Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ОСВІТА
СПОСІБ ІСНУВАННЯ, А НЕ ВИРОК ДОЛІ
Олександр Куценко в середині 70-х років минулого століття отримав у стінах Київського інституту інженерів цивільної авіації диплом інженера-механіка з експлуатації літаків та їх двигунів. Відпрацювавши кілька років за спеціальністю, перейшов на викладацьку роботу, заснувавши у Кіровоградському льотному училищі спеціалізацію «Безпека на авіатранспорті, пошук і рятування». Згодом захистив кандидатську дисертацію. Але на досягнутому не спинився.

Слід зазначити, що в Україні, зокрема в Києві, тільки започатковане створення системи психолого-педагогічної допомоги дітям з аутизмом та їхнім родинам, практично відсутній досвід спеціальної освіти.
Науковці світу намагаються визначити відхилення, спричинені хворобою, і способи їхньої корекції. Донедавна аутичні діти входили до групи хворих на шизофренію. Нині вже достовірно доведено, що така дитина має не психічні відхилення, а сенсорну дисфункцію, а її аномальна поведінка — результат аномального сприйняття нею світу.
Можливо, проблеми дітей з аутизмом є дрібними і неістотними в масштабах міста, області, держави. Та для сім’ї, що має таку дитину, ці проблеми нівелюють усі інші й домінують над ними. Звичайно, вирішити таку проблему в сім’ї, не розв’язавши її на рівні держави, неможливо.
За кордоном, приміром, у Японії існують національні стандартні програми освіти для дітей-інвалідів, у тому числі й для аутистів, за якими працюють спеціальні школи. Така програма передбачає розроблення індивідуальних планів учителя, зорієнтованих на специфічні особливості дитини. У загальноосвітніх школах можуть створюватися спеціальні класи для дітей з особливими потребами. На деяких уроках вони об’єднуються з однолітками зі звичайних класів. Діти-інваліди нарівні з усіма беруть участь в різних шкільних заходах. А учнів середньоосвітніх шкіл заохочують до контактів з такими дітьми.
Бажання долати труднощі спільними зусиллями підштовхнуло батьків, які мають аутичних дітей, та спеціалістів Донецького обласного центру соціальних служб для молоді організувати 12 років тому в Горлівці перше в Україні Товариство сприяння сім’ям із дітьми, котрі страждають на аутизм, давши йому назву «Від відчаю — до надії».
Через деякий час ними було створено соціально-психологічний Центр «Мрія», що розгорнув свою діяльність у співпраці з Каліфорнійським науково-дослідним інститутом із проблем аутизму та Британським товариством з аутизму. Головна мета Центру — діагностування дітей, створення для них сенсорно-психологічних умов, розроблення індивідуальних програм навчання та соціальної корекції. Тут створено творчу майстерню «Світ чудес», клас для дітей-аутистів і дітей з подібними порушеннями; клас підготовки до школи та школа батьківської підтримки. Щороку разом із Будинком дитячої та юнацької творчості Центр проводить фестиваль художньої творчості дітей з особливими потребами. Фахівці використовують курси розвивальних ігор, спрямованих на розвиток уваги, зорового сприйняття, наочного способу мислення, мовного спілкування. Постійно проводяться тренінги для розвитку в дітей комунікативних здібностей. Фахівці медико-соціальної служби залучають їх до фізичної реабілітації. Батьків хворих забезпечують інформаційно-методичними матеріалами.
Фахівці Центру змоделювали діяльність під час педагогічного супроводу дитини з аутизмом на трьох основних етапах, через які мають пройти спеціаліст, дитина, батьки. Так, на першому етапі батьки отримують психолого-педагогічні рекомендації й можуть побачити спроектовану перспективу, в якій окреслена програма індивідуального навчання. На другому — проводяться спостереження за змінами у розвитку дитини і до реабілітаційного процесу залучається логопед. Чим раніше розпочнеться процес корекції, тим більше надії на успіх у розвитку дитини. Третій етап — корекція навчання і виховання згідно з індивідуальними особливостями дитини. Заняття з психологом потрібні не лише хворому, а й матері, її навчають, як правильно поводитись з дитиною, роз’яснюють, як її потрібно навчати вдома.
Нещодавно у Києві створено громадську асоціацію підтримки людей з аутизмом «Сонячне коло». Її учасники згуртувалися, аби поліпшити життя таким дітям. «Сонячне коло» допомагає батькам, які виховують дітей, усвідомити, що ця недуга — це спосіб існування, а не вирок долі. Асоціація допомагає батькам позбутися пригніченості, не сприймати своє життя як трагедію.
Проведено семінар для родин, у яких живуть аутисти. Приїхали сім’ї з України, Росії, Білорусі, Молдови. Діти вчилися спілкуватися, а батьки ділилися дос-відом.

Олена КОСЕНКО
також у паперовій версії читайте:
  • ДИСТАНЦІЙНИЙ БАТЬКІВСЬКИЙ КОНТРОЛЬ
  • ПІД СКЛЕПІННЯМ РУШНИКІВ — ДО ЗНАНЬ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».