Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СОЦІАЛЬНА ПОЛІТИКА
ВИКОНАТИ НЕ МОЖНА. ЯК ЖЕ ВИКОНАТИ?
У системі праці та соціального захисту населення відбуваються постійні зміни. Протягом останніх років запроваджено нові закони, які мають забезпечувати права на соціальну допомогу на дітей-інвалідів, малозабезпеченим сім’ям, родинам із дітьми, надання пільг громадянам, котрі постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, запровадження персоніфікованого обліку отримувачів пільг, створення Єдиного державного автоматизованого реєстру, соціальний захист дітей війни, бездомних громадян і осіб, звільнених з місць позбавлення волі.

Цьогоріч очікується збільшення кількості звернень за призначенням допомоги одиноким матерям, суттєво зростає кількість звернень за призначенням житлових субсидій через підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги. На місцеві управління праці та соціального захисту населення з 2007 року покладаються функції з нарахування й виплати одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення дитиною трирічного віку, особам, застрахованим у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. І органи соцзахисту мають бути до них готові, аби надійно захистити людей.
Це — виклад тривожного листа голови Чернігівської облдержадміністрації М. Лаврика до голів районних державних адміністрацій і міських голів. Губернатор просить вжити всіх заходів щодо формування дієздатних органів праці й соціального захисту населення та збільшити штатну чисельність працівників цієї системи. Якщо вони цього не зроблять, може бути зірвано виконання нових соціальних програм. Звичайно, зірвати виконання програм не можна і виконати складно.
Я зустрівся з кількома керівниками управлінь приблизно однакових за параметрами — кількістю тих, хто одержує послуги, і тих, хто надає їх. Із розмови з ними склалась така картина. Навантаження на працівників управлінь колосально зросло. Міркуйте самі.
З 1 січня 2007-го функції призначення та виплати одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку працюючим передаються з Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до управління праці й соціального захисту. Очікується додатково взяти на «обслуговування» близько двох тисяч громадян.
У грудні 2006 року проведено підготовку щодо передавання з Пенсійного фонду до управління допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам. Додатково на «обслуговування» береться близько 400 громадян такої категорії.
Певна річ, на кожного із зазначених громадян потрібно оформити особову справу, провести розрахунок через програмний продукт ПК і взяти на облік в електронному вигляді. З 1 січня 2007 року значно збільшилось навантаження на працівників бухгалтерії. Так, якщо за 2006 рік тут було розраховано, підготовлено і надруковано по відділу соціальних гарантій і компенсацій малозабезпеченим громадянам 2800 платіжних доручень, а по відділу соціального захисту потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи — 1300 (усього 4100), то лише у січні 2007 року необхідно було підготувати і надрукувати 1250 платіжних доручень.
На управління, як розпорядника державних коштів, покладено додатково функцію проведення самостійних тендерів із закупівлі товарів, робіт, послуг за державні кошти (ліки та зубопротезування потерпілим від аварії на ЧАЕС, санаторно-курортні путівки інвалідам та ветеранам і таке інше). Вирішення цього питання ускладнюється двома обставинами — складністю процедури, яка зав’язана на відповідній установі в Києві, й постійними змінами і доповненнями в законодавстві. Виникає необхідність відповідно до вимог закону, мати постійного штатного спеціаліста І категорії — секретаря тендерного комітету управління і його технічне забезпечення.
З 1 січня 2007 року набрали чинності постанова уряду, якою визначено Порядок забезпечення окремих категорій населення технічними та іншими засобами реабілітації й, отже, на управління покладено функції формування відповідного державного замовлення на такі засоби.
Раніше отриманий інвалідом через установи соціального захисту автомобіль, в разі його смерті, залишався в сім’ї. Тепер повинен передаватися за чергою. Управління має постійно проводити моніторинг стану черги на отримання таких автомобілів. Аби кваліфіковано виконувати ці роботи, потрібні люди, кадри, а їх бракує.
До речі, постановою уряду України від 02.11.2006 р. № 1543 затверджено нове Положення про Міністерство праці та соціальної політики, в якому визначено 50 основних завдань міністерства, з них 29 (що становить 58%) стосується питань праці. Отже, виникає необхідність внесення змін і доповнень до Положення про управління праці та соціального захисту населення, аби було кому займатися соціальним захистом, а не лише проблемами праці. На думку начальників управлінь, з якими я спілкувався, щоб не зірвати завдання із соціального захисту населення, до штату кожного управління слід ввести нових працівників.
Скажімо, до відділу по роботі з інвалідами, ветеранами війни та праці — одного, до відділу соціальних гарантій і компенсацій малозабезпеченим громадянам — двох, до відділу обліку та звітності (бухгалтерія) — одного. Необхідний також секретар тендерного комітету управління і додатково — один інспектор до сектора державних соціальних інспекторів, тобто шість штатних одиниць. Крім того, потрібні додаткові комп’ютери.
При цьому треба десь понад 103 тисячі гривень на кожне управління. Отже, реформування системи соціального захисту в одному районі виливається у солідну суму. А де їх узяти управлінню? Воно ж не є прибутковою організацією. Відтак адресую це питання Міністерству праці та соціальної політики на прохання працівників управлінь.

Яків КОВАЛЕЦЬ, Чернігівська область
також у паперовій версії читайте:
  • ПЕДАГОГАМ ПІДВИЩАТЬ ЗАРПЛАТУ
  • «МОЇ ПРАВА ПОРУШУЮТЬ»
  • ХТО РОЗІРВЕ ЗАЧАРОВАНЕ КОЛО?

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».