Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
ФІРМОВИЙ БОРЩ ВІД «УКРЗАЛІЗНИЦІ»
Із вересня пасажири найкращих за рівнем сервісу та швидкістю руху українських потягів матимуть гарантоване гаряче харчування, вартість якого буде включено до ціни квитка. У цьому переконаний генеральний директор «Укрзалізниці» Василь Гладких.

Аргументуючи під час прес-конференції доцільність запровадження харчування у фірмових поїздах і експресах, керівник «УЗ» наголосив, що обстоює інтереси пасажирів, адже в літаках на далеких рейсах вони мають змогу отримати обід чи вечерю, а в потягах змушені вдовольнятися лише бутербродами та «залізничним» чаєм. Опитування пасажирів фірмових поїздів засвідчило, що 91% підтримують додаткову послугу з харчування, яка входитиме до вартості квитка. За попередніми розрахунками, у плацкартних вагонах вартість одноразового харчування коштуватиме 5–7 грн, у купе — 12–14, у вагонах СВ — до 20 грн. Тобто саме на скільки може зрости ціна на квитки з 1 вересня у фірмових і швидкісних потягах. Нині триває підготовча стадія та розроблення нормативної документації, а від початку осені смачні й гарячі обіди можна буде скуштувати. «Родзинкою» залізничного обіду має стати наваристий і сертифікований український борщ.
Незабаром з'явиться ще одна новинка — для перевезення заможних мандрівників сталевими магістралями курсуватимуть спеціальні пасажирські вагони бізнес-класу, до яких входитимуть чотири просторих купе із окремими санвузлами та душовими кабінами. Можливо, крім вагона-ресторану та вагонів для перевезення автомобілів, у таких поїздах буде розважальний салон-вагон. Подорож у таких апартаментах коштуватиме 300–600 доларів.
Тим часом проти обов'язкової послуги гарячого харчування виступає Антимонопольний комітет України. На переконання АМКУ, запровадження обов'язкового харчування можна розцінювати як зловживання монопольним становищем і через це на «Укрзалізницю» може бути накладено штрафні санкції в розмірі до 10% річного прибутку.
Торік відомство перерахувало до держбюджету 6,4 млрд грн податків і платежів, а цьогоріч — 6,5 млрд. Чистий прибуток, за словами керівника залізничників, цього року становитиме близько 600 млн грн. Щоправда, дещо поліпшить матеріальне становище нещодавнє збільшення цін на пасажирські перевезення. До підвищення
середня ціна проїзду в потягах одного пасажира становила 5–10 коп. за 1 км, після — 12–15 коп. Щомісяця залізниця перевозить 40 млн пасажирів. Улітку ж цього року залізничники планують перевезти 153 млн пасажирів. Проте цього недостатньо для оновлення рухомого складу і повноцінного розвитку. В цьому році «УЗ» за власні й кредитні кошти має намір придбати 130 нових пасажирських вагонів і 2,5 тис. — вантажних.
Хороша новина для промисловості: тарифи на вантажні перевезення залізницею цьогоріч не зростатимуть.
Керівник «Укрзалізниці» також повідомив, що «Експрес-банк» запропонував передати державній адміністрації залізничного транспорту 50%+1 акцію для подальшої співпраці. У такому разі «Укрзалізниця» стане акціонером, який матиме контрольний пакет акцій банку. Зважаючи на те, що більшість рахунків відомства перебувають в «Експрес-банку», який обслуговує залізничників, такий розвиток подій є цілком реальним. Проте якщо банк не зможе забезпечити високий рівень обслуговування в зарплатних і карткових проектах, Василь Гладких не відкидає можливості співпраці з іншими банками.
Головний залізничник заперечив повідомлення про дефіцит квитків і заявив, що у всіх напрямках їх вистачає. Порівняно з минулим працює 24 пари додаткових потягів, із них чотири — перевозять пасажирів у Крим, 98% парку пасажирських вагонів у літній час працюватимуть на лініях. Із перекупниками квитків і спекулянтами боротимуться жорстко, найефективніший спосіб — додаткова пропозиція і зняття броні на найпопулярніших напрямках. Практика звільнення касирів бажаних результатів не дає. Наприклад, 2001 року звільнили з роботи 2,4 тисячі касирів, але ситуація не змінилася. Прийшли інші й теж продавали квитки перекупникам, які відраховували їм певний відсоток свого прибутку. Щоб подолати проблему спекуляції квитками, залежно від попиту, залізниця регулює кількість вагонів у потягах. Улітку найбільше їдуть поїздами сполученням Київ — Бердянськ, Євпаторія, Керч, Севастополь, Сімферополь, Феодосія. За словами керівника «Укрзалізниці», щодня за названими маршрутами є від двох до п'яти тисяч місць. Якщо попит на перевезення зросте ще більше, у резерві — 11 додаткових пар потягів, які можуть бути випущені на лінії терміново.
Після акції протесту профспілок залізничників, за словами Василя Гладких, є перші позитивні зрушення. Окрім протесту проти намагання вносити зміни до фінансового плану «УЗ» зі збільшенням відрахувань, залізничники також не погоджуються з передаванням профільних закладів охорони здоров'я у підпорядкування МОЗ і профільних навчальних закладів у підпорядкування Міністерства освіти. За словами керівника «Укрзалізниці», після передавання дитячих садочків на баланс місцевих органів влади їхнє забезпечення та матеріально-технічне становище значно погіршилося, а деякі дошкільні заклади в центрі багатьох міст було закрито і продано приватним фірмам. 2000 року конкурс на вступ до залізничних технікумів і ВНЗів був 1,5 особи на місце, зараз — 21. Кожен випускник гарантовано отримує високооплачувану роботу, має пакет соціального захисту, тому чимало молодих людей прагнуть стати залізничниками. Завдяки налагодженим зв'язкам із навчальними закладами всі учні і студенти проходять виробничу практику, а цього року 3,5 тисячі студентів-залізничників працюватимуть у складі будівельних загонів, отримуючи щомісяця 1,2–1,5 тис. грн заробітної плати. За підсумками розгляду пропозицій залізничників, Міністерство транспорту та зв'язку відкликало свою пропозицію про передавання залізничних закладів охорони до МОЗ. На погоджувальній комісії між профспілками залізничників і Кабінетом Міністрів вимоги профспілок були враховані урядовцями.
Щодо перспектив реорганізації й роздержавлення залізниць, про яке кілька років тривають дискусії, то Василь Гладких переконаний, що 100% акцій «Укрзалізниці» мають належати державі.
також у паперовій версії читайте:
  • ЗАМОЖНИХ СТАЄ БІЛЬШЕ
  • ПОДАТКОВА СТВОРЮЄ ІНФОРМАЦІЙНУ СИСТЕМУ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».