«КОРОЛІ ТАНЦЮ» ЗНОВУ ВИКЛИКАЛИ ЗАХОПЛЕННЯ У ГЛЯДАЧІВ
Справжнім подарунком для киян і гостей столиці, які цікавляться мистецтвом хореографії, виявився унікальний концерт «Королі танцю. Вибране», що з величезним успіхом пройшов минулого вівторка на сцені Національної опери України.
Високі ціни на квитки (від двох тисяч гривень у партері до 250 грн на третьому ярусі) не стали завадою для охочих побачити неповторне видовище, в якому брали участь п'ять зірок світового балету.
Власне, кияни вперше побачили проект «Королі танцю» ще у 2006 році. Створений з ініціативи відомих танцюристів Ітона Стіфелла і Анхела Корейї, втілив його у реальність відомий продюсер Сергій Даниляк. Тоді цей проект отримав високу оцінку російської та американської преси, його побачили і гідно оцінили у Києві, а наступні концерти з такою назвою незмінно проходили у нас і за кордоном щороку з аншлагом. Від того часу їхня структура і концепція залишилися незмінними, а участь нових танцюристів та хореографів тільки підкреслювала один із основних принципів означеного проекту — обов'язкова присутність найкращих солістів балету світового рівня.
У новому концерті кияни мали змогу оцінити майстерність п'яти відомих у світі балету майстрів, двоє з яких — Денис Матвієнко (Національна опера України) та Леонід Сарафанов — соліст Михайлівського театру (Санкт-Петербург) є нашими співвітчизниками. Ще один із учасників концерту — Іван Васильєв (Росія) також соліст Михайлівського театру, двоє інших — Гійом Коте (Канада) та Марсело Гомес (Бразилія) представляли відповідно Національний балет Канади і Американський балетний театр.
Відкрив концерт п'ятнадцятихвилинний номер For4 на музику Франца Шуберта, який уперше був поставлений у 2006-му Крістофером Уілдоном і відтоді завжди присутній у програмах «Королів танцю». А брали у ньому участь чотири із запрошених артистів (окрім Марсело Гомеса). Натхненне виконання у поєднанні з чудовою музикою і талановитою хореографією і цього разу справили неабияке враження, яке підсилювали вдалі світові й кольорові ефекти.
Наступний номер REMASO на музику Енріка Гранадоса у постановці Ніно Дуато (який був ще й автором сценографії та костюмів) за участю Дениса Матвієнка, Леоніда Сарафанова та Гійома Коте сподобався оригінальним поєднанням хореографії у стилі модерн з елементами акробатики на тлі квадрату, що змінював своє забарвлення.
Друге відділення концерту поєднувало зразки хореографії у стилі модерн у постановці всесвітньо відомих балетмейстерів другої половини ХХ ст. — Ролана Петі (дует «Морель і Сен-Лу» з балету «Пруст»), Сера Фредеріка Аштона («Танець блаженних душ» — сольний номер»), Патріка де Бана (сольний номер «Лабіринт самотності») та постановки сучасних хореографів — Едварда Клюга (дует з балету Quatro) та Марсело Гомеса (Ко'd) — одного з учасників концерту.
Найбільший успіх випав на долю виконавців номера «Морель і Сен-Лу» — Гійома Коте і Марсело Гомеса, та їхніх колег — Івана Васильєва, який вразив творчим натхненням у сольному номері «Лабіринт самотності» й фантастичними стрибками, та Дениса Матвієнка, який підкорив глядачів романтичним баченням образу у номері «Танець блаженних душ» на музику Крістофера Глюка.
До речі, номер «Морель і Сен-Лу» Ролан Петі спеціально поновив для проекту «Король танцю» незадовго до своєї кончини і тепер його виконання було присвячене пам'яті талановитого балетмейстера.
Останній номер програми Kо'd, який виконували усі учасники концерту, настільки сподобався присутнім, що його довелося повторити на «біс». Цікаво, що автором музики для цього номера був Гійом Коте, котрий періодично грав на роялі під час виконання номеру. Шалені овації після завершення концерту не затихали п'ятнадцять хвилин, а глядачі аплодували стоячи.
«Це був яскравий концерт, оптимістичний і гармонійний, у ньому не було номерів епатажного плану, а виконавці максимально розкрили свої можливості. Відчувалося, що вони довго і ґрунтовно готувалися до виступу, власне, як і належить майстрам.
Чи потрібні такі концерти? Вони розширюють діапазон наших уявлень про чоловічий танець у сучасному балеті, а для артистів — це шанс повніше реалізувати свій творчий потенціал»,— зазначив після концерту народний артист України, педагог-репетитор Національної опери України Микола Прядченко.
Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
- «ШКАНДАЛЬ» НА «МОЛОДОСТІ» ЗДОБУТКИ І ВТРАТИ МІЖНАРОДНОГО КІНОФЕСТУ
- «АМАДЕУС» ПОЛОНИВ СЕРЦЯ КИЇВСЬКИХ МЕЛОМАНІВ
назад »»»