Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
СПОРТ
ШУМАХЕР СКОРОЧУЄ ВІДРИВ
Несподіванкою завершився одинадцятий етап чемпіонату світу з автоперегонів класу «Формула-1». Замість прогнозованої історичної перемоги «Рено» (вона мала бути сотою в історії) на рідній трасі французької «стайні» святкував успіх семиразовий чемпіон світу німець Міхаель Шумахер. Для легенди автоспорту ця перемога стала 88-ю в кар’єрі та восьмою на трасі Маньї-Кур.
Головною подією останнього тижня стало завершення виступів у «Формулі-1» Хуана-Пабло Монтойї з «Макларена». Минулого вівторка прес-служба британської «стайні» повідомила про заміну: замість Монтойї в Маньї-Курі мав виступити іспанець Педро де ла Роса. Причиною відставки стали заяви колумбійця, що 2007 року він переходить у популярний у США чемпіонат NASCAR. Ця заява була настільки несподіваною для голови «Макларена» Рона Денніса, що рішення усунути колумбійця від гонок він ухвалив негайно. Аби Монтойя не намагався достроково перебратися за океан, Денніс заявив, що Хуан-Пабло до кінця сезону повністю належить «Макларену»: «У нього чинний контракт до завершення сезону. Якщо ми вирішимо, він буде зобов’язаний брати участь у тестових заїздах і в перегонах. Вирішувати нам. Він пілот «Макларена».
Та усунення Монтойї стало справжнім подарунком долі для Педро де ла Роси, досвідченого тест-пілота, а також офіційного запасного гонщика «Макларена». Педро якось заміняв Монтойю на торішньому Гран-прі Бахрейну. Тоді іспанець показав себе справжнім бійцем і не лише зміг фінішувати п’ятим, а й продемонстрував найшвидше коло. У підсумку Педро був у кваліфікації восьмим. Міг піднятися й вище, але, за словами іспанця, по-перше, йому перешкодив трафік, а по-друге, асфальт у Маньї-Кур має настільки своєрідні характеристики, що команда «Макларена» вирішила поставити на свої машини твердішу ґуму, ніж у більшості суперників. Можливо, це не дало змогу яскраво виступити у кваліфікації, але давало шанс стабільніше пройти гонку. Поул-позишн 68-й раз у кар’єрі виграв Міхаель Шумахер. Його напарник Феліпе Масса поступився лише на 0,017 с., а лідер чемпіонату Фернандо Алонсо став найкращим з-поміж гонщиків «Рено», показавши третій результат.
Старт перегонів видався напрочуд спокійним. На першому колі не сталося жодної аварії, жодного дострокового завершення гонки. Попри намагання Алонсо обійти Массу, йому це не вдалось. В підсумку всі гонщики першої сімки зберегли свої позиції.
Наступні важливі події мали відбуватися під час першої дозаправки, яка могла відповісти на головне запитання: хто яку тактику обрав. Хвилю дозаправлень відкрив на 16-му колі Феліпе Масса. Слідом за бразильцем більшість гонщиків також приїхали до своїх механіків. При цьому найбільше втратив Ральф Шумахер. Він одним із останніх заїхав у бокси, під час заміни гуми в механіків виникли проблеми з заднім колесом. На цій затримці німець втратив десять секунд, що таки багато для боротьби за високі позиції. Тим часом на трасі загорівся двигун машини Рубенса Баррікелло, який після перегонів заявив, що нинішній вікенд став для нього пекельним: «У моєму боліді було багато пального. Завдяки такій тактиці розраховував добре виступити, але виникли проблеми з гальмами. Загалом можу зазначити, що впродовж усієї гонки нам не вистачало швидкості. Тож потрібно працювати ще ретельніше». На 38-му колі привернули до себе увагу й лідери перегонів. Після другої дозаправки Міхаель Шумахер повернувся на трасу за спиною Алонсо, якому ще потрібно було заїхати в бокси. Семиразовий чемпіон світу вирішив одразу атакувати. Однак Алонсо не віддав суперникові навіть тимчасового лідерства. В унісон на 40-му колі виникли проблеми у Веббера й Труллі. Якщо австралієць зумів повернутися на трасу, то заїзд у бокси італійця став для нього останнім. Дещо пізніше попрямував у бокси Алонсо, і стало зрозуміло, що в тактиці «Рено» на перегони було заплановано тільки дві зупинки, а не три, як, наприклад, у «Феррарі». Усвідомивши це, Шумахер-старший узявся один за одним поновлювати рекорди кола. За короткий термін німець довів перевагу над іспанцем, який ішов на третьому місці, з 25 до 33 секунд, що дає змогу спокійно втретє заїхати в бокси. Фінальний піт-стоп Міхаеля відбувся за 15 кіл до фінішу, та й був він настільки мінімальним за часом, що «червоний барон» без проблем повернувся на трасу лідером. А Масса в підсумку пропустив уперед Алонсо.
Отже, за сім етапів до завершення чемпіонату Міхаель Шумахер у загальному заліку ще на два очки скоротив відставання від Алонсо. Тепер ця різниця становить 17 балів (96 — у Алонсо і 79 — у Шумахера). Третю позицію посідає Джанкарло Фізікелла («Рено»), який має у своєму активі 46 пунктів. У «Кубку Конструкторів» лідерство утримує стайня «Рено» (142 бали), на 21 пункт відстає «Феррарі». Наступний етап відбудеться 30 липня в Німеччині на трасі «Хоккенхаймрінг».
Михайло ГЕРАСИМЕНКО
також у паперовій версії
читайте:
- ГЕШКО — НЕ ПРЕТЕНДЕНТ
- ХУЛІГАНАМ НА РИНГУ — НЕ МІСЦЕ
- РУСОЛ НЕ ДОПОМОЖЕ
- СУПЕРНИКІВ ЗНАЄМО
- МАТ «ВОЛИНІ»,
або РОКІРОВКА
ПО-УКРАЇНСЬКОМУ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».