Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
МЕБЛЕВИКИ: НАША ГАЛУЗЬ СТРАТЕГІЧНО-ЕКСПОРТНА
За найскромнішими оцінками європейських експертів, український ринок меблів оцінюється у 330 млн доларів США. Більше половини загального обсягу реалізації припадає на вітчизняних виробників. Проте європейці не враховують «тіньовий» ринок і не облікований імпорт.

За оцінками вітчизняних експертів, ринок має потенціал розширення до 70 млрд грн.
Із загальної кількості реалізації нових меблів 60% становлять меблі для житла, 25–30% — офісні, 5–10% — спеціальні для шкіл, ВНЗ, медичних установ. У ціновому діапазоні дешеві масові меблі сягають 40% обсягу продаж, середній ціновий сегмент — 40–50%, найдорожчі меблі бізнес і преміум-класу становлять лише 10%.
На ринку понад вісім тисяч компаній та магазинів продають меблі.
За результатами дослідження цього сектора меблів, проведеного на замовлення проекту БІЗПРО за сприяння USAID, доведено: впродовж кількох попередніх і нинішнього року меблевий ринок демонструє стабільне зростання виробництва та збуту продукції.
Зростає також внутрішній споживчий ринок, експорт та імпорт готових меблів, меблевих плит і фурнітури. Експерти переконані, що цей ринок має перспективу зростання принаймні на найближчі роки, він є ефективним для залучення інвестицій та впровадження новітніх технологій. Меблеві підприємства активно модернізують виробничі потужності. У минулому і нинішньому роках нове обладнання купували дві третини підприємств. Нові ж технології придбали лише третина підприємств.
Обсяги зростання меблевого ринку прогнозують для всіх секторів: щороку на 10–15% зростає попит на меблі для дому, офісні й спеціального призначення. Триває тенденція до зменшення ринкової частки сегмента дешевих меблів і зростання частки середньої цінової категорії. Це пояснюється зростанням вимог споживачів до якості, дизайну, матеріалів, надійності та довговічності виробів.

Міжнародні ринки відкривають перспективу
Упродовж 2000–2006 років обсяги виробництва меблів і прямі іноземні інвестиції в галузь зросли на 30%. На думку експертів, це є свідченням того, що вітчизняна меблева галузь розвивається завдяки іноземному капіталу, передовим технологіям і матеріалам, які наші виробники отримують із-за кордону. Основна частка інвестиційних коштів використовується для придбання нового обладнання. Інвестиції у нові технології дорогі, тому їх використовують переважно великі підприємства. Водночас безпосереднє інвестування виробничих процесів відбувається завдяки власним коштам.
Меблева галузь — одна з найчутливіших до зовнішньоекономічного впливу. Не дивно, що меблевики в переважній більшості з оптимізмом сприймають перспективи вступу України до СОТ, адже перед ними відкриються ринки багатьох країн. За висновками експертів, сектор меблів має потужний потенціал на внутрішньому та міжнародному ринках. Особливі конкурентні переваги ми можемо мати в сегменті металевих офісних меблів, які нині користуються високим попитом на західних ринках.
В Україні є чимало високоякісного металу, що використовується в меблевому виробництві, тому за співвідношенням ціни та якості вітчизняне металеве офісне обладнання може стати однією з основних експортних переваг на світовому ринку. Найбільша проблема експорту українських меблів — низький рівень міжнародної сертифікації вітчизняної продукції. Міжнародну сертифікацію запроваджують здебільшого великі підприємства, які мають експортні угоди.
За оцінками директора Української асоціації меблевиків (УАМ) В’ячеслава Попова, після набуття нами членства в СОТ, експорт вітчизняних меблів може зрости вдвічі. Найбільшим імпортером українських меблів є Росія, на яку припадає половина всього експорту. Решта надходить в країни близького зарубіжжя та Західну Європу. Основними експортерами є великі меблеві підприємства. Побічним наслідком вступу до СОТ, на думку фахівців, стане банкрутство деяких дрібних виробників і укрупнення підприємств, утворення великих корпорацій.
За останні роки реалізація меблів щороку зростала на третину. Промислове виробництво за п’ять років також збільшилося втричі. Меблеві підприємства фактично розвивалися завдяки зростанню попиту на ринку. Торік меблеві підприємства виробили продукції на три мільярди гривень. Експорт товарів українського виробництва щорічно зростає в середньому на 20–25%, минулоріч експортовано продукції на 800 млн гривень.
Незаперечною конкурентною перевагою меблевої галузі є те, що головний енергетичний ресурс, який вона використовує, — це електроенергія. Частка її у загальному балансі витрат підприємств становить 10–15%, більшість з них активно впроваджують енергоощадні технології. На кожну гривню виробленої продукції підприємства галузі споживають енергії на п’ять-сім копійок. За енергоефективністю вони — поза конкуренцією. В меблевій галузі й суміжних торговельних мережах зайнято 450 тисяч осіб. Відносно дешева та висококваліфікована робоча сила — ще одна реальна конкурентна перевага на глобальному ринку.
Те саме стосується географічного положення України. Західні, південні й східні ринки зручно розташовані для транзитних і експортних операцій. Єдиною реальною перешкодою для розвитку експорту меблевики вважають систему відшкодування експортерам ПДВ. Часто держава не компенсує експортерам сплачений ПДВ. За таких обставин вітчизняні виробники втрачають 20% конкурентоспроможності порівняно з іноземними конкурентами. Тому наші виробники наполягають на тому, що ПДВ має відшкодовуватися автоматично, а якщо такий механізм неможливий, пропонують скасувати цей податок як такий, що утискає економічно активні підприємства.

