Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2012 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
НАЦІОНАЛЬНА ФІЛАРМОНІЯ ВІДКРИВАЄ СЕЗОН
14 вересня Національна філармонія України розпочинає новий 149-й сезон концертом за участю Академічного симфонічного оркестру цього закладу під орудою головного диригента Романа Кофмана та скрипаля Джозефа Ліна зі США.
У їхньому виконанні шанувальники класичної музики почують К. М. Вебера, О. Глазунова і С. Рахманінова. Про те, чим порадує киян і гостей столиці у цьому сезоні Національна філармонія, розповів її генеральний директор, народний артист України, професор Дмитро Остапенко.

— У чому бачите головне призначення концертного закладу, який Ви очолюєте понад п’ятнадцять років?
— Робота зі збереження і розвитку історичної безперервності традицій класичної музики в Україні дає нам підстави відчувати себе одним зі світових центрів академічної музичної культури. Ми пишаємося тим, що традиції ці живуть і тепер, адже наше головне призначення — гідно представляти українську культуру в світовому просторі, підтримувати високі духовні цінності та виховувати нові покоління слухачів.
Виконавські традиції Національної філармонії формуються на фундаменті високого професіоналізму, естетиці гуманізму. Вони продовжують і розвивають засади європейського класичного виконавства. Взаємовплив і взаємозбагачення різних жанрів музичного мистецтва є визначальним і в сучасній філармонійній діяльності.
— Уже втретє новому концертному сезону передувала своєрідна прелюдія — фестиваль «Літні музичні промені». Чи має він перспективи?
— Ідея проведення літнього фестивалю нашими силами саме у серпні, у розпал концертно-театрального міжсезоння прижилася і має перспективи. У киян і гостей столиці з’явилася можливість почути кращі концертні програми у гідному виконанні, а філармонія заробила завдяки цьому близько 200 тисяч гривень. Проте гроші не є в цьому випадку метою, концерти збирали чимало слухачів, а деякі проходили з аншлагом, зокрема концерт за участю молодіжного оркестру з Польщі І, сulture orchestra під орудою молодого диригента Іліч Ріваса.
— