Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА
КУЛЬТУРА
«ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ІТАЛІЙСЬКОЇ МУЗИКИ»
Національна філармонія України постійно шукає різноманітні форми концертної діяльності,
щоб задовольнити естетичні потреби слухачів. Це фестивалі, конкурси, абонементні
концерти, літературно-музичні композиції й вистави. У 142-му концертному сезоні
за підтримки Італійського інституту культури в Україні, який очолює відомий музиколог
Франко Болоні, вперше започатковано цикл концертів «Золоті сторінки італійської
музики». Тепер українські любителі музики щомісяця можуть насолоджуватись знайомими
шедеврами італійської музики і відкривати для себе нові її сторінки.
У двох концертах Симфонічного оркестру Національної філармонії України під орудою
заслуженого діяча мистецтв України Миколи Дядюри слухачі милувались імпреоністичними
«Пініями Рима» і неокласичними «Птахами» Отторіно Респіги. Відомий польський
скрипаль Маріуш Патира, володар гран-прі Міжнародного конкурсу імені Ніколо Паганіні
у Генуї (Італія), вразив блискучою віртуозністю у Концерті № 1 ре мажор для скрипки
з оркестром легендарного Ніколо Паганіні. Концерт «Гала Верді» представив «Чотири
духовні пісні», арії й дуети з опер видатного Маестро. У концерті брали участь
Національна заслужена академічна капела України «Думка» і солісти Національної
опери України.
Оригінальну програму підготував Київський камерний оркестр, який очолює народний
артист України Роман Кофман. Концерт під назвою «Антоніо Вівальді. Антологія»
ознайомив з різними сторінками творчості цього видатного композитора, скрипаля,
диригента й педагога. Антоніо Вівальді створив жанр сольного інструментального
концерту. Добре відомі його концерти для скрипки, але того вечора меломани ознайомилися
з концертами для мандоліни у супроводі оркестру.
Мандоліна — улюблений італійський інструмент, що здавна був відомий і в Україні.
Так, у 30-ті роки минулого століття в Києві виступав Неаполітанський оркестр,
у який входили мандоліни і гітари, і колектив «Мік» — мандоліни і концертіно.
Та після постанови ЦК ВКПБ від 1949 року були заборонені «буржуазні» музичні
інструменти, в тому числі й мандоліна. Проте часи змінюються і, на щастя, нині
в Україні, зокрема в Києві, є музиканти, котрі відроджують мистецтво гри на цьому
музичному інструменті. Це заслужений артист України Юрій Яценко і лауреат Міжнародного
конкурсу Анатолій Семікозов.
Юрій Яценко — відомий виконавець на плекторних інструментах. Віртуоз-домрист,
він блискуче володіє кобзою, банджо і мандоліною. Соліст Національного оркестру
народних інструментів України, ініціатор відродження і впровадження в музичну
практику плекторної ладкової кобзи, поновлення виконавських традицій на мандоліні.
Його добре знають як високопрофесійного майстра аранжувань, обробок, перекладень
для цих інструментів. Лауреат міжнародних конкурсів, член Американської Асоціації
класичної мандоліни, член Президії Асоціації діячів народно-інструментальної
музики України Юрій Яценко веде активну концертну діяльність в Україні й за кордоном.
Анатолій Семікозов заснував фірму «Мистецька Агенція «Смарт», виступає у складі
різних ансамблів в Україні та Німеччині. Ці колективи виконують музику композиторів
часів ренесансу, бароко і сучасності.
Цього разу в дуеті з клавесиністкою Наталією Сікорською виступив із програмою
«Соната епохи доби бароко для мандоліни і клавесина». Дует «Венеція» з гітаристом
Борисом Бєльським, окрім старовинної музики, виконав популярні твори з «Бітлз»,
«Джипсі Кінгс».
У концерті з Київським камерним оркестром під орудою засновника, заслуженого
артиста України і Росії Антона Шароєва у виконанні Андрія Семікозова прозвучали
дві сонати Антоніо Вівальді для мандоліни, струнних і клавесина. Разом із Юрієм
Яценком він виконав два Концерти для двох мандолін, струнних і клавесина. Ніжний,
тремтливий звук мандолін у майстерному виконанні музикантів створив неповторне
почуття піднесеності й світлої радості.
Прозвучали також Кончерто-гросо № 11 «Гармонійне натхнення» і «Глорія» для солістів,
хору, струнного оркестру, клавесина і органа.
У виконанні «Глорії» взяв участь Київський камерний хор «Хрещатик» (художній
керівник і головний диригент — Лариса Бухонська). Солісти — лауреат Міжнародного
конкурсу Ольга Швидка (сопрано), солістка Національної опери України Наталія
Кисла (мецо-сопрано), партія органа — лауреат Національного конкурсу Валерій
Михалюк. Концерт пройшов із великим успіхом. Слухачі з просвітленою душею і радістю
полишали улюблений Колонний зал і чекають нових «Золотих сторінок».
Раїса ВАХРАМЄЄВА
також у паперовій версії
читайте:
- МИРГОРОД СЛАСТЬОНА НЕ ЗАБУВ
- ІСТОРІЯ
В ОБРАЗАХ
назад »»»
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».