Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ТЕХНІКА
УКРАЇНА-КИТАЙ: КРИЛАТЕ ПАРТНЕРСТВО
На початку листопада в Китайській Народній Республіці — в місті Чжухай — працювала велика міжнародна авіаційна виставка «Air Show China»-2006. Одним з постійних учасників її є Авіаційний науково-технічний комплекс імені О. Антонова. Генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа, перебуваючи в Пекіні, обговорив з керівниками двох авіапромислових корпорацій КНР сучасний стан співпраці та можливості її розвитку. А за кілька днів у Київ до антоновців приїхав голова всекитайського комітету Народної політичної консультативної ради Цзя Цінлінь, який перебував в Україні. Високопосадовець ознайомився з перспективними літаками, створеними в цьому українському комплексі.
І пасажирські,
і вантажні
Ми взяли інтерв'ю в генерального конструктора АНТК Дмитра Ківи.
— Під час нещодавнього відвідання Китаю,— розповів Дмитро Семенович,— переговори з нами вели президент авіапромислової корпорації «AVIC-I» Лінь Зуомін та президент авіапромислової корпорації «AVIC-IІ» Чан Хонбяо. З паном Лінь Зуомінем ми обговорили роботи, які АНТК здійснює разом з Першим авіаційним інститутом КНР відповідно до реалізації програми створення китайського регіонального реактивного пасажирського літака ARJ-21. Президент «AVIC-I» високо оцінив внесок АНТК у комплексне проектування крила для ARJ-21 та відпрацювання загальної аеродинамічної компоновки цього літака. Окрім згаданого, для майбутнього китайського регіонального лайнера українські фахівці з АНТК виконали ще й роботи з оцінки надійності крила та його експлуатаційної придатності, провели інтегральний аналіз міцності конструкції. У Києві, в аеродинамічній трубі АНТК, були здійснені випробування, під час яких продувалися не лише моделі крила, а й моделі усього літака ARJ-21.
Нині АНТК готовий до подальшої участі у створенні ARJ-21 — від його робочого проектування і побудови до льотних випробувань і сертифікації. Пан Лінь Зуомін відзначив, що китайська сторона зацікавлена в співпраці з АНТК над втіленням інших проектів.
А під час зустрічі з президентом авіапромислової корпорації «AVIC-IІ» Чан Хонбяо обговорено спільні роботи з програми, метою якої є проектування китайського транспортного літака Y8-F600 (який являє собою глибоку модернізацію створеного свого часу в АНТК транспортника Ан-12), будівництво дослідних зразків, їх випробування, сертифікація та налагодження серійного виробництва у КНР машин такого типу.
АНТК, котрий бере участь у цій програмі як партнер з розподілом ризиків, передав китайським авіабудівникам результати своїх досліджень з аеродинаміки Ан-12 та його міцності, а також накопичені українськими фахівцями матеріали щодо експлуатаційної технологічності і ресурсу цього літака, котрий став основою для створення в КНР модернізованої транспортної машини. Крім того, в АНТК виконали проектування для літака Y8-F600 крила нової конструкції (з баками-кесонами), розробили технологію його виробництва та здійснили перевірку міцності сплаву, призначеного для виготовлення таких крил. Провідні інженери, технологи та інші фахівці з АНТК, перебуваючи у відрядженнях у КНР, взяли участь у складанні перших зразків нового крила. Нині китайські авіабудівники переймають досвід українських колег у сфері розробки різних систем літака. В АНТК не лише виготовили кілька моделей Y8-F600 для їхнього продування в аеродинамічній трубі, а й провели випробування, результати яких дали змогу з'ясувати особливості поведінки майбутнього модернізованого літака під час польоту.
А у вересні 2006-го розпочався новий етап плідної двосторонньої співпраці: в АНТК — у лабораторії випробувань на міцність — розгортаються дослідження зразків виготовлених у Китаї панелей крила для Y8-F600.
