Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
МИХАЙЛО ЧЕПЕРДАК: «ЗАБЕЗПЕЧУЮЧИ ЛЮДЕЙ ЕНЕРГІЄЮ, МИ ПРАГНЕМО ДО ДОСКОНАЛОСТІ ЗАДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРИРОДИ Й ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ ЖИТТЯ»
Відкрите акціонерне товариство «Інститут транспорту нафти» (ВАТ «ІТН») — провідний в Україні й на пострадянському просторі виробник проектної продукції та інжинірингових послуг у галузі транспортування, зберігання, розподілу нафти і продуктів її переробки. Діяльність підприємства спрямована на створення технічно досконалих і екологічно безпечних об'єктів, які характеризуються високою ефективністю, довговічністю і надійністю в експлуатації. Про це нашому кореспондентові розповідає голова правління інституту, член-кореспондент Міжнародної академії наук з екології, безпеки людини і природи, магістр ділового адміністрування Михайло Чепердак.

— Михайле Григоровичу, Ви маєте великий досвід, бо працюєте у паливно-енергетичній галузі з 1973 року. Ви були й нині є одним із керівників складного процесу забезпечення вітчизняної економіки енергією, без якої, звісно, жодна життєдіяльність не є можливою. Сьогодні, напевно, серед інших важливих завдань галузі головних є два: конкурентоспроможність держави на світовому ринку і енергетична безпека держави, в тому числі збереження її природних багатств.
— Справді, прагнучи бути компетентною, конкурентоспроможною, високотехнологічною компанією у своїй сфері бізнесу, ми обрали шлях до вирішення проблем енергопостачання на користь людству в поєднанні з дбайливим ставленням до природи.
Наш інститут по праву вважається творцем нафтопровідної системи України, адже саме за його проектами побудовані українська дільниця системи магістральних нафтопроводів «Дружба» (Мозир — Броди — Держкордон) і система Придніпровських магістральних нафтопроводів (Куйбишев — Лисичанськ, Лисичанськ — Кременчук, Кременчук — Херсон, Снігурівка — Одеса, Лисичанськ — Тихорецька), призначені для транзитного перекачування нафти та її постачання на нафтопереробні заводи України.
— Коли Україна стала незалежною, багато що, напевно, змінилося і у діяльності інституту? Чи важко було переходити на самостійні засади роботи?
— Перші роки незалежності були надзвичайно важкими для підприємства. Колись єдина нафтопровідна система СРСР була поділена між новоутвореними самостійними державами, що призвело до різкого зниження обсягів будівництва нових об'єктів нафтопровідного транспорту, а відповідно, і потреб у проектуванні. Водночас розпочався новий етап розвитку нафтопровідної системи України, яка виявилась відрізаною від основних нафтовидобувних районів. Саме тоді було поставлено завдання підвищити ступінь надійності забезпечення країни енергоресурсами. Наш інститут став одним із ключових учасників розроблення концепції диверсифікації джерел постачання нафти в Україну. Було прийнято рішення про спорудження морського нафтового терміналу (МНТ) у порту «Південний» поблизу Одеси і нафтопроводу «Південний» — Західна Україна, які мали надавати технічну можливість приймання нафти з танкерів додатково до її поставок за існуючою системою магістральних нафтопроводів. Інститут як генеральний проектувальник очолив роботу із розроблення проектів цих об'єктів, а також провадив авторський нагляд за їх будівництвом, яке було завершено 2001 року. Безперечно, нині МНТ «Південний» і нафтопровід «Одеса—Броди» є важливими чинниками енергетичної безпеки України і затвердження в європейській спільноті її іміджу провідної транзитної держави.
— Коли ви стали відкритим акціонерним товариством, діапазон завдань і послуг розширився?
— У 1995 році інститут був корпоратизований у відкрите акціонерне товариство «Інститут транспорту нафти» (ВАТ «ІТН») — почалося його становлення як самостійного суб'єкта господарювання. Правління встановило чіткі довгострокові цілі існування підприємства, першочергові завдання й шляхи їх вирішення.
Основним стратегічним завданням було визначено збереження і посилення позицій провідного підприємства України і СНД з проектування транспорту та зберігання нафти й нафтопродуктів. Тоді ж правління ухвалило рішення про диверсифікацію сфер діяльності, в рамках якого 1996-го було створено автоторговельну групу, котра на засадах офіційного дилера корпорації «Рено» займається продажем легкових автомобілів і запчастин до них, а також надає послуги з автотехсервісу на сучасній СТО, побудованій на території колишньої бази інституту на вул. Сирецькій у Києві. З 1998 року в ІТН функціонує сервіс-центр, який пропонує якісні послуги у громадському харчуванні, із супроводження ділових зустрічей, семінарів, конференцій, урочистостей. У 2001-му гостинно відчинив двері для відвідувачів ресторан «Рені» (вул. Артема, 60) на три зали загальною місткістю 100 осіб з оригінальними інтер'єрами, різноманітністю страв і напоїв.
— Завдяки таким активним діям кризу було подолано?
— Так, ми наполегливо й послідовно втілювали у життя виважену і обґрунтовану політику керівництва, яка знайшла підтримку в колективі, підприємство успішно подолало кризу перших років незалежності, досягло стабільності й узяло курс на всебічне вдосконалення і розвиток.
У 1996 році інститут став колективним членом Української асоціації якості, що є послідовним провідником у життя моделі ділової досконалості Європейського фонду управління якістю. Принципи загального управління якістю (Total Quality Managment), на яких ґрунтується модель, покладено в основу чинної в ІТН інтегрованої Системи вдосконалення підприємства. Це поширюється на всі сфери і напрями його ділової активності. Система однією з перших в Україні отримала сертифікати на відповідність вимогам стандартів управління якістю ISO 9001:2000 (2001 р.) і навколишнім середовищем ISO 14001:1996 (2004 р.), які успішно підтверджуються щорічними аудитами.
— Нині очолюване Вами ВАТ «Інститут транспорту нафти» бере активну участь в національній програмі розширення й модернізації нафтопроводів і нафтосховищ в Україні. Назвіть основні напрями цієї роботи.
— Лише за останні роки за нашими проектами і під авторським наглядом зроблено винесення двох гілок нафтопроводу «Броди — Держкордон» із аварійної зони, побудовані нафтопровід «Жулин — Надвірна» та перший в Україні сталевий вертикальний резервуар з подвійною стінкою і вакуумним днищем об'ємом 75 тис. кубометрів для зберігання нафти, найсучасніші системи протипожежного захисту, зв'язку, автоматики та багато інших об'єктів.
Інститут виконує численні комплексні роботи в Білорусі, Казахстані, Туркменістані, Грузії та інших державах із розроблення проектів будівництва, реконструкції, модернізації існуючих споруд, упроваджує сучасне обладнання і технології, зокрема «під ключ», що підвищує їх економічну ефективність, експлуатаційну надійність і безпечність для навколишнього середовища.
У ВАТ «ІТН» упроваджено системний підхід до управління всіма сферами життєдіяльності, створено умови для підвищення освітнього і кваліфікаційного рівня й творчого розвитку працівників, успішно реалізується програма докорінного технічного переозброєння проектної діяльності й вдосконалення процесу проектування на базі найсучасніших досягнень у сфері інформаційних технологій та комп'ютерної техніки.
— Як в інституті із соціальними програмами?
— Своїм працівникам надаємо безвідсоткові позики та суттєву матеріальну допомогу. Ми дбаємо і про нашу столицю. Виконуючи свої обов'язки перед суспільством, ВАТ «ІТН» бере участь у благоустрої міста і Шевченківського району. Займаємось постійною благодійною діяльністю: надаємо допомогу громадським і релігійним організаціям, правоохоронним органам і благодійним фондам.
Інститут плідно співпрацює з Українською асоціацією якості: бере участь у національних і європейських конкурсах з якості, у роботі Клубу лідерів якості, який об'єднує кращі підприємства України, форумах, конференціях, науково-практичних семінарах з якості та інших заходах.
За результатами самооцінки діяльності підприємства і експертної оцінки фахівців, ІТН став фіналістом (1998 р.) і переможцем (1999 р.) українських конкурсів з якості згідно з європейською моделлю ділової досконалості у номінації «Великі підприємства». Участь у конкурсах зазвичай надає потужний імпульс для подальшого розвитку: адже в їх процесі висвітлюються не тільки сильні, а й слабкі аспекти діяльності підприємства, що дає змогу визначити пріоритети подальшого вдосконалення.
Торік ІТН здобув перемогу на Всеукраїнському конкурсі «Чемпіон чемпіонів з якості за 10-річчя» в номінації «Розвиток партнерства», одержав сертифікат «Визнання досконалості у Європі» й занесений до щорічного Каталогу кращих підприємств Європи Європейського фонду управління якістю.
ВАТ «Інститут транспорту нафти» з оптимізмом дивиться у майбутнє. Запорукою цьому є багаторічний досвід, добре ім'я надійного ділового партнера та наполеглива праця колективу професіоналів з багатими традиціями, потужним інтелектуальним потенціалом, високим рівнем корпоративної культури й постійним прагненням до вдосконалення.

