Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА СУСПІЛЬСТВО
СКІЛЬКИ Ж ТАМ ЩАСТЯ НА ДУШУ НАСЕЛЕННЯ?
ДУМКИ І НАСТРОЇ В УКРАЇНІ НА МЕЖІ РОКІВ ПІВНЯ ТА СОБАКИ
Київський міжнародний інститут соціології від 9 до 20 грудня минулого року спільно з кафедрою соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія» провів репрезентативне вибіркове опитування дорослого населення України. Методом інтерв'ю опитано 2017 респондентів у віці від 18 років, що живуть у 110 селах, селищах міського типу та містах усіх областей, Криму, а також у Києві.

Традиційне визначення рейтингів політичних партій не зафіксувало зміни уподобань електорату: як і раніше, серед фаворитів підтримки перебувають Партія регіонів, Блок Юлії Тимошенко, Блок «Наша Україна», Блок Володимира Литвина та Соціалістична і Комуністична партії. Виявилося також, що для двох третин дорослого населення країни незалежність — не порожній звук. Лише 22 відсотки виступають за те, щоб Україна й Росія об'єдналися в єдину державу. 17 відсотків електорату — за приведення російсько-українських відносин до міжнародних стандартів, тобто за закриті кордони, візовий режим, але переважна більшість, 56 відсотків, за збереження незалежного статусу кожної з країн, проте з відкритими кордонами, без віз та митниць. Але найцікавішими виявилися дослідження щодо самооцінки щастя, рейтингу найпопулярнішої серед споживачів реклами та з огляду на нинішній рік Собаки — політичної орієнтації власників «господаря року» у порівнянні з тими, хто тримає вдома кішку...

Презентуючи дослідження зі встановлення коефіцієнту щастя на душу населення, молодий соціолог Вікторія Захожа зазначила, що подібні дослідження у нас ведуться з 2001 року, причому дані опитувань КМІС свідчать, що кількість щасливих людей в Україні, яка до цього повільно зростала, за останні два роки дещо скоротилася. Хоч соціологи зізналися, що позаминулого 2004 року, коли президентські вибори були у розпалі, подібні дослідження не проводилися. Тому спад числа щасливчиків тепер важко безпосередньо пов'язати із розчаруваннями...
Динаміка відповідей на запитання «Чи вважаєте Ви себе щасливою людиною?» у 2001–2005 роках.

  2001 2002 2003 2005 Так 20% 23% 24% 22% Радше так, ніж ні 18% 26% 28% 25% І так, і ні 27% 22% 24% 27% Радше ні, ніж так 14% 17% 14% 14% Ні 19% 10% 8% 11% Важко сказати 2% 2% 2% 1%
Порівняння частки щасливих (тією чи іншою мірою) людей серед статево-вікових груп демонструє ось що. Найщасливішими є молоді дівчата та жінки, але з віком більш щасливими стають чоловіки. В цілому молоді люди частіше відповідають на це запитання ствердно.
Групою людей, серед яких кількість щасливих значно скоротилася за останні два роки, є чоловіки та жінки від 60 років і старше, де кількість щасливих у 2003 році становила 46,2%. Цікаві зміни відбулися всередині вікової групи 30–39 років. Якщо загальний відсоток щасливих людей у цій групі майже не змінився (53,3% у 2003 році проти 55,8% у 2005-му), то окремо спостерігаємо, що частка щасливих чоловіків зросла від 43,3% до 58,7%, а щасливих жінок — скоротилася з 61,4% до 53,1%.
Хоча кажуть, що не в грошах щастя, проте дані свідчать, що матеріально забезпеченіші є щасливішими. Мабуть, обґрунтованішим є інше народне прислів'я: «Краще бути багатим і здоровим, ніж бідним і хворим».

