Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
Півзахисник збірної України з футболу Євген Коноплянка відзначився голом уже в першому матчі за свій новий клуб — іспанську «Севілью». Українець у поєдинку за Суперкубок УЄФА проти «Барселони» вийшов на заміну на 68-й хвилині за рахунку 2:4. Спершу він узяв участь в атаці, яка завершилася призначенням пенальті, а на 81-й хвилині забив і сам, зрівнявши рахунок — 4:4.
В овертаймі каталонці виявилися сильнішими — вирішальним м’ячем за п’ять хвилин до завершення гри відзначився Педро. Майже одразу після цього Коноплянка промчав флангом і віддав передачу в центр штрафного майданчика «Барселони», але партнери не змогли перетворити на гол зусилля українського футболіста.
Українські клуби мають першу втрату в новому міжнародному сезоні — полтавська «Ворскла» не змогла за сумою двох матчів здолати словацьку «Жиліну». Натомість інший український учасник Ліги Європи — луганська «Зоря» — має непогані шанси вперше в історії зіграти у груповому турнірі.
На відміну від попереднього сезону, коли підопічним Юрія Вернидуба для цього треба було здолати голландський «Феєноорд» (і луганська команда була близькою до цього), нинішній опонент у плей-оф виглядає зручнішим. Жеребкування визначило в суперники «Зорі» польську «Легію».
Та поспішати з вітаннями команді з Луганська не варто — варшавський клуб є досить міцним горішком, об який торік у груповому турнірі зламав зуби харківський «Металіст». Та й у нинішньому сезоні команда, очолювана відомим у минулому норвезьким футболістом Хеннінгом Бергом, очок практично не втрачає.
Центральний матч четвертого туру чемпіонату України з футболу відбувся у Дніпропетровську, де місцевий «Дніпро» зустрічався з київським «Динамо». Для господарів цей поєдинок був черговою спробою довести, що в українському футболі з’явилася команда, яка зможе конкурувати у боротьбі за золоті нагороди.
Однак схоже на те, що нинішнього сезону «Дніпру» доведеться лише спостерігати за золотою гонкою «Динамо» та «Шахтаря». Звичайно, є шанс, що власник клубу Ігор Коломойський до завершення трансферного вікна купить Мирону Маркевичу кількох футболістів, але залишити дніпропетровську команду в це міжсезоння можуть щонайменше Калінич, Канкава, Дуглас та Бойко.
У першому таймі кияни мали повну перевагу над своїм суперником. У «Дніпра» були проблеми в атаці, а від цього проблеми з моментами біля воріт «Динамо». Відсутність креативного Коноплянки таки дає про себе знати. Цього ж вечора навіси та передачі від Ротаня та Матоса були малоефективними. «Динамо» переважно грало флангами і виглядало солідніше.
Чи мав на увазі ЗПСШ (захворювання, що передаються статевим шляхом) Олександр Вертинський, коли попереджав в одній зі своїх балад: «Я дуже спокійний, але тільки не треба зі мною про любов говорити!», стверджувати щось напевно досить важко. Але те, що випадкові любовні, скажімо так, зв’язки можуть викликати багато неприємностей, відомо багатьом, на жаль, не з чуток.
Що ж таке ці ЗПСШ з наукової, так би мовити, точки зору? Про це ми поговорили з фахівцем — кандидатом медичних наук, доцентом Оленою Шевченко.
— Отже, що таке ЗПСШ?
— Це — інфекції, які передаються при статевому контакті з інфікованим партнером. Причиною ж ЗПСШ є мікроорганізми, які потрапляють в організм здорової людини разом із кров’ю, спермою чи вагінальними виділеннями хворого. Деякі захворювання поширюються при безпосередньому контакті з інфікованою шкірою. Наприклад, герпес або папіломавірус.
Науковцям Медичного інституту Говарда Хьюза (США) вдалося виявити стовбурові клітини у печінці. Відкриття призводить до розгадки давньої таємниці регенерації клітин у цьому органі, повідомляється в останньому випуску журналу Nature.
«Ми вирішили дуже стару проблему. У нашому дослідженні ми показали, що тканини печінки, як й інших органів, потребують регенерації і містять стовбурові клітини, які дають початок новим спеціалізованим клітинам навіть за відсутності травми або хвороби», — говорить провідний автор дослідження Роел Насса зі Стенфордського університету.
