Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
СВІТ: ЩО? ДЕ? КОЛИ?
ПОЛЬЩА: КАНАЛ НАЦІОНАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ
Польська влада оголосила тендер на будівництво 200-метрового каналу, який дасть змогу суднам заходити у Віслянську затоку безпосередньо з Балтійського моря, не перетинаючи російських територіальних вод. Це викликало стурбованість у російських дипломатів, які таким чином можуть втратити один з важелів тиску на польський уряд. Але у Варшаві не надто перейнялись невдоволенням Москви. Оголошено, що судноплавство каналом відкриють до 2010 року.
Це означатиме не тільки важливу подію у галузі водного транспорту і морського господарства країни. Насамперед це є чітким сигналом, що Польща зміцнює свої позиції у відносинах з «великим східним сусідом».
Через середину Віслянської затоки, акваторії площею в кілька сотень квадратних кілометрів, проходить кордон між Російською Федерацією і Польською Республікою. Транзитні умови є дуже сприятливими для Росії. Щоб зайти в один з польських портів у затоці, судна мають подолати короткий відтинок шляху територіальними водами Росії. Такою перевагою роками користається Кремль з політичною метою. Засобом тиску є затримка суден, які прямують у польські порти на узбережжі (Фромборк чи Бранєво). Кораблі змушували заходити в російський порт для контролю, тривалість якого залежала від доброї волі тамтешніх чиновників.
Затримки, тривалі перевірки або й відмови в пропуску суден частішали в періоди погіршення польсько-російських відносин.
Польський уряд коштом кількох мільярдів злотих вирішив прорити канал, який дасть можливість практично всім кораблям заходити з Балтики в малі порти Віслянської затоки. Найважливішим наслідком рішення є забезпечення стратегічної рівноваги в судноплавстві затокою. Польські моряки тепер будуть незалежними від росіян.
Рішення польського уряду викликало доволі неочікувану реакцію Москви. Російські дипломати запропонували Польщі підписати спеціальний договір, дотримання якого гарантуватиме безпеку суднам, які прямують у польські порти. Натомість вони вимагають відмовитися від спорудження каналу. Польська сторона подякувала, але рішення не скасувала.
Проти каналу, до речі, висловлюються польські екологічні організації, бо це, на їхню думку, призведе до загибелі тварин у затоці. Отже, виник черговий конфлікт між державними і екологічними інтересами, принаймні є необхідність їхнього узгодження.
Тим часом, головне — поведінка польської дипломатії поламала усталену схему відносин з Росією. До останнього часу Варшава виявляла максимальне розуміння і йшла назустріч вимогам Кремля. Цього разу уряд став не тверду позицію і відмовився від переговорів. У ситуації, коли поляки виявили рішучість, росіяни відступили і прагнуть компромісу. Про це варто знати...
Євген ПЕТРЕНКО
також у паперовій версії
читайте:
- СЕРБСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ
ЗНОВУ БЕЗ СПІКЕРА
- ЄВРОКОМІСІЯ — ЗА ПОГЛИБЛЕННЯ ІНТЕГРАЦІЇ МІГРАНТІВ
- КИТАЙ НА МЕЖІ
НОВОГО БЕБІ-БУМУ
- У НІМЕЧЧИНІ ЗМАГАТИМУТЬСЯ
ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ
- ПАПА РИМСЬКИЙ БЕНЕДИКТ XVI ЗВИНУВАТИВ МАРКСИЗМ І КАПІТАЛІЗМ
- «ЄВРОБАЧЕННЯ-2007» ВІДБУЛОСЯ
- В ЕСТОНІЇ ДБАТИМУТЬ
ПРО ІНТЕРЕСИ НЕКОРІННОГО НАСЕЛЕННЯ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».