Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КУЛЬТУРА
ДОНЕЦЬКА МЕЛЬПОМЕНА НА ПРИКАРПАТТІ: АНШЛАГ

На Прикарпатті з гастролями перебував Донецький академічний український музично-драматичний театр під орудою його генерального директора, художнього керівника Марка Бровуна.

Трупа прибула до Івано-Франківська у повному складі — майже 130 акторів!
Керівництво театру виходить з того, що українська класика має становити не менше, ніж третину репертуару (така сама частка й у світової класики та сучасної драматургії). Тепер на сцені можна побачити «Наталку Полтавку» й «Енеїду» І. Котляревського, «Бонжур, мадам Одар’я!» («Сватання на Гончарівці») та «Відьму» Г. Квітки-Основ’яненка, «По щучому велінню» М. Кропивницького, «За двома зайцями» М. Старицького, «Думи мої...» за Т. Шевченком, «Випадок у домі пана Г.» («Сужену-неогужену») Олени Пчілки, «Оргію» Лесі Українки. Сучасну драматургію презентовано «Коханням у стилі бароко» та «Аладдіном» Я. Стельмаха.
Іванофранківці та гості обласного центру Прикарпаття мали нагоду побачити театральні роботи донеччан уперше.
Музична драма «Зілля» за мотивами повісті Ольги Кобилянської «В неділю рано зілля копала» — яскраве, високопрофесійне, виразне за формою та глибоке за філософським змістом сучасне прочитання твору. Ця постановка понад три десятиліття тому була в репертуарі театру, а віднедавна знову повернулася в дещо новому трактуванні. Зокрема, зміни торкнулися оформлення сцени — вирішили відмовитися від яскравих декорацій із зображенням мальовничих Карпат зі смереками тощо. Натомість на темному тлі періодично з’являється «циганське Сонце» — Місяць і стаціонарно стоїть поміст у вигляді дороги. Саме ця, на перший погляд, скупа і лаконічна декорація символізує долю і веде кожного залежно від обраного ним шляху. Головних героїв вона, відомо, виводить до нерозділеного кохання, що закінчується трагедією. До слова, драму «Зілля», яка є володаркою п’ятьох номінацій фестивалю «Театральний Донбас-2006», на їхній сцені поставив заслужений діяч мистецтв України Анатолій Канцедайло, колишній режисер Івано-Франківського обласного музично-драматичного театру імені Івана Франка.
Мюзикл «У джазі тільки дівчата» (за мотивами однойменного кінофільму Біллі Вайлдера, режисер — Олександр Аркадін-Школьник) — інша грань творчості колективу. Яскраве театральне дійство — відверто розважальне, несе глядачам заряд енергії, легкість думок і почуттів. У виставі, зазначають критики, відчувається гармонія режисури, сценографії, музики, хореографії та акторського ансамблю. Лаконічна і водночас багатофункціональна конструкція сценічного оформлення, повороти кола сцени зі швидкою трансформацією місця дії задають темпоритм вистави, визначають її динаміку, дають змогу будувати яскраві мізансцени. Вистава відзначається почуттям міри, культури, стилю.
Постановка А. Бакірова «Кохання в стилі бароко» за п’єсою Ярослава Стельмаха також виявилась цікавою. Оригінальні костюми, незвичайна сценографія та світлові ефекти захоплюють увагу глядачів, а легкість та динамічність спектаклю, гумор і чудова гра акторів змушують забути про все, крім сценічного дійства.
Комедія-бурлеск «Енеїда» І. Котляревського — весела, сповнена піснями й танцями вистава донеччан у справі національного відродження робить, мабуть, більше, ніж нудні теоретизування та повчальні настанови науковців чи політиків. Вона жива і жвава.
Утішає, що Донецький театр є осередком української театральної культури в Донбасі. Причому колектив не існує злиденно (як дехто може подумати), а живе повнокровно, захоплює й чарує своїми виставами глядачів незалежно від їхньої мови спілкування.
Для довідки: 2006 року прибуток театру становив майже два мільйони гривень. Наповненість глядацької зали — три чверті (в обласних театрах — у середньому на третину). Тут діє програма, згідно з якою всі казки ставлять лише українською мовою (за останні роки їх було 15).
До речі, приїзд митців відбувся у межах угоди про співпрацю між Івано-Франківщиною та Донеччиною й присвячений 75-річчю цієї області. Прикарпатці мали чудову нагоду ознайомитись з високою майстерністю театру з Донбасу, за що їм низький галицький уклін. На кожній з чотирьох вистав був аншлаг.

Іван ДМИТРІВ, Івано-Франківськ
також у паперовій версії читайте:
  • БЕЗ ПОВАГИ ДО КАНОНІВ
  • МЕТА: ПЛЕКАТИ ПЕРЛИНИ
  • СВІТОМ ПРАВИТЬ ЛЮБОВ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».