Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
ВІЙСЬКО
КОНВЕРСІЯ ВІЙСЬКОВИХ МІСТЕЧОК,
або ГОРДІЇВ ВУЗОЛ ЖИТЛОВИХ ПРОБЛЕМ
За останніх п'ятнадцять років коштів і дотацій на утримання житлового фонду та
об'єктів соціально-культурної сфери Міністерства оборони України з бюджету держави
не передбачалося. Пільги й субсидії для мешканців тисяч будинків, що перебувають
на балансі оборонного відомства, компенсуються не в повному обсязі. Нині від
60 до 90 відсотків осіб, які живуть на житлоплощах, що належать житловим фондам
Міністерства оборони України, втратили будь-які відносини з військом.
Про ці проблеми йшлося на спільній нараді керівного складу квартирно-експлуатаційних
органів ЗС України, що відбулась у столичному Центральному будинку офіцерів Збройних
сил України. Проходила вона під керівництвом заступника міністра оборони Володимира
Бойка. Головне питання порядку денного наради, в якій також взяли участь представники
обласних держадміністрацій і органів місцевого самоврядування, було пов'язане
з передаванням територіальним громадам житлового фонду і об'єктів соціально-культурної
сфери Міністерства оборони України.
Територіальні громади неохоче йдуть назустріч війську щодо приймання на баланс
житлових містечок разом з інфраструктурою. Адже, як зазначалося, через брак фінансування
у минулі роки споруди нині знаходяться не в найкращому стані. Будинки, котельні,
комунікації потребують не тільки так званого косметичного, а й капітального ремонту.
Аби приймання нерухомого майна на баланс територіальних громад не було обтяжливим
для місцевих бюджетів, передбачено субвенції з держбюджету. Порядок їх використання
затвердив Кабінет Міністрів України постановою № 669 від 13.05.2006 р.
— Уперше за роки незалежності в держбюджеті передбачено кошти на заходи щодо
передавання об'єктів і фондів Міноборони у комунальну власність територіальних
громад,— зазначив під час наради заступник міністра оборони України Володимир
Бойко.— За загальним фондом бюджету-2006 такі субвенції місцевим бюджетам для
реалізації цих заходів у сумі становлять 115 мільйонів гривень. Однак це лише
сорок відсотків потреби.
Під час обговорення проблеми стосовно передавання майна представники місцевих
органів влади пропонували й інші механізми вирішення цього питання. Зокрема,
в рахунок оплати відновлювальних робіт передати територіальним громадам разом
із житловим фондом й військові містечка, споруди, інше майно, що вивільняється
під час реформування Збройних сил України. З одного боку, така пропозиція цілком
слушна. Землі та майно, якими користується оборонне відомство, належать державі.
Після залишення військових містечок потрібно витрачати кошти на їхню охорону.
Є непоодинокі приклади того, як колишні військові містечка після відселення та
без нагляду були поруйновані й розграбовані, а метал любителі легкої наживи здавали
на брухт. Або й таке: у Сваляві, що на Закарпатті, у покинутому військовому містечку
оселився... циганський табір.
До того ж, від споруд і земель, які не мають господаря, держава втрачає чималі
кошти. Так, після розформування танкового полку у Володимирі-Волинському з 2001
року на балансі Міноборони залишається військове містечко № 5, що досі ніхто
не зайняв. Якби його вчасно передали територіальній громаді, до цього часу до
місцевого бюджету надійшла б 331 тисяча гривень земельного податку. Та рішення
про передавання цілісного майнового комплексу місцевій владі має ухвалювати не
Міністерство оборони, а Кабінет Міністрів України.
З іншого боку, вітчизняне оборонне відомство не може розраховуватися військовими
містечками та землями за передавання відомчого житлового фонду та
об'єктів соціально-культурної сфери територіальним громадам. Бо держбюджетом-2006
на Міноборони покладено завдання щодо наповнення спеціального фонду. Останній,
у свою чергу, становить значну частку коштів на будівництво і придбання житла
для безквартирних військовослужбовців.
Отже, становище з передаванням майна місцевим органам влади нагадує гордіїв вузол
військових житлових проблем. Мабуть, розрубати його можна лише законодавчим «мечем».
Приміром, військові містечка, які вивільняються в ході реформування й розвитку
Збройних сил, разом із житловим фондом та об'єктами соціально-культурної сфери
слід передати територіальним громадам. Натомість треба зняти з військового відомства
завдання щодо наповнення спеціального фонду держбюджету та фінансувати Міноборони
тільки за загальним фондом. Потрібно зобов'язати органи місцевої влади і будівельні
організації допомогти армії вирішити житлову проблему. Адже військо, як неодноразово
зазначав міністр оборони Анатолій Гриценко, має займатися тільки притаманними
йому функціями.
Юзеф ВЕНСКОВИЧ
також у паперовій версії
читайте:
- ПІД ЕГІДОЮ ПРАВА
- ЧИ ПЕРЕЙМЕТЬСЯ АМЕРИКАНСЬКИЙ ПРЕЗИДЕНТ ПРОБЛЕМАМИ ПОЛТАВСЬКОГО ПЕНСІОНЕРА?
- У «ГАРЯЧИХ ТОЧКАХ» —
З МІСІЄЮ ДОБРА
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».