на запитання, що сталося б, коли керівники хоча б котроїсь з команд-лідерів дослухалися до порад синоптиків — прогнозисти обіцяли неминучі опади на перших колах дистанції. Ризикнути наважилися лише в стані аутсайдера «Спайкера», резонно вирішивши, що старт із піт-лейн мало чим відрізняється від початку гонки з 22-го кваліфікаційного місця. Наслідком таких дій стало нетривале лідерство Маркуса Вінкельхока, котрий уже їхав на «мокрій» гумі в той час, як у боксах інших команд знімали з болідів «сухі» комплекти. Звісно, навряд чи доцільно було вдаватися до дощового варіанта Феліпе Массі, Фернандо Алонсо чи Кімі Ряйкконену, котрі за підсумками кваліфікації мали три перші стартові місця. Натомість десята позиція Льюїса Гемілтона на стартовому полі могла підказати босам «Макларена», що ризик є цілком прийнятним.
Варто зауважити, що неприємності для британця почалися ще під час кваліфікаційних заїздів, своїм десятим місцем він «зобов’язаний» колесу, яке не витримало тиску під час залікового кола. Болід Льюїса, пролетівши майже всю зону безпеки, сильно вдарився у ряд використаних покришок, після чого пілота швидко переправили до машини медиків. Ще при транспортуванні Гемілтон дав зрозуміти своїм прихильникам, що з ним усе гаразд, помахавши рукою і показавши великого пальця. Останні сумніви в тому, чи вийде Льюїс на старт гонки, розвіялися за кілька годин до початку основного змагання після чергового медичного огляду.
Небесна канцелярія під час гонки швидко зробила з якісної гоночної траси щось схоже на басейн. На одному з поворотів до дощової пастки потрапили кілька машин (серед них і «Макларен» Льюїса Гемілтона), а Кімі Ряйкконен, приміром, заїжджаючи на піт-лейн, не зміг утриматися в межах потрібного коридору і повернувся ще на одне водне коло з «сухим» комплектом покришок. Невдовзі організатори призупинили змагання, щоб дати рестарт, як тільки злива вщухне, а траса хоч трохи просохне.
Рестарт мало допоміг лідерові сезону, адже він відставав від своїх конкурентів на коло — саме те коло, яке Льюїс провів на узбіччі траси до призупинення змагань. Після відновлення гонки Гемілтон швидко наздогнав і одного за одним став проходити аутсайдерів, а ближче до фінішу впритул наблизився до залікової зони. Втім, щоб отримати хоча б одне очко за восьме місце, британцеві не вистачило лічених секунд (або ще одного кола дистанції, щоб обійти фінського пілота «Рено» Хейкі Ковалайнена, до якого Гемілтон зміг наблизитися). Десятий етап чемпіонату став для Льюїса першим, на якому він не зміг набрати жодного очка (дотепер жодна гонка не обходилася для нього без місця з-поміж трьох найкращих).
Щодо боротьби за перемогу на етапі, то вона, попри втрату Гемілтона, все одно точилася між гонщиками «Макларена» і «Феррарі». Стартовий відрізок краще провели «червоні» — Кімі Ряйкконен утримав першу позицію, а Феліпе Масса скористався з помилки Фернандо Алонсо і став другим. Після дощового випробування сталася рокіровка: першим став Масса, а Ряйкконен поступився другою позицією іспанцеві. Згодом через проблеми з трансмісією фін змушений був припинити боротьбу, і в чинного чемпіона світу замість проблеми утримання другого місця з’явився приємніший клопіт — боротьба за лідерство в гонці. Зі своїм завданням Алонсо чудово впорався за п’ять кіл до фінішу, коли черговий дощовий заряд змусив пілотів укотре заїжджати до боксів на «перевзування» — на піт-лейн переслідуваний і переслідувач з’явилися майже водночас. Згодом була цікава боротьба, Масса бився до кінця, часом небезпечно закриваючи атакувальні траєкторії Алонсо, але зрештою поступився в контактній боротьбі.
Третім сенсаційно став пілот «Ред Булл» Марк Веббер. Для того щоб уявити, наскільки несподіваною є його поява на подіумі, достатньо зазирнути до таблиці Кубка конструкторів — навіть після цього успіху «Ред Булл» залишився на шостому місці з-поміж одинадцяти команд.
У чемпіонаті пілотів квартет найкращих розташувався так: першим зостався Льюїс Гемілтон (70 очок), лише на два пункти відстає тепер Фернандо Алонсо, 59 очок стало в активі Феліпе Масси, котрий випередив партнера по «Феррарі» Кімі Ряйкконена (52 очки).
У Кубку конструкторів «Макларен» упевнено утримує лідерство — 138 очок. 111 пунктів у «Феррарі», жодної конкуренції двом найкращим командам не складає навіть «бронзовий призер» БМВ-«Заубер» — 61 очко.
У серпні відбудуться два найближчі до України етапи «Формули-1» — 5-го «цирк на колесах» прийматиме Угорщина, 26-го найкращі гонщики світу змагатимуться на Гран-прі Туреччини.
також у паперовій версії
читайте:
- «ВАМПІРИ»
ЯК ПРОКЛЯТТЯ «ТУР ДЕ ФРАНС»
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».