Зв'язок щастя й самооцінки фінансового становища
Нам не вистачає грошей навіть на їжу 23,5% Нам вистачає грошей на їжу, але купувати одяг чи взуття вже складно 41,5% Нам вистачає грошей на їжу, одяг, і ми можемо щось відкладати, але цього замало, щоб купити такі речі як, наприклад, холодильник чи телевізор 59,3% Ми можемо купувати деякі дорогі речі (як, наприклад, телевізор чи холодильник), але не можемо собі дозволити всього, чого хочемо 76,2% Ми можемо дозволити собі купити все, що хочемо 81,8%
До речі, можна сказати, що однією з найщасливіших категорій населення в Україні є молоді освічені жінки, які навчаються, багато заробляють або взагалі мають можливість не працювати.
Дослідження реклами засвідчило, що про наявність тієї чи іншої товарної марки люди найчастіше дізнаються з екранів телевізорів.
Підсумовуючи сприйняття реклам різних торговельних марок, можна сказати, що найпопулярнішою виявилася реклама мобільного зв'язку. Подальші місця — за рекламами чаю та кави, косметики, пива, пральних порошків і побутової хімії.
Інститут вирішив також з'ясувати, скільки власників собак живе в Україні, чи відрізняються вони від інших людей, наприклад, від власників споконвічних ворогів собак — котів. Результати виявилися досить цікавими.
Чи тримаєте Ви вдома собак чи котів?
  N % Так, тільки собак 227 11,2 Так, тільки котів 333 16,5 Так, і котів, і собак 743 36,8 Нікого не тримаю 716 35,4 Total 2019 100,0
Перша несподіванка — собак багато. Як бачимо, майже половина громадян країни (11,2%+36,8%=48%) тримає собак. Якщо взяти до уваги чисельність дорослого населення України (близько 38 млн) і середній розмір родини (один собака є власністю усіх членів родини), то це означає, що домашніх собак щонайменше 13 мільйонів!
Другий сюрприз пов'язаний із відносинами між собаками й котами. Іноді кажуть, що коти й собаки — вороги. Існує й думка, що власники собак недолюблюють котів і навпаки — власники котів не люблять собак. Звичайно, соціологи не можуть з'ясувати, які відносини існують між собаками й котами, може, тут справді є антагонізм. Але що стосується власників — ситуація інша.
Виявляється, що близько 77% власників собак мають ще й котів. Перше, що спадає на думку, це те, що відсоток високий за рахунок селян, у них-бо і собаки, і коти, і кури... Справді, серед сільських жителів 81% власників собак мають також і котів. Однак, виявляється, що серед городян ця частка становить 65%. І якщо більшість собак живе в одній оселі з котами, то навряд чи між ними існує сильний антагонізм, вони змушені встановити якщо не дружні, то бодай «дипломатичні» відносини.
І нарешті — соціально-політичні орієнтації власників собак. Якщо розглянути рейтинги партій (відсоток тих, хто готовий сьогодні проголосувати за них), то ми побачимо, що серед власників собак суттєво менше прихильників Партії регіонів Віктора Януковича, ніж серед власників котів. Власники собак більше підтримують БЮТ, ніж власники котів, і трохи менше — комуністів і соціалістів, але ця різниця незначна.
Якщо проаналізувати ступінь довіри до політичних лідерів, то закономірність схожа — власники собак мають менше довіри до Януковича і більше — до Тимошенко, ніж власники котів.

Відсоток тих, хто повністю довіряє політикам серед власників
  собак котів різниця Януковичу 19,1 26,4 — 7,3 Ющенку 16,4 17,1 — 0,7 Тимошенко 21,7 15,3 6,4 Симоненку 9,3 8,5 0,8 Морозу 9,3 9,9   Цікаво, а в рік Тигра чи Мавпи панове соціологи знайдуть матеріал для узагальнення?

Олександр ВОРОНІН
також у паперовій версії читайте:
  • ВІН МУСИТЬ ГРІТИ, А НЕ ЛЯКАТИ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».