Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ЕКОНОМІКА
СТАЛЕВАРИ ВІДМОВЛЯЮТЬСЯ ВІД ГАЗУ
Корпорація «Інтерпайп» та італійська металургійна компанія «Danieli» підписали в Києві контракт, за яким у Дніпропетровську за 26 місяців мають звести «під ключ» новий електросталеплавильний комплекс.
За словами генерального директора «Інтерпайпу» Олександра Кірічка, головна мета такої масштабної інвестиції — запровадження нової сучасної енергоощадної технології для скорочення у вісім разів обсягів споживання природного газу в процесі виробництва різних сортів сталі.
Нова технологія має створити нову виробничу культуру. Нині у світі мартенівський метод виплавки чорних металів вважають застарілим, енерговитратним та шкідливим для довкілля. Загалом у мартенівських печах виплавляються лише 7–8 відсотків чавуну та сталі, в Україні — майже 45 відсотків. У світі дві третини чорних металів виплавляють конверторним способом, майже третину — в електросталеплавильних печах. Експерти відзначають, що у 2015 році мартенівський спосіб виплавки металу в глобальному масштабі становитиме лише кілька відсотків, а конверторні батареї поступатимуться електродуговим печам.
Проектувати український електросталеплавильний комплекс почали у 2005 році. Аналіз технічних рішень зробила компанія «Hatch», бізнес-план складала відома компанія «Ernst & Yong». Проектний інститут «Укргіпромез» виконав техніко-економічне обґрунтування будівництва комплексу. Підготовку угоди з італійською компанією супроводжувала міжнародна юридична компанія «Chadbourne & Parke». Розробники та італійські фахівці сподіваються, що у 2009 році нове підприємство стане до ладу і почне працювати на повну потужність.
Новий електросталеплавильний комплекс (ЕСПК) «Інтерпайп сталь» будуватимуть на промисловому майданчику Нижньодніпровського трубопрокатного заводу, для якого нове підприємство насамперед постачатиме сировину. Там уже закінчили підготовку будмайданчика і підвели всі комунікації.
Після запуску «Інтерпайп сталь» старий мартенівський цех трубопрокатного заводу впродовж року закриють. Завдяки переходу на сталеплавильне виробництво підприємство зменшить щорічне споживання газу на 87 млн кубометрів. Зважаючи на те, що в середньотерміновій перспективі, за експертними оцінками, ціна природного газу щороку зростатиме на 12–15 відсотків, металургійні підприємства, які переходитимуть на використання електроенергії замість газу, матимуть переваги в глобальній конкурентній боротьбі. Корпорація планує також завдяки очікуваному скороченню в 2,5 раза кількості шкідливих викидів в атмосферу отримати додаткові кошти від продажу квот за Кіотським протоколом, ратифікованим Україною. Ці кошти використають для рефінансування будівництва й запуску в експлуатацію електросталеплавильного комплексу. Загалом витрати на виробництво однієї тонни сталі зменшаться на 22 відсотки.
Новий комплекс складатиметься з електродугової печі, спеціального ковша-печі для рідкого металу місткістю 160 тонн, установки вакуумної дегазації та двох машин безперервного лиття заготовок. Його річна потужність — 1 320 тисяч тонн. Асортимент продукції буде широкий — від простої вуглецевої сталі до високоякісної легованої круглої заготовки діаметром 150–470 мм.
Основною сировиною для комплексу має стати брухт. Принаймні менеджери корпорації переконані, що на 80 відсотків підприємство буде забезпечене вітчизняним брухтом. Водночас експерти вважають, що на внутрішньому ринку між провідними металургійними компаніями може розгорнутися жорстка конкурентна боротьба за цю сировину, тому брухт може зрости в ціні. Якщо зважити на той факт, що після вступу України до Світової організації торгівлі правила експорту брухту мають бути спрощені, а мито — зменшене, вітчизняним металургам насправді доведеться боротися за брухт з експортерами, котрі часто віддають перевагу кращій ціновій пропозиції.
Загальний обсяг інвестицій у цей проект дорівнюватиме 610 млн доларів. За словами Олександра Кірічка, фінансуватиме будівництво сама корпорація та консорціум іноземних банків, проте жодних умов залучення капіталу наразі не повідомляють. Після запуску нового електросталеплавильного комплексу корпорація «Інтерпайп» планує перетворитися на вертикально-інтегровану компанію, з повним виробничим циклом — від виплавки сталі до виробництва різноманітних труб, залізничних коліс та надання спеціального сервісу.
Нині частка корпорації на світовому ринку виробництва безшовних труб становить понад чотири відсотки, а в сегменті залізничних коліс — майже 13 відсотків. Обсяг виробництва продукції трубних підприємств корпорації торік сягав 1,4 млн тонн. Компанія реалізує продукцію в 76 країнах світу. Трубне виробництво корпорації «Інтерпайп» розміщене на чотирьох заводах — Нижньодніпровському трубопрокатному заводі, Нікопольському заводі безшовних труб, Нікопольській трубній компанії та Новомосковському трубному заводі. Ця група, за оцінками міжнародних експертів, є четвертою трубною компанією світу за своєю потужністю. Корпорація посідає третю сходинку у світі за обсягом виробництва такої специфічної продукції, як залізничні колеса, та є найбільшим постачальником силікомарганцю.
Італійська компанія «Danieli», яка будуватиме новий комплекс разом з електричними розподільчими мережами, водоочисними спорудами, компресорними установками, лабораторіями та всією інфраструктурою, є провідним виробником устаткування для металургійних підприємств усього світу. Близько 98 відсотків з двох мільярдів євро щорічного обороту фірми становлять експортні операції. У країнах колишнього СНД на устаткуванні цієї компанії працюють такі підприємства, як Молдовський металургійний завод, Білоруський металургійний завод, Сумське науково-виробниче об’єднання ім. Фрунзе, Західно-Сибірський металургійний комбінат.
Експерти вважають, що мета нового проекту електросталеплавильного комплексу корпорації «Інтерпайп» — зменшення витрат і підвищення конкурентоспроможності продукції на внутрішньому та світовому ринку.
Про прагнення збільшити капіталізацію свідчать плани «Інтерпайп» у другій половині 2008 року вийти на міжнародний ринок запозичень у цінних паперах. Підприємства корпорації цього року планують виробити різних труб в обсязі 1,5 млн тонн і 200 тис. тонн залізничних коліс. Це на 15–17 відсотків більше, ніж торік.
Можливо, прикладом корпорації «Інтерпайп» скористаються інші українські компанії. Принаймні віце-президент «Danieli» Ренато Пеззано висловив сподівання на тривалу співпрацю і запевнив, що італійська компанія рада повернутися до України з новим проектом після спорудження заводу в Сумах на початку 80-х років минулого століття.
Роман ПІДВИСОЦЬКИЙ
також у паперовій версії
читайте:
- «ЕНЕРГОАТОМ» ПОБУДУЄ ТРИ НОВІ ЕНЕРГОБЛОКИ?
- ЄВРОСОЮЗ
ВІДКРИВАЄ РИНОК
- ЗАЛІЗНИЦЮ ХОЧУТЬ КОНТРОЛЮВАТИ
- НАФТОПЕРЕРОБНИКИ МОДЕРНІЗУЮТЬ ЗАВОДИ
- ЕКСПОРТНИЙ ЗАЛІЗОРУДНИЙ ТЕРМІНАЛ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».