Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ЕКОНОМІКА
ЧИ ЗНАЙДЕТЬСЯ БУКСИР
ДЛЯ «ЛУГАНСЬКТЕПЛОВОЗА»?
Відкрите акціонерне товариство «Луганськтепловоз», якому виповнюється 110 років, незабаром перемінить форму власності — державну на приватну. Торік прибуток від реалізації продукції компанії зменшився на 3,4% — до 395 млн грн, а збитки становили 478 тис. грн. У першому півріччі цього року ситуація не поліпшилася, хоча у 2004 компанія мала 200 тис. грн прибутку. Напевно, фінансові проблеми й стали однією з головних причин оголошення в середині червня Фондом державного майна конкурсу з продажу контрольного пакета акцій «Луганськтепловоза» у розмірі 76%.
Аукціон має відбутися на початку вересня. Стартова ціна пакета акцій — 292 млн грн, проте вже тепер цілком очевидно, що кінцева вартість буде значно вищою. Експерти прогнозують, що основними претендентами на акції «Луганськтепловоза» будуть російський «Трансмашхолдинг», холдингова компанія
«АвтоКрАЗ» (Кременчуг), німецька компанія «Siemens», провідні світові компанії у сфері залізничного машинобудування «Alstom» і «Bombardier».
Під час зустрічі з журналістами голова правління холдингової компанії — генеральний директор «Луганськтепловоза» Віктор Бикадоров наголосив, що головна мета продажу контрольного пакета акцій та залучення коштів інвестора — це продуктивна й стабільна робота підприємства. Умови конкурсу щодо забезпечення економічної та інноваційно-інвестиційної діяльності повністю задовольняють потреби підприємства. Головне в проведенні конкурсу — прозорість і законність, адже ніхто не хоче нового етапу кількарічної судової тяганини, яка виникла після першої спроби приватизації підприємства у 2001 році.
За висновками експертів, умови конкурсу досить жорсткі: вони передбачають збереження виробничого профілю підприємства, збільшення щорічного прибутку на 20% упродовж трьох років поспіль, повернення боргу — 170 млн грн Міністерству промислової політики, виконання замовлень «Укрзалізниці» з виготовлення рухомого складу до 2015 року.
Виконання зобов’язань після приватизації контролюватиме ФДМУ. Конкурсні вимоги дають підстави сподіватися, що новим власником «Луганськтепловоза» стане профільний інвестор, за допомогою якого розпочнеться масштабна модернізація виробничої бази, будуть запроваджені нові технологічні розробки та розширені ринки збуту продукції. Проектування і впровадження в серійне виробництво нових зразків залізничної техніки з використанням сучасних матеріалів та технологій коштує кілька мільярдів доларів. Нині підприємство, за словами його керівника, немає належних джерел фінансування. Залучення профільних інвесторів має сприяти серійному випуску сучасних тепловозів, електровозів та вагонів приміських поїздів.
Традиційні ринки збуту продукції «Луганськтепловоза» — в Росії, Казахстані, Туркменії та на Близькому Сході. На розширення ринків збуту завдяки потужному профільному інвесторові менеджмент підприємства покладає неабиякі сподівання. Водночас експерти визнають, що окупність інвестиційних проектів у сфері проектування та випуску залізничної техніки становлять щонайменше п’ять років. Водночас слід взяти до уваги, що в Азії, Європі та Америці є кілька потужних виробників такої техніки, конкурувати з якими на світовому ринку досить важко.
Гендиректор «Луганськтепловоза» також зазначив, що до акцій підприємства виявляють неабиякий інтерес скупники. За його оцінкою, у міноритарних акціонерів, які переважно є колишніми працівниками підприємства, вже скуплено до 10% акцій компанії (загалом міноритарні акціонери володіють 24% акцій), причому по ціні в п’ять разів вищій від номінальної вартості. Утім, власник 10% пакета акцій реально впливати на роботу підприємства не зможе.
За словами Віктора Бикадорова, колектив підприємства з оптимізмом сприймає майбутній прихід потужного профільного інвестора, оскільки підприємство вже вичерпало внутрішні ресурси розвитку, а нині завантаженість виробничих потужностей становить лише 17%. У радянські часи підприємство випускало 1,5 тисячі тепловозів щорічно. Нинішні потужності «Луганськтепловоза» дають змогу випускати щороку 400 тепловозів і електровозів, понад 200 вагонів
електропоїздів та дизельпоїздів. У цьому році підприємство планує збільшити виробництво на 10%, випустити товарної продукції на 483 млн грн. Торік виготовлено продукції на 435 млн грн. Загалом за весь час завод відрядив на залізничні колії понад 40 тис. тепловозів.
Упродовж останніх 10 років підприємство значно розширило асортимент продукції. Нині воно виробляє магістральні і маневрові тепловози, дизель- та електропоїзди, трамваї, поворотні круги, запчастини та комплектувальні вузли для залізничного транспорту, гірничошахтне обладнання, сільгосптехніку. Інженери підприємства активно працювали над проектуванням і запуском у серійне виробництво оригінальних приміських електро- та дизельпоїздів. З 2001 року на залізничні магістралі вийшли і успішно працюють 150 вагонів «електричок» та «дизелів».
Нещодавно для «Укрзалізниці» сконструйовано й запущено в серійне виробництво новий швидкісний тепловоз, маневровий тепловоз, на стадії запуску в серію — магістральні електровози ВЛ-5. Нині підприємство виготовляє практично весь спектр залізничного рухомого складу і тому є унікальним. Водночас Віктор Бикадоров зауважив, що весь цей період колектив працював у дослідно-експериментальному режимі, бо поставити виробництво продукції на потік не вдалося. Замовлень хронічно бракувало, не було обігових коштів для розвитку.
Через те, що до першого травня «Укрзалізниця» не мала затвердженого фінплану і не здійснювала закупівель, у першому півріччі компанія випустила продукції лише на 140 млн грн. Після схвалення фінансового плану «Укрзалізниця», яка є головним споживачем рухомого складу, почала фінансувати замовлення, тому є підстави сподіватися, що підприємство виконає річний виробничий план.
Проте Віктор Бикадоров вважає, що у поточному році підприємство не зможе уникнути збитків. У першому кварталі вони становили 4,5 млн грн. За словами гендиректора, збільшення виробництва не дає прибутків через те, що дорожчають енергія, метал, доводиться ремонтувати застаріле обладнання. Наприклад, для виготовлення електропоїзда необхідно закупити 20 тисяч комплектувальних деталей і вузлів. У виробничих цехах шість тисяч верстатів, 80% з них відпрацювали амортизаційні терміни. При цьому підприємство утримує на балансі всю невиробничу соціальну сферу, яка також потребує чималих капіталовкладень. Отож, «Луганськтепловоз» очікує на прихід потужного власника.
Роман ПІДВИСОЦЬКИЙ
також у паперовій версії
читайте:
- ПОПОВНЕННЯ В БАНКІВСЬКОМУ СЕКТОРІ
- ДЕРЖАВНА СКАРБНИЦЯ З ПЛЮСОМ
- ВАНТАЖНІ ВАГОНИ — НА ЕКСПОРТ
- ВИГІДНІ КРЕДИТИ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».