Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ЕКОЛОГІЯ
МОРЕ НЕНАЖЕРЛИВЕ
Чотири з половиною десятиліття тому на карті України з'явилось Кременчуцьке водосховище. Його довжина — 149 кілометрів, ширина — 28, максимальна глибина — 21 метр. Інше, дещо мілкіше і менше за розмірами, теж з'явилось з благородною метою — аби безперебійно працювали турбіни Дніпродзержинської гідроелектростанції.
Та рукотворні моря не лише мають користь, а й несуть чимало лиха. Йдеться про цвітіння води, утворення застоїв, уповільнення проточності. Але й це не все. Штучні моря інтенсивно руйнують суходіл. Особливо допікають водосховища кременчуцьким і глобинським землям. Протяжність берегових ліній Кременчуцького і Дніпродзержинського на території Полтавщини — 155 кілометрів. Майже третина цього «відрізка», говорячи мовою фахівців, піддана абрації, а двадцять кілометрів берега потребують невідкладного укріплення.
Торік вітри віяли переважно у напрямку «з Полтавщини», однак і за цих умов вода зробила свою справу на п'ятикілометровому відрізку. Тепер на семи ділянках загальною протяжністю майже вісім кілометрів морська вода почала добиратися до людських осель. Найбільша загроза — для жителів села Максимівка Кременчуцького, селища Градизьк і села Пронозівка Глобинського району. В останньому з названих населених пунктів вода добралася до цвинтаря, отож існує загроза рознесення «схованих» у землю інфекційних хвороб.
Берегоукріплення стало не регіональною, а загальнодержавною проблемою. «Комплексною програмою захисту від шкідливої дії вод» на нинішній рік Полтавщині перепало п'ять мільйонів гривень. Ці гроші поки на папері, але керівництво області визначилось, що цю суму буде використано для робіт у Мозоліївці, Градизьку, Васьківці, Пронозівці Глобинського та в Максимівці Кременчуцького району.
Звичайно, виділені кошти — краплина в морі, адже десять років тому вартість берегоукріплювальних робіт становила мільйон гривень в розрахунку на кілометр, нині — удвічі більше. Раціоналізатори запропонували дешевший спосіб укріплення морських берегів — застосування відпрацьованих шин великовагових автомашин. Однак говорити про високу ефективність цього методу зарано, адже свого останнього слова не сказали фахівці. Особливо стосовно того, як шини впливатимуть на якість води. А хвилі штучних водойм продовжують наступати...
Петро ЖАБОТИНСЬКИЙ
також у паперовій версії
читайте:
- ЕКОЛОГІЧНИЙ ВСЕОБУЧ
- «ЩИТ» І ПЛЯШКА
(ПЛАСТИКОВА)
- ФЕРМЕР-ТРАВНИК
- КОМУ НЕБО В АЛМАЗАХ, КОМУ — В ДИМУ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».