Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
АВТОМОБІЛІ ВИТІСНЯЮТЬ ПІШОХОДІВ

Житлово-комунальні розбірки дещо затьмарили інші проблеми столиці. Проте їх вистачає. На переконання заступника голови міськдержадміністрації Івана Салія, транспортна галузь є не менш запущеною й «вибухонебезпечною».

Непрогнозоване збільшення кількості автомобілів на вулицях нині завдає киянам чимало клопоту. Доводиться годинами простоювати у заторах, маршрутки вибиваються з графіка тощо.

Через перевантаження головних потоків транспорту зростає число ДТП. Майже щодня на вулицях столиці гинуть люди.
До безпеки дорожнього руху має застосовуватись системний підхід, вважає Іван Салій. Крім будівництва мостів, тунелів, транспортних розв'язок, на поліпшення дорожнього руху здатна вплинути його стабілізація, тобто можливість оперативно, швидко й точно визначати по всьому місту пріоритетні напрями руху й найоптимальнішу швидкість, програмувати «розумну» роботу комп'ютеризованих світлофорів, регулювати рух із урахуванням дорожньої ситуації.
Таку можливість надає новітня автоматизована система керування дорожнім рухом (АСКДР), основу якої становить «інтелектуальна» здатність світлофорних об'єктів визначати за допомогою комп'ютерів найоптимальніші варіанти швидкості руху транспорту.
Упровадження АСКДР потрібне не лише транспортникам і автомобілістам, а й мешканцям Києва, зазначив Іван Миколайович. Завдяки цій сучасній системі швидкість сполучення підвищиться на 15–20%, аварійність на дорогах, витрати пального зменшаться на 10–12%. Стане чистішим повітря... АСКДР також допоможе операторові контролювати паркувальну діяльність, бо саме паркування нерідко спричиняє автомобільні «пробки».
У бюджеті міста закладено кошти для впровадження першої черги АСКДР на найуразливіших місцях мегаполіса — мостах, в'їздах у місто, головних магістралях і, звичайно, на вулиці Грушевського — «найдержавнішій» у країні.
Ще одна складова порушеної теми — паркування, особливо в центрі міста. Для пішоходів стало проблемою пройти тротуаром. Аби якось втримати ситуацію під контролем, влада вдалася до безпрецедентного «наїзду» на автомобілістів — підвищила тарифи на паркування в центральних районах до 10 грн. Очікувана відповідь Антимонопольного комітету не заставила себе чекати — підвищення незаконне.
На думку Івана Салія, така позиція правильна лише формально. На жаль, попередня влада міста не зважала на нагальну потребу в будівництві паркінгів. Тепер доводиться за допомогою високих тарифів витісняти власників автівок із центральних вулиць. Показово-принципова позиція АМк не є цілком слушною, якщо говорити про стратегічну складову цього заходу. Звичайно, на десять гривень паркування «не тягне», але чи не зрозуміло, що це — вимушений захід. До речі, таких правил дотримуються в усіх великих європейських містах, приміром, у Лондоні, зазначив Іван Салій.
Утім, крига скресає. Цьогоріч столична архітектурно-містобудівна рада схвалила схему розміщення багатоповерхових паркінгів до 2020 року. Підземні паркінги пропонується облаштувати, зокрема, на вулицях Володимирській, Трьохсвятительській, Богдана Хмельницького, Глибочицькій, Кіквідзе, Златоустівській, на Кудрявському узвозі, під бульварами Шевченка, Лесі Українки, Дружби народів та Перова, проспектами Бажана і Науки, під Михайлівською та Поштовою площами. Та чи не найголовніше, що водночас із цим епохальним для транспортного розвитку міста рішенням під спорудження паркінгів заплановано виділити 94 земельні ділянки, 26 із яких — для першої черги будівництва — вже визначено.
Неабияких проблем, особливо в центрі міста, додають вантажівки. Водії та керівники підприємств не мають права «забувати» про розпорядження Київського міського голови Леоніда Черновецького про заборону цим неповоротким транспортним засобам удень пересуватися містом без перепусток, тим більше в години «пік». За словами начальника відділу, що видає дозвіл для заїзду вантажного транспорту в центральну частину міста КП «Київдорсервіс» Олексія Пруса, ніхто не скасовував розпорядження мера від 10.07.2006 року. «Циркуляром» заборонено в'їзд вантажного транспорту, тракторів, самохідних машин і механізмів (окрім аварійних автомобілів і оперативних служб) у центральну столиці, обмеженого такими шляхопроводами:
Площа Перемоги — Повітрофлотський шляхопровід — просп. Чорновола — вул. Глибочицька — вул. Верхній (Нижній) Вал — Набережно-Хрещатицька — Набережне шосе — бульвар Дружби народів — площа Либідська — вул. Горького — вул. Любченка (Ковпака) — вул. Боженка — вул. Жилянська — площа Перемоги.
В'їхати у центральну частину можна лише за відповідними перепустками. Перепустки (дозвіл) для в'їзду — виїзду вантажних автомобілів у центр м. Києва на поточний рік видають у відділі КП «Київдорсервіс».
Звичайно, перелічені заходи можуть частково послабити транспортну проблему. Вона потребує вдумливого, комплексного підходу, що дав би змогу бодай на 30–40 років планувати її вирішення.

Тарас ЗАЄЦЬ, Олексій МИКИТЕНКО
також у паперовій версії читайте:
  • ЧИСТОКРИНИЧАНСЬКІ ГОРИЗОНТИ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».