Печінка складається в основному з гепатоцитів — вузькоспеціалізованих клітин, які здійснюють багато завдань органа, у тому числі зберігання запасу вітамінів і мінералів, видалення токсинів, допомагають регулювати рівень жирів і цукру в крові. Оскільки ці клітини відмирають, вони замінюються новими здоровими гепатоцитами. Проте джерело цих нових клітин ніколи не було відоме.
Учені із США знайшли докази того, що кишкові бактерії можуть впливати на циркадні ритми і метаболізм деяких людей, змушуючи їх набирати додаткову вагу.
Циркадні ритми — це фізичні, психічні та поведінкові зміни в організмі людини, які мають приблизно 24годинний цикл. Ці ритми взаємодіють і функціонують через сигнали, що посилаються від мозку і печінки.
Дослідники визначили, що миші з нормальним набором кишкових бактерій мали регулярний щоденний мікробний цикл, що виробляє у різний час дня різні сполуки. Ці сполуки, можливо, підтримували роботу так званих циркадних годинних генів у печінці.
Україна мала всі можливості для запровадження сучасного агрострахування, проте не скористалася ними повною мірою. Відтак їй доведеться майже спочатку формувати прогресивну систему агрострахування. І починати цю роботу потрібно з модернізації чинного агрострахового законодавства. На цьому наголошувалося під час зустрічі із сільгоспвиробниками, яка нещодавно відбулася за ініціативи проекту Міжнародної фінансової корпорації (IFC, Група Світового банку) «Розвиток фінансування аграрного сектора в Європі та Центральній Азії».
Під час зустрічі розмова точилася навколо законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою». Необхідність у такій розмові назріла вже давно. Річ у тому, що згаданий Закон набув чинності ще 2012 року. На нього покладалися великі надії. Передбачалося, що він запустить роботу системи агрострахування. Втім, очікуваного результату досягти так і не вдалося.
Наш співрозмовник — скульптор Микола Зноба. Учасник національних та закордонних виставок із 1994 року.
Монументальними творами М. Зноби прикрашено площі міст України, історичні центри Праги (Чехія), Данбара (Шотландія), Сенліса (Франція).
До 20-ї річниці Незалежності України в центральному офісі ООН в Африці (Кенія, Найробі) відбулася виставка творів скульптурної пластики (разом із художником Данилом Діровим), що мала значний успіх.
Микола Зноба є директором Музею-майстерні творчої династії Зноби-Голембієвських. Музей-майстерня як культурний центр налагоджує зв’язки народної дипломатії та сприяє популяризації культур. У майстерні відбулися культурні програми під час офіційних візитів іноземних делегацій із Польщі, Китаю, Казахстану, Росії, США; Дні культури Кореї, Королівства Марокко та безліч теплих дружніх вечорів і зустрічей у невимушеній обстановці.
25 СЕРПНЯ — 75 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ
МАРІЇ МИКОЛАЇВНИ ВЛАД (1940),
УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕТЕСИ
Ці рядки з поезії «Опришки» наче визначили ще тоді у далекому вже 1965 році дві головні теми творчості Марії Влад — доля рідного краю, шляхи прямування українців у світовій історії та любов і ніжність як сутність української душі.
Марія Влад (Ганцяк) народилася 25 серпня 1940 року в мальовничому карпатському селі Розтоки Косівського району на Івано-Франківщині. Заохочувана батьками до науки, вона згодом відчула у собі талан до творчих звершень і уже в 10 років надрукувала свій вірш у місцевій пресі.
Творчі поривання Марії Влад зумовлені місцем її народження та тісним духовним зв’язком із гордим і щирим народом — гуцулами. Милуючись красою гір та полонин Гуцульщини, ще будучи юнкою, вона відчула потребу поділитися своїм баченням світу зі своїми краянами. І з того часу бажання творити не полишало її, а ще більше захоплювало й змушувало шукати все нові й нові поетичні образи, художницькі способи самореалізації.
Починаючи з 2010 року в серпні у Національній філармонії України відбувається фестиваль «Літні музичні промені».
«У місті Києві склалася така ситуація, що протягом липня-серпня культурно-мистецьке життя завмирає, бо всі митці перебувають у відпустках. Але влітку кияни не перестають цікавитися мистецькими програмами. До того ж літо — це період, коли до нас приїжджають багато гостей. Але, окрім невеличких поодиноких фестивалів, практично не відбувається ніяких мистецьких заходів.
Щоб заповнити цей вакуум, задовольнити естетичні запити слухачів цікавими програмами влітку, коли театрально-концертний сезон уже завершився, і був створений музичний форум «Літні музичні промені», — розповідає керівник літературно-драматургічної частини Національної філармонії України Микола Маліченко.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».