Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КУЛЬТУРА
ЧИ ВАЖЛИВО БУТИ СЕРЙОЗНИМ?
Уперше на сцені Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки одна з найкращих комедій кінця ХІХ ст. «Як важливо бути серйозним» англійського письменника Оскара Уайльда була поставлена в 1976 році. Вистава мала успіх завдяки чудовим акторським роботам, режисурі Михайла Резниковича, костюмам та сценографії Ігоря Іванова. На жаль, вже понад десять років минуло з того часу, як вона тут зникла з репертуару.

Прем’єра нової версії «легковажної комедії для серйозних людей» порадувала глядачів, акторів і постановників. Вистави йдуть аншлагом. Театр імені Лесі Українки — єдиний столичний театр, у якому грають п’єсу Оскара Уайльда.
Так вирішила примхлива доля, що з творчого спадку цього незвичного письменника, поета і драматурга, витонченого естета і переконаного послідовника теорії «мистецтва заради мистецтва», найбільший успіх та популярність здобули його останні комедії, роман «Портрет Доріана Грея». Інтерес до них не зменшується і в наші дні. Твори перевидають, ставлять на сцені, за їхніми сюжетами знімають теле- і кінофільми, а неповторна особистість автора незмінно опиняється в полі зору мистецтвознавців і літераторів.
Син відомого ірландського лікаря-офтальмолога, випускник оксфардського коледжу Святої Магдалини Оскар Уайльд рано виявив мистецькі здібності.
Цікаво, що ще юним він захопився соціалістичними ідеями і в одній із своїх ранніх п’єс — «Віра, або Нігілісти» — змалював російських народовольців. Цей твір був заборонений для постановки у Великій Британії.
Літературною творчістю Оскар Уайльд займався з легкістю, його твори мали успіх. Так, лише протягом літа 1895 року він написав дві комедії — «Ідеальний чоловік» та «Як важливо бути серйозним». Як він сам зазначив, останню з них створив за три тижні.
Комедії О. Уайльда гідно оцінили лише після його смерті, на початку ХХ ст. Письменника визнали гідним спадкоємцем видатних англійських драматургів, зокрема Конгріва та Шерідана. Досі найбільший успіх здобули дві його останні комедії — «Ідеальний чоловік» та «Як важливо бути серйозним». Те, що один з провідних драматичних театрів України знову звернувся до творчості Оскара Уайльда, ризикнувши поставити його п’єсу саме тепер, коли найпопулярнішими є комедії ситуацій, свідчить про наявність творчого потенціалу колективу. Адже у виставі «Як важливо бути серйозним» акцент зроблено не на стрімкому розвиткові сюжету, а на витонченій і вишуканій словесній дуелі між дійовими особами. До того ж, світ аристократичних салонів Англії вікторіанських часів давно відійшов у небуття.
Гра у такій виставі є неабияким випробуванням для акторів і своєрідним екзаменом на творчу зрілість для театру загалом. Нова сценічна версія цієї «комедії звичаїв» підкорила серця київських глядачів, а її прем’єра відбулася з успіхом.
У чому ж його причина? Насамперед у тому, що режисер Ірина Барковська та сценограф Ігор Іванов багато зробили, щоб якомога точніше відтворити атмосферу зображуваних часів. Витончені, елегантні та майстерно пошиті костюми акторів (відновлені Валентиною Плавун), що максимально точно відтворюють атмосферу тих часів, гармонійно поєднано з вдалими декораціями та музикою В. А. Моцарта та Дж. Россіні.
Досить вдало підібраний акторський ансамбль, чудові акторські роботи, особливо Кирила Кашликова (Алджернон Монкриф), Ольги Олексій (Сесілі Кардью) та Ганни Сирбу (Гвендолен Ферфакс). Актори підкупають щирістю та природністю поведінки на сцені.

Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • БЕНЕФІС, БАЛ І СПОНСОРИ
  • ШЕДЕВР ДОЛАЄ РУБІЖ СТОЛІТЬ
  • ПІВДЕННІ ФАНТАЗІЇ ЛІАНИ СЕРЬОГІНОЇ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».