Розмовляла Галина ЛИТВИН


Довідка. Створене у 1944 році для відродження зруйнованих Другою світовою війною об'єктів паливно-енергетичного комплексу, Українське відділення тресту «Нафтопродуктопровід» за радянських часів перетворилось на потужне розвинуте підприємство — Державний інститут «Південдіпронафтопровід», за участю якого побудовано близько 60 тисяч кілометрів магістральних трубопроводів різного призначення з потужними нафтоперекачувальними станціями і резервуарними парками, сотні нафтобаз в усіх республіках колишнього СРСР і за його межами (Ірак, В'єтнам, Сомалі, Монголія, Куба). Серед них — унікальні об'єкти у пустелях, на болотах, у зоні вічної мерзлоти, «гарячі» нафтопроводи та нафтопродуктопроводи (температура перекачування близько 90 оС для транспортування нафти з високим умістом парафіну, мазуту, інші складні інженерні споруди.

Довідка. Українська асоціація якості (УАЯ) — Всеукраїнське громадське професійне об'єднання з якості — протягом багатьох років привертає увагу уряду, громадськості до проблем якості, докладає чимало зусиль для кардинального зміцнення погляду на рівень життя в нашій країні й створює умови для зростання авторитету українського товаровиробника на вітчизняному і світовому ринках. Високу оцінку діяльності УАЯ засвідчують численні нагороди, почесні грамоти, дипломи й подяки від міжнародних і вітчизняних організацій. Значний внесок УАЯ в розбудові вітчизняної економіки та сприяння зростанню авторитету України на міжнародній арені відзначили такі авторитетні організації, як EOQ, EFQM, Європейська економічна комісія ООН.
УАЯ — єдина організація на пострадянському просторі, якій надано ексклюзивне право видавати Європейський сертифікат у системі сертифікації/реєстрації персоналу EOQ.
також у паперовій версії читайте:

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».