Сировина — власна
Представники УАМ переконані, що меблева галузь має стати стратегічною з погляду її потенційних експортних можливостей. Одна з ключових переваг — значні запаси деревини, полімерів, скла та металів, які є основною сировиною.
Українські меблеві підприємства працюють переважно на вітчизняній сировині. Експерти вважають, що завдяки збереженню антидемпінгового мита на імпорт ДСП східноєвропейського виробництва, поліпшенні якості вітчизняної сировини і напівфабрикатів, використання вітчизняних меблевих плит у майбутньому зростатиме. Водночас УАМ вважає, що мито на імпортні меблеві плити гальмує розвиток конкурентоспроможності українських підприємств, які не мають права вибору сировини за якістю і ціною. Меблевики переконані, що мито на імпорт цих плит призводить до загального подорожчання кінцевої продукції, від чого потерпають споживачі.
Експерти меблевого ринку зазначають, що імпорт продукції закордонного виробництва щороку зростає в середньому на 24%, але частка імпортних меблів на українському ринку з року в рік зменшується. Вітчизняні виробники витісняють імпорт переважно з нижнього і середнього цінових сегментів. Більшість імпорту на нашому ринку представлено еліт і бізнес-класом для дому та офісів. Лідерство серед імпортної продукції утримують італійська продукція, значна частина припадає на білоруські, литовські, німецькі, польські, румунські, французькі, фінські й чеські меблі. Експерти пояснюють таку тенденцію дією митних бар’єрів, через які дешеві імпортні меблі стають неконкурентоспроможними за ціною на внутрішньому ринку.
Фахівці вважають, що нині 35% спеціалізованого ринку працює в «тіні». Це — дрібні підприємства, які складають меблі з готових комплектів малими партіями і не сплачують податків. За підрахунками президента УАМ Олександра Беляєва, в Україні майже п’ять тисяч підприємств виробляють меблі. З них лише близько 300 великих і середніх, що працюють в промисловому режимі, решта — малі приватні підприємства та майстерні, які виготовляють ексклюзивні зразки на замовлення невеликими партіями. Великі й середні підприємства виробляють загалом близько 60% вітчизняних меблів. Через масовість виробництва собівартість їхньої продукції значно менша, а рентабельність виробництва вища. Проте й малі підприємства мають деякі переваги. Вони гнучкі й враховують найменші побажання клієнтів, їхня продукція розрахована на конкретного споживача або цільовий місцевий ринок, уподобання якого дрібному виробникові добре відомі.
також у паперовій версії читайте:
  • ПЕРШИЙ ФІНАНСОВИЙ «СУПЕРМАРКЕТ»

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».