Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
НАУКА
«ФАНТАЗІЯ В ДЖАЗОВИХ ТОНАХ»
В останній день зими в Колонному залі імені Миколи Лисенка Національної філармонії
України відбувся концерт «Фантазія в джазових тонах» відомого музикознавця, композитора
й джазового піаніста Олександра Саратського. Незвичайним було те, що в концерті
брав участь Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії,
художній керівник і головний диригент — заслужений діяч мистецтв України Володимир
Шейко.
Джаз і академічний симфонічний оркестр! Таке поєднання ще в 60–70-ті роки минулого
століття було неможливим, тому що, як написано в музичному словнику, «в СРСР
музика буржуазного джазу не прищепилась». Але часи міняються, і нині виступи
джазових музикантів дуже популярні. Не дивно, що на концерт Олександра Саратського
ще далеко від філармонії питали
«зайвого квиточка».
Олександр уже вчетверте виступає із сольними програмами в Колонному залі столичної
філармонії. У першому відділенні лунав Концерт фа мажор у виконанні автора в
супроводі оркестру. Цікаво, що партія фортепіано не була записана — Олександр
імпровізував прямо на концерті. У цьому полягає відмінність джазу від звичайної
академічної музики, коли записано кожен звук і виконавець не має права зіграти
щось на власне бажання. А в джазі — навпаки, кожен музикант імпровізує, немов
вони розмовляють один з одним. Олександр «розмовляв» з цілим оркестром — і всі
чудово порозумілись.
Володимир Шейко — досвідчений маестро, має багатий досвід головного диригента
в Київському академічному театрі оперети, добре знає творчість Олександра,— тому
Концерт для фортепіано прозвучав на високому професійному рівні. Соліст і диригент
створили справжнє диво імпровізації.
У другому відділі артист познайомив слухачів з власними імпровізаціями на теми
українських народних пісень для фортепіано. Імпровізаційність характерна переважно
для народної музики. Джазові імпровізації народились у негритянських музикантів.
На Україні теж відомий цей стиль у народних музикантів — «троїсті музики». Олександр
Саратський записав три диски своїх творчих здобутків. Третій присвячено імпровізаціям
на теми українських пісень. Не забули виконавці й про 105-річчя від дня народження
видатного композитора Ісаака Дунаєвського — прозвучала Фантазія для фортепіано
й симфонічного оркестру Олександра Саратського на теми його творів, зокрема,
улюблена й упізнавана багатьма поколіннями сучасників увертюра з музики до фільму
«Діти капітана Гранта», яка перейшла в ліричні теми з фільму «Весна» і бадьорий
марш. Життєрадісне мистецтво Дунаєвського й музикантів мали великий успіх у слухачів,
у залі буквально завирував шквал енергії в морі емоцій.
Концерт відбувся за сприяння «Гештальт консалтінг груп» і відкритого акціонерного
товариства «Агрокомбанк». Журналісти поцікавились у представника банку, чому
вони підтримують Олександра Саратського, й він відповів, що коли весь час навколо
гроші й цифри, то музика Олександра — як свіже повітря, як засіб для релаксації.
А преставник «Гештальт консалтінг груп» розповів, що вони використовують музику
Олександра під час бізнесових тренінгів — і мають чудові результати.
А ми чекаємо нових творчих зустрічей з талановитим музикантом Олександром Саратським,
адже тема «Фантазії в джазових тонах» — невичерпна.
Раїса ВАХРАМЄЄВА
також у паперовій версії
читайте:
- АВТОР ЕСКІЗІВ
ПЕРШИХ УКРАЇНСЬКИХ
МАРОК І ГРИВЕНЬ
- ПОВЕРНЕННЯ ПЕРЕВОЗНИКОВА
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».