Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
СВІТ: ЩО? ДЕ? КОЛИ?
АФРИКАНСЬКА ТРАГЕДІЯ
В авіаційній катастрофі, яка сталася в ніч проти 23 квітня в Африці, неподалік
аеропорту Нджамени — столиці Республіки Чад упав на землю, розбився й згорів
український транспортний літак Ан-74 ТК-200, а його екіпаж загинув.
Оскільки цей літак належав Харківському державному авіаційному виробничому підприємству,
яке будує машини такого типу, автор цих рядків, щоб дізнатися про подробиці трагічної
події, звернувся не лише до Державіаслужби України, а й зателефонував у Харків
до заступника генерального директора ХДАВП — керівника департаменту зі зв’язків
з громадськістю Сергія Арасланова.
— Наш літак Ан-74 ТК-200 з бортовим реєстраційним номером UR 74038,— розповів
Сергій Анатолійович,— згідно з контрактом, укладеним між Харківським державним
авіаційним виробничим підприємством й Управлінням цивільної авіації Лівії, використовувався
в інтересах уряду цієї африканської держави — для перевезення цивільних пасажирів
та вантажів і на лівійській території, і за її межами. Цього разу літак виконував
рейс з гуманітарним вантажем (продуктами харчування) для Республіки Чад і вилетів
з аеропорту столиці Лівії Тріполі на південь — з проміжною посадкою в лівійському
місті Себха — до столиці Чаду Нджамени.
Керували машиною досвідчені льотчики-випробувачі ХДАВП — командир екіпажу Олександр
Доброродний та другий пілот Олександр Чеснюк. Крім них, у складі екіпажу були
також штурман першого класу Владислав Попов (він обіймав посаду помічника начальника
льотно-випробувального комплексу ХДАВП зі штурманської служби), бортінженер-випробувач
першого класу Сергій Бєлоконь, авіатехнік з обслуговування планера літака та
його двигунів В’ячеслав Кліщенко і авіатехнік з обслуговування радіообладнання
Олег Чередниченко.
Ан-74 ТК-200 вже наближався до кінцевого пункту своєї подорожі й заходив на посадку
в аеропорту Нджамени, коли з невідомих поки що причин о 3 годині 56 хвилин ночі
за міжнародним грінвічським часом (за місцевим часом у тому регіоні Африки було
04.56, а в Україні — 06.56) сталася катастрофа. Літак упав на території сусіднього
з Республікою Чад Камеруну — на березі річки Чарі (нею якраз проходить державний
кордон між Чадом і Камеруном, від якого лише кілька кілометрів до аеропорту Нджамени).
У повністю зруйнованому літаку загинули всі шестеро харківських авіаторів, які
були на борту...
Розслідування причин катастрофи на місці трагедії розпочали авіаційні власті
Чаду і Камеруну та уповноважені Управління цивільної авіації Лівії. Оскільки
ж у Республіці Чад дипломатичного представництва України немає, то до Нджамени
з Тріполі вилетіли працівники посольства нашої держави у Лівії.
...У Державіаслужбі України повідомили, що тут сформовано комісію з розслідування
причин катастрофи на чолі із заступником керівника департаменту інспекції безпеки
польотів — начальником відділу розслідування авіаційних подій Віктором Швецем.
У складі комісії є також фахівці, які представляють розробника літака — Авіаційний
науково-технічний комплекс імені О. Антонова, заводу, який збудував машину —
Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, а також акціонерне товариство
«Мотор Січ» із Запоріжжя — серійний виробник двигунів для літаків цього типу.
Виліт комісії в Африку намічено на 26 квітня — службовим рейсом літака Ан-12
з аеродрому льотно-випробувальної служби АНТК, що поблизу Гостомеля.
Тож очікуватимемо повідомлень про розслідування...
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії
читайте:
- НА ВИБОРАХ В УГОРЩИНІ
ПЕРЕМОГЛИ СОЦІАЛІСТИ
- ТЕРАКТ У ЄГИПТІ
- НЕПАЛ: ОПОЗИЦІЯ ПЕРЕМОГЛА?
- «ГРІНПІС» ПАМ'ЯТАЄ ПРО ЧОРНОБИЛЬ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».