Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СУСПІЛЬСТВО
СЬОГОДНІ НЕ МОЖНА, ЗАВТРА — НЕВИГІДНО
Прагнучи захистити вітчизняних автовиробників, законодавці у свій час запровадили заборону на ввезення в Україну автомобілів і автобусів, що зійшли з конвеєрів понад вісім років тому. Після вступу України до СОТ цю заборону буде скасовано. Натомість стануть чинними зміни до закону про реєстрацію транспортних засобів, які запроваджують заборонне мито на імпорт автомобільного секонд-хенду.

Автор законодавчих змін — народний депутат, заступник голови парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Дмитро Святаш зазначає, що в більшості європейських країн діють жорсткі обмеження на експлуатацію старих автомобілів, тому власникам і автоконцернам доводиться витрачати чимало грошей на їхню утилізацію. Значно простіше і вигідніше продати стару автівку до котроїсь зі східноєвропейських держав. Таким чином, після вступу до СОТ Польща та Угорщина практично перетворилися на європейські автомобільні звалища.
Нині така загроза постає перед Україною. Адже після вступу до Світової організації торгівлі мито на іномарки зменшиться з 25 до 10 відсотків. Експерти переконані: в результаті імпорт автомобілів значно зросте, а власне виробництво з використанням технологій зварювання кузовів, їх фарбування і складання автомобілів, що забезпечує 50 відсотків доданої вартості, буде проблематичним. За таких обставин наша автомобільна промисловість буде змушена розпочати тарифну боротьбу за власне виживання. Серед основного набору інструментів фахівці називають антидемпінгові розслідування, які українські виробники зможуть ініціювати на підставі суттєвого зростання імпорту.
Попередні підрахунки свідчать: цього року в Україні буде реалізовано не менше 300 тис. нових автомобілів, із яких щонайменше 200 тис.— продукція власного виробництва. Бюджет щороку від автовиробників отримує 5-6 млрд грн податків. У 2007 році експерти оцінюють ринок нових автівок у 400 тис. штук. Галузь розвивається надзвичайно динамічно. В наступні три роки обсяг інвестицій в український автопром сягатиме понад мільярд доларів, додатково буде створено 50 тис. нових робочих місць. Галузь стала привабливою для інвесторів, активно впроваджує новітні технології.
Співвідношення нових автомобілів і старих, які імпортуються з Європи, цьогоріч становить 95 відсотків до 5. Та в умовах глобалізації може розпочатися швидкий перерозподіл на користь іномарок, що були у вжитку. Про це красномовно свідчить те, що після збільшення граничного віку малих вантажівок і мікроавтобусів, які імпортуються з п’яти до восьми років, лише цього року їх завезли 120 тисяч. Законодавчі зміни зроблять нерентабельним такий імпорт. Якщо раніше розмитнення десятилітнього мікроавтобуса «Мерседес» на 25 пасажирських місць коштувало 500-700 грн, то у наступному — коштуватиме 15-20 тис. грн. Перевізники віддаватимуть перевагу новим вітчизняним автобусам, а не старим із-за кордону.
Диференційовані реєстраційні ставки імпортного мита на автомобілі стануть захисним щитом для вітчизняних автопідприємств, допоможуть зберегти 200 тисяч робочих місць в автомобілебудуванні та суміжних галузях. Експерти наголошують, що лібералізація імпорту без компенсаційних важелів для виробників може мати катастрофічні наслідки.
Українські автовиробники також сподіваються на часткове або повне відновлення податкових пільг, які торік скасували. Якщо ці пільги держава поверне, то за оцінкою Дмитра Святаша, втрати бюджету тільки від податку на додану вартість становитимуть 4 млрд грн. Законом про стимулювання розвитку автомобілебудівної промисловості також передбачено пільги зі сплати податку на прибуток, на землю, мита, платежів до Пенсійного фонду. Повертаючи пільги вітчизняним автовиробникам, Україна порушить домовленості з Євросоюзом про недискримінаційний характер учасників двосторонніх угод. Пільги зі сплати ПДВ вважаються адресною субсидією. Від будь-якого автомобільного концерну після вступу України до СОТ можна буде зажадати повернення або аналогічної виплати субсидії для країн — членів СОТ. Тобто 4 млрд грн пільг для українського автопрому вважатимуться прямою дотацією. Її доведеться повертати з бюджету для розподілу серед усіх виробників країн — членів СОТ.
На думку експерта, це негативно позначиться на українському автомобільному ринку і на державному бюджеті, тому про пільги виробникам, очевидно, не варто навіть мріяти.
Компенсатором, який обмежуватиме імпорт старих автомобілів, буде нова вартість реєстрації, яку експерти назвали податком на вік автомобіля. За приклад брали іспанське законодавство. Відразу після вступу до СОТ заборону на ввезення старих автомобілів скасують, але вартість їхньої реєстрації буде такою, що робити це буде просто невигідно.
Для нового легковика з об’ємом двигуна до 1 тис. куб. см реєстрація коштуватиме 30 грн, віком до восьми років — 50 грн, понад вісім років — 1 тис. грн. Нові автомобілі з об’ємом двигуна до 1500 куб. см можна буде реєструвати за 60 грн, віком до восьми років — за 75 грн, старіші — за 3 тис. грн. Якщо об’єм двигуна іномарки від 1500 до 1800 куб. см, новеньку у МРЕВ зареєструють за 90 грн, восьмилітню — за 126 грн, старшу — за 5400 грн. Аналогічна пропорція стосуватиметься комерційного транспорту і автобусів. Єдине послаблення податкових лещат зроблено для потужних сидільних тягачів і автобусів з об’ємом двигунів 6000 куб. см і більше. Це пояснюють тим, що техніку такого класу в Україні практично не виробляють і транспортники майже стовідсотково імпортують її, тобто магістральні автотягачі й двоповерхові автобуси не мають конкурентів на внутрішньому ринку.
Щоправда, для «народних умільців», котрі можуть скористатись будь-якими шпаринками у законах, залишилася бажана ніша. Річ у тім, що комплектуючі та запасні частини до автомобілів віком понад вісім років не обкладатимуть «драконівським» митом. Отже, можна з точністю прогнозувати, що в Україні з наступного року розвиватиметься не лише цехове складання нових автомобілів із готових імпортних машинокомплектів, а й кустарне складання та передпродажний ремонт старих іномарок, попередньо розібраних на запчастини. Певним чином це сприятиме створенню нових робочих місць, а пересічні громадяни, котрі не мають грошей для придбання нового автомобіля, зможуть стати «на колеса» продукції європейського автопрому за скромні гроші.
Водночас із наступного року на імпорт споряджених кузовів для легкових автомобілів може бути запроваджено акцизний збір, який зробить вузлове складання іномарок на українських підприємствах нерентабельним. Виробникам доведеться опановувати сучасні технології виробництва автомобільних кузовів, або зупиняти конвеєри.

Роман ПІДВИСОЦЬКИЙ
також у паперовій версії читайте:
  • ОСТАННЄ СЛОВО — ЗА СУДОМ. АМЕРИКАНСЬКИМ
  • НЕЗАБАРОМ ПАЛЬНЕ ПОДОРОЖЧАЄ?
  • КОПАЛЬНІ МАТИМУТЬ ОБЛАДНАННЯ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».