Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2013 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); РОЗМАЇТТЯ
МОНЕТА «БОРИС ГРІНЧЕНКО»
Національний банк України ввів в обіг пам'ятну монету «Борис Грінченко» номіналом дві гривні. Як повідомляє прес-центр НБУ, монета виготовлена з нейзильберу. Її вага — 12,8 г, тираж — 20 тис. штук. Випуск монети присвячений 150-річчю від дня народження поета і прозаїка, одного з організаторів і керівників товариства «Просвіта» Бориса Грінченка.

На аверсі монети угорі розміщено Малий Державний Герб України та напис півколом «Національний банк України»; у центрі — зображення книги із висловом письменника, внизу — номінал, рік карбування та логотип Монетного двору Національного банку України. На реверсі монети зображено портрет Бориса Грінченка, ліворуч і праворуч від якого — у квітковому орнаменті — роки життя «1863», «1910» і напис «Борис Грінченко».

ПАРОВОЗ «ФЕЛІКС ДЗЕРЖИНСЬКИЙ» ЗМІНИВ ПРОПИСКУ
У Гребінці на території локомотивного депо на п'єдесталі у 1985 році встановили паровоз серії ФД 20 № 2560. Експонат знаменитий тим, що 1939 року його з Гребінки відправили на Міжнародну виставку в Париж. Там він завоював перше місце. Тепер він перебуватиме у Харкові, в Музеї історії розвитку залізниці, повідомляє gazeta.ua.
На цьому паровозі безіменний машиніст уперше в історії паровозобудування здійснив таран. Це було в Донецьку під час війни. На вузлову станцію обласного центру прорвався німецький бронепоїзд. Паровоз ФД 20 якраз стояв під парами. Машиніст розігнав паровоз до найбільшої швидкості й таранив ворожий бронепоїзд, скинувши його з колії.
Паровоз цієї серії є локомотивом із незалежною паросиловою установкою, що складається з котла і поршневої парової машини. Його створили з метою прискорення процесів індустріалізації країни. Зовнішньо та за конструкторськими втіленнями він багато в чому був схожий на паровози Латинської Америки. Перший такий локомотив покинув цехи заводу в листопаді 1931 року. На прохання працівників заводу він отримав серію ФД 20 на честь Фелікса Дзержинського.
також у паперовій версії читайте:
  • СТАТИСТИКА
  • ЗНАЙ НАШИХ!
  • СТОЛИЦЯ
  • ЕКСПО
  • ФЕСТИВАЛІ
  • ЦІКАВА ПЛАНЕТА
  • ЗІ СВІТУ ТВАРИН
  • ДИВА

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».