Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
УСПІШНІ ІСПИТИ НА ЛЮТОМУ МОРОЗІ
Днями в Україну з далекої Якутії повернулися група фахівців Авіаційного науково-технічного комплексу імені О. К. Антонова та екіпажі двох регіональних реактивних літаків Ан-148, очолювані льотчиками-випробувачами АНТК Євгеном Галуненком та Сергієм Трошиним. У тому вельми щедрому на зимовий мороз регіоні Російської Федерації дослідні зразки «сто сорок восьмих» протягом місяця проходили сертифікаційні випробування при дуже низьких температурах, що на той час опускалися до мінус 52 градусів за Цельсієм. Іспити наша авіатехніка склала гідно.

Цей холодовий екзамен, як розповів мені начальник льотно-випробувальної служби АНТК Михайло Харченко, став черговим етапом у багатогранній програмі, котра є обов'язковою для будь-якого літака, перш ніж він отримає сертифікат типу, що засвідчуватиме льотну придатність машини.
Михайло Григорович нагадав, що торік було виконано кілька етапів льотних випробувань літаків Ан-148, створених в АНТК спільно з партнерами — українськими та російськими підприємствами й організаціями. Зокрема нова крилата техніка добре показала себе під час виробувань на режимах, що за фаховою термінологією авіаторів іменується «польотами на критичних кутах атаки» (коли перевіряється керованість машини у повітрі).
Згодом успішно пройшли польоти на півночі Росії — в Анхангельській області, де фахівці досліджували, як поводить себе машина у небі під час обледеніння. Потім відбулися випробування Ан-148 в умовах високих температур повітря (у літню спеку на півдні Узбекистану) та в гірській місцевості (у Вірменії).
І ось тепер два «сто сорок восьмих» складали іспити в одному з найхолодніших регіонів планети. Варто відзначити, що з місячного терміну перебування наших
Ан-148 в Якутії польотами було заповнено близько половини цього часу — загалом п'ятнадцять днів, і «дякувати» за це українські випробувачі мають відповідним структурам державної авіаційної служби Росії, котрі видають
дозволи на здійснення польотів у небі сусідньої країни.
Однак попри всі негаразди намічену програму випробувань літаків при значних холодах все ж виконано повністю. Серед цих суворих екзаменів був, наприклад, і такий: Ан-148 з вимкненим обладнанням (у тому числі й тим, що здійснює обігрівання усередині машини) залишали на тривалий час на аеродромній стоянці при температурі, нижчій за мінус 50 градусів за Цельсієм,— як-то кажуть, «виморожували» літак, а після цього вмикали всі його системи і без проблем швидко доводили машину до потрібного рівня працездатності.
До речі, самими лише випробовуваннями «сто сорок восьмих» якутська експедиція не обмежилася. В один з днів другої половини січня 2006 року на летовищі Якутська відбулась презентація українсько-російського літака Ан-148, під час якої з новою перспективною машиною ознайомилися заступник глави уряду Республіки Саха (Якутія) Артур Алексєєв і міністр транспорту, зв'язку та ін-форматизації цієї республіки Володимир Членов. Вони та інші якутські посадовці й фахівці авіатранспорту оглянули літак іззовні та усередині. Про його льотно-технічні та економічні характеристики, перебіг сертифікаційних випробувальних польотів і перспективи серійного виробництва машин цього типу розповіли представники АНТК ім. О. К. Антонова — керівник програми випробувань Ан-148 Микола Онопченко та провідний льотчик-випробувач Євген Галуненко. Після завершення презентації Артур Алексєєв, зокрема, сказав: «Ан-148 нам дуже сподобався, особливо стосовно дальності його польоту. Хоча за своїм класом цей літак є регіональним, але з точки зору зручностей для пасажирів він не поступається магістральним лайнерам».
Така висока оцінка — не випадкова. Адже площа території Республіки Саха (Якутії) складає 3 мільйони 103,2 тисячі квадратних кілометрів (що більш ніж у п'ять разів перевищує площу території України (яка дорівнює 601-й тисячі квадратних кілометрів). Й до того ж переважна більшість районів Якутії розташована у дуже віддалених і важкодоступних куточках, куди дістатися можна лише літаком. Тому-то авіація там є важливою галуззю народного господарства, а якутські авіакомпанії рік у рік виконують великі обсяги пасажирських і вантажних перевезень.
Добру репутацію заслужили там літаки Ан-2, Ан-12, Ан-24, Ан-26 та деякі інші антоновські машини, котрі надійно працюють у жорстких природних умовах Якутії. Але, зрозуміло, літаковий парк тамтешніх авіакомпаній потребує поповнення й оновлення, що й обумовлює великі сподівання, які покладаються на майбутню закупівлю літаків Ан-148 після початку їх серійного виробництва.
...Як сказав мені Михайло Харченко, слідом за здійсненими нині польотами в умовах сильних морозів попереду — ще кілька етапів сертифікаційних льотних випробувань «сто сорок восьмих». Найважливішим завданням, яке вирішуватиметься під час цих іспитів у повітрі, буде ретельна перевірка пілотажно-навігаційного комплексу Ан-148.
В АНТК ім. О. К. Антонова сподіваються, що вже у першому півріччі 2006-го колективу вдасться після завершення програми випробувань отримати сертифікат типу на літак Ан-148. Це дасть змогу розпочати серійне виробництво таких машин, у якому головними складальними підприємствами будуть київський завод «Авіант» — в Україні та Воронезьке авіабудівне товариство — в Росії.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • З НАДІЄЮ ТА ОПТИМІЗМОМ
  • ПОДАТКИ — ПЛАТА ЗА ЦИВІЛІЗАЦІЮ
  • ВКРАЙ ПОТРІБНА СМОЛА

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».