Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА УКРАЇНА І СВІТ
НІМЕЧЧИНА ПІДБИЛА ПІДСУМКИ ГОЛОВУВАННЯ В ЄВРОСОЮЗІ
21–22 червня 2007 року відбувся черговий саміт Європейського Союзу. Цією подією підведено риску під піврічним головуванням ФРН у міжнародній структурі. Нагадаємо, що на початку поточного року, презентуючи план німецького керівництва в ЄС, бундесканцлер Ангела Меркель ключовим завданням визначала ухвалення рішення стосовно долі першої спільної конституції Євросоюзу. Після того як на початку 2007 року членами ЄС стали Болгарія та Румунія, проблема ефективності управління союзом 27 країн стала ще більш невідкладною. На розв’язання цього стратегічного завдання й були спрямовані зусилля Німеччини.

Однак німецькі дипломати так і не змогли узгодити позиції «великих» та «малих» країн Євросоюзу. Причини цього слід шукати і в об’єктивній, і в суб’єктивній сфері. Насамперед хронологічно головування Німеччини збіглося за змінами влади у Франції та Великій Британії. Позиція цих країн є визначальною для долі євроконституції, адже саме на референдумі у Франції 2005 року зазнав фіаско попередній проект основного закону Європи, а в Британії, зважаючи на її традиційно скептичні позиції щодо євроспільноти, взагалі не поспішають обговорювати будь-які законопроекти, які наділили б об’єднану Європу рисами супердержави. Водночас «маленькі» країни ЄС не готові визнати домінування «гігантів», тому в стосунках зі «старою» Європою покладаються на допомогу США. За цих обставин до нинішнього саміту ЄС були підготовлені декілька варіантів розв’язання конституційної кризи.
Пропонується опрацювати та схвалити спрощений компромісний варіант спільної конституції Євросоюзу. Але з цим не згодні впливові європейські оптимісти, які вважають, що краще поки що обійтися без будь-якого документа, ніж жити за «компромісною» конституцією, у якій всі зацікавлені сторони вбачатимуть лише те, що їм до вподоби.
Альтернативний варіант виходу з європейської конституційної кризи запропонував італійський прем’єр-міністр Романо Проді. Він ініціював обговорення ідеї утворення двох Євросоюзів: економічного ЄС для розвинутих країн та політичного ЄС для інших членів. Крім того, новий французький президент Ніколя Саркозі запропонував утворити своєрідний Союз середземноморських держав.
Польща тим часом не збиралася голосувати за проект нової конституції ЄС. Головною причиною невдоволення Варшави є система «подвійної більшості» під час голосування в Раді ЄС. Польща наполягає на системі квадратного кореня від чисельності населення. Вона дає Польщі більше голосів, інакше, вважають брати Качинські, «новій Європі» нав’язують свою позиції представники великих держав Євросоюзу — Німеччини, Британії, Франції, Італії та Іспанії. Польща закликає Європейський Союз єдиним голосом вести переговори з Росією. Перший крок до цього зроблено в процесі поступового визнання реальної незалежності Косова. Однак у питанні газового забезпечення «старі» країни — члени ЄС поки що не готові до загострення конфронтації з Росією.
Якщо компроміс щодо подальшої долі конституції ЄС не буде досягнутий, це означатиме послаблення позицій Євросоюзу на міжнародній арені. Дипломатичний провал став особистою поразкою канцлера Ангели Меркель, яка досі перебувала в ейфорії від «урятованого» нею саміту «великої вісімки». Але це не означає, що Ангела Меркель, Ніколя Саркозі та новий британський лідер Гордон Браун надалі не докладатимуть зусиль, аби змінити ситуацію на краще. Адже подальше поглиблення кризи в процесі європейської інтеграції боляче б’є по національних інтересах всіх країн Євросоюзу, що, зрештою, стане головним стимулом до остаточного вироблення та реалізації компромісних рішень.

Андрій МАРТИНОВ
також у паперовій версії читайте:
  • ВЛАДУ ЗДОБУТО, ЩО ДАЛІ?

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».