Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ВІЙСЬКО
ПАРАДОКС ІЗ СУПЕРКРЕЙСЕРОМ, ЯКИЙ... НАМ НЕ ПОТРІБЕН
З-поміж трьох видів військ, що є в складі Збройних сил України, найболючішим становлення було у Військово-Морських сил. Згадаймо, які пристрасті вирували навколо розподілу Чорноморського флоту колишнього СРСР, що його Росія оголосила своєю власністю!..
Та попри всі складнощі переговорного процесу, у 1997 році його розподіл між Україною і Росією завершився. На базі тих плавзасобів, що дісталися нам, і були сформовані ВМС України. До їхнього складу ввійшли 43 бойових кораблі, 132 судна та катери різного призначення, 12 літаків, 30 вертольотів та близько 230 різних об’єктів на суші. Майже всі вони вже виробили свій ресурс.
Їх потрібно було модернізувати або ж хоч капітально відремонтувати, на що у військового міністерства не було коштів. І невідомо, у якому стані нині були б наші ВМС, коли б Президент України свого часу не видав Указу «Про організацію шефства над кораблями ВМС України». Згідно з ним упродовж кількох років регіони України надали відчутну матеріально-технічну, фінансову допомогу морякам. Особливо відзначився Київ, захисники морських рубежів навіть отримали чимало квартир, споруджених коштом столичної громади. У 1996 році у Військово-Морських силах ЗС України відбулися перші навчання «Море», під час яких в акваторію вийшло понад 10 суден різного класу. Флагмани ВМС «Славутич», «Гетьман Сагайдачний», інші кораблі неодноразово бували за кордоном, брали участь в різних міжнародних навчаннях. Одне слово, Україна хоч і повільно, але доводить світовій спільноті, що вона є морською державою і піклується про захист своїх водних кордонів.
Правда, у їхніх захисників багато проблем. Зношеність кораблів, інших технічних засобів — одна з найголовніших. Будівництво нових фрегатів, корветів є найкращим варіантом її розв’язання, до того ж Україна успадкувала від Союзу майже 30 відсотків підприємств, що виготовляли оборонну продукцію і на яких на початку 90-х років працювало 1,5 мільйона чоловік. Проте нині випуск продукції на цих заводах впав до 5–6 відсотків порівняно з 1990 роком. У головного замовника — Міністерства оборони — немає коштів, хоча воно конче потребує нової техніки. Противники нашого вступу до НАТО кажуть, що «лише тісна співпраця військово-промислових комплексів України й Росії є вигідною для нас», мовляв, інакше ми не зможемо забезпечити себе необхідною технікою. Але це не так: «Гетьман Сагайдачний», «Славутич», корвет «Луцьк» зійшли зі стапелів українських заводів. Більш того, наші фахівці спроектували кораблі нового покоління: корвет, тральника, ракетний корабель та малий корабель для Державної прикордонної служби. Саме в Україні були побудовані 10 катерів типу «Колкан» для однієї з країн СНД. Визнанням спроможності наших підприємств випускати сучасну продукцію є той факт, що у 2001 році на Феодосійському суднобудівному заводі на воду спустили малий десантний корабель типу «Зубр». Замовник — Греція, член НАТО...
А ударний ракетний крейсер «Україна», який на 96 відсотків готовий до морських випробувань і нині перебуває на Чорноморському суднобудівному заводі, хіба не є свідченням того, що наша держава володіє високими технологіями для спорудження надсучасних і надпотужних бойових кораблів? Правда, зважаючи на ті завдання, що покладені на наші Військово-Морські сили, цей крейсер нам не потрібен. Принаймні сьогодні і в найближчому майбутньому...
Тож залишається знайти джерела фінансування і ВМС України з отримають сучасні кораблі, що підвищуватиме їхню боєготовність. Ну, а поки таких джерел немає, керівництво МО, Генерального штабу ЗС України, ВМС докладають зусиль, аби моряки мали змогу вдосконалювати свої професійні навички. З метою виконання Державної програми реформування й розвитку Збройних сил України створено дві нові бригади, а 32-й армійський корпус Сухопутних військ реформовано в бригаду берегової оборони. У її складі — п’ять окремих батальйонів, які вже брали участь у навчаннях з бойовою стрільбою.
Раніше десантно-парашутна підготовка шкутильгала, так би мовити, на обидві ноги, а торік виконано понад дві тисячі стрибків. Якщо минулого року загальна наплаваність наших кораблів становила 76 діб, то лише за шість місяців поточного вона сягнула 110 діб. Більш інтенсивно проводяться заняття з бойової підготовки на суходолі, насамперед у частинах об’єднаних сил швидкого реагування.
У складі наших ВМС є Центр пошукових й аварійних рятувальних робіт, існує він лише два роки, але фахівці Центру близько 400 разів спускались на 30—40-метрові глибини, де виконували різні роботи, пов’язані з виявленням та обстеженням різних об’єктів, їхнім підняттям на поверхню, обстеженням акваторії. Лише торік плавзасоби Центру провели в морі майже шість місяців, а водолази в царстві Нептуна — понад тисячу годин!.. Нині до складу ВМС України належать надводні сили, морська авіація, берегові ракетні війська, війська берегової оборони та морська піхота. Вони мають на озброєнні 15 бойових кораблів, дев’ять протичовнових літаків і вертольотів, 40 танків і 90 бойових броньованих машин. Наприкінці минулого року чисельність особового складу становила 15 тисяч військовослужбовців, п’ять тисяч працівників Збройних сил. Передбачається, що у 2011 році вона дорівнюватиме 11 тисяч. Загалом у складі ВМС буде чотири бригади, дві військово-морські бази та чотири дивізіони. Згодом, зважаючи на економічне становище в державі, військово-політичну ситуацію у світі їх може й побільшати.
У ВМС триває експеримент із 100-відсотковим комплектуванням військовослужбовцями-контрактниками частин і підрозділів берегової оборони, а також екіпажу великого десантного корабля «Костянтин Ольшанський»: понад 50 відсотків посад тут обіймають контрактники.
Військово-морські сили України зробили вагомий внесок у зміцнення авторитету держави на міжнародній арені: їхні кораблі лише у 2005 році взяли участь в 120 заходах міжнародного військового співробітництва. Зокрема, у навчаннях «Сорбет роял-2005», «Бриз-2005», «Щит миру-2005», «Кооператив Посейдон-2005», «Блю рейм».
...Україна — морська держава, близько 30 відсотків її кордонів пролягають морем, тож потребує сучасного флоту, який був би гарантом їхньої недотор-канності.
також у паперовій версії
читайте:
- МИРОТВОРЕЦЬ НА ЧУЖІЙ ВІЙНІ
- ЯК УКОРОТИЛИ ЧЕРГУ
- ОФІЦЕРИ-ЗАПАСНИКИ — ДЛЯ «ГАЛОЧКИ»
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».