У Києві та Чжухаї
Голова всекитайського комітету Народної політичної консультативної ради КНР Цзя Цінлінь, перебуваючи недавно в столиці України й відвідавши Авіаційний науково-технічний комплекс імені О. Антонова, оглянув деякі з літаків, створених в АНТК, зокрема модернізований варіант великовантажного транспортного Ан-124 (який від базової машини цього типу відрізняється зрослою зі 120 до 150 тонн вантажністю та деякими іншими перевагами) і новий перспективний регіональний пасажирський Ан-148. А на екрані в імпровізованому демонстраційному залі, на який тимчасово перетворився просторий салон «Руслана», панові Цзя Цінліню показали й чимало інших моделей авіаційної техніки різноманітного призначення, які народилися в АНТК.
Відповідаючи на запитання одного із журналістів щодо того, чи є літак Ан-148 в українській експозиції на цьогорічній міжнародній авіаційній виставці «Air Show China» у Чжухаї, генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа повідомив, що серед програм, представлених там Авіаційним науково-технічним комплексом імені О. Антонова, є експонати (макети та інші демонстраційні засоби), що ознайомлять відвідувачів авіасалону зі «сто сорок восьмим» та його можливостями. Проте натурного зразка Ан-148 вирішили на виставку в Чжухай не відправляти, оскільки обидва дослідні літаки цього типу саме проходять завершальні етапи сертифікаційних льотних випробувань, які мають бути закінчені в цьому році. «А от коли ці випробування завершаться й ми отримаємо сертифікат типу на Ан-148,— веде далі Дмитро Семенович,— то цей регіональний літак нового покоління обов'язково полетить до Китаю, щоб наочно продемонструвати там усе, на що здатний. До речі,— зауважує генеральний конструктор,— на нинішній міжнародній виставці в Чжухаї в розділі нашої експозиції, яка присвячена «148-му», йдеться не лише про його пасажирський варіант, але й про інші можливі модифікації, серед яких — вантажний Ан-148Т, призначений для перевезення цивільних і військових вантажів (залежно від того, який варіант — транспортний чи військово-транспортний). Він зможе перевозити різні засоби матеріально-технічного забезпечення, продукти харчування, медикаменти та інші вантажі на стандартних піддонах та в контейнерах, а також самохідну й несамохідну техніку тощо — загалом до 20 тонн одночасно.
Варто зауважити, що дещо раніше з можливостями «сто сорок восьмих» ознайомилися керівники генеральної адміністрації цивільної авіації КНР, авіаційної експортно-імпортної корпорації з авіамайна КНР, а також провідних китайських авіакомпаній «Air China» і «China Eastern Airlines», які висловили зацікавленість щодо таких літаків та їхню перспективність на ринку КНР після завершення випробувань і початку серійного виробництва.
...Що ж до інших складових показу досягнень і потенціалу нашої країни на виставці в Чжухаї, то, як повідомили автора цих рядків у державній компанії «Вектор» (вона є генеральним упорядником української експозиції на «Air Show China»), у цих великих і представницьких міжнародних оглядинах у КНР, окрім уже згаданого АНТК, взяли участь національна літакобудівна корпорація «Антонов», київський авіаційний завод «Авіант», запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Івченко-Прогрес» і акціонерне товариство «Мотор Січ» (авіаційні двигуни), київські ЦКБ «Арсенал», КБ «Луч», холдинг «Артем», завод «Радар», державна компанія «Укрспецекспорт» та її дочірні фірми, авіаремонтні заводи зі Львова, Луганська, Севастополя й Одеси, Красилівський агрегатний завод, львівська «Лорта», інші підприємства та організації.
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії
читайте:
- МАТЕРІАЛ-НЕВИДИМКА
- АТОМНИЙ ГОДИННИК ОСТАННЬОГО ПОКОЛІННЯ
- БЕЗПЕЧНИЙ ЕСКАЛАТОР
- «МОРСЬКИЙ СТАРТ»: 23-й — НА ОРБІТІ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».