Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
БЕЗПЕКА
ЛІДЕРСТВО, ЯКОГО СЛІД ПОЗБУТИСЯ
Прикро, але факт: за кількістю «нп» на виробництві та в побуті Україна посідає одне з перших місць у Європі. Лише у 2005 році в Україні виникло 368 надзвичайних ситуацій, внаслідок яких загинуло 456 осіб. З усіх випадків 212 мали, так би мовити, техногенне забарвлення. До того ж їхня кількість щороку збільшується, наприклад, порівняно з 2004 роком — на 29%, а кількість жертв — на 11%. «Лідерами» за цими показниками є Донецька, Дніпропетровська, Луганська області, тобто найбільш промислово розвинені регіони. За останні 15 років у реконструкцію виробничих потужностей, що давно виробило належний ресурс, ні держава, ні нові власники заводів і фабрик практично не вкладають коштів. У першої цих коштів хронічно не вистачає, а других цікавлять насамперед надприбутки.
В Україні чимало підприємств, які використовують небезпечні для навколишнього середовища, людей компоненти, зокрема хімічні речовини. Нині, як зазначалося на засіданні Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, спрацьованість технологічного обладнання на цих підприємствах становить понад 50%, а на деяких і більше. Наприклад, 80% аміачно-холодильних установок — у незадовільному стані. До чого може призвести потрапляння в атмосферу аміаку — пояснювати, гадаю, не потрібно...
Унаслідок аварій, що торік сталися через грубі порушення правил техніки безпеки, кількість летальних наслідків на підприємствах нафтогазовидобутку та геології зросла в 5,3 раза, на підприємствах зв’язку і машинобудування відповідно в 1,8 і 1,5 раза. Про те, що житлово-комунальне господарство перебуває у вкрай незадовільному стані, відомо. Біда в тім, що це не лише позначається на умовах проживання в будинках, а й загрожує життю. Оскільки, як зазначалось на засіданні Державної комісії, комунальна інфраструктура зношена більш ніж на 60%, кількість аварій за останні 10 років зросла майже вп’ятеро. Понад 30% теплових, водопровідних та каналізаційних мереж перебувають в аварійному стані, особливо в Криму, Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській та Луганській областях. Цим пояснюється зростання кількості надзвичайних ситуацій у котельних, на тепло- й електромережах.
Побільшало «нп» і на транспорті, особливо автомобільному: впродовж 2005 року кількість аварій зросла в 1,6 раза і становила 49% від їх загальної кількості на транспорті. За інформацією Держкомстату, торік унаслідок дорожньо-транспортних пригод загинуло майже 10 тисяч осіб.
Однією з найгостріших проблем була і залишається проблема збереження життя шахтарів. Українське вугілля, зауважують економісти, дуже дороге, багато шахт є нерентабельними. За нього платять своїми життями гірники. Упродовж останніх 10 років на вугільних копальнях травмовано понад 300 тисяч чоловік, а більш як 3500 осіб загинуло, добуваючи «чорне золото». Усього ж у 1990–2004 роках загинув 4661 шахтар. Свіжі в пам’яті цьогорічні трагічні події.
Якщо в Росії, де, як відомо, теж не все гаразд з дотриманням правил техніки безпеки, коефіцієнт загибелі шахтарів на мільйон тонн видобутого вугілля становить 1,1 (у США 0,03), то в Україні — 2,7.
Щоб змінити становище на краще, потрібні значні фінансові асигнування і зважена технічна політика. Відповіді на назрілі питання виробничої безпеки має дати державний бюджет наступного року.
також у паперовій версії
читайте:
- ОБЕРЕЖНО: В УКРАЇНІ ВИЯВИЛИ «СУБУТЕКС»
- УЗИМКУ «ЧЕРВОНИЙ ПІВЕНЬ» НАХАБНІЄ
- І ЗАМОВК ТЕЛЕФОН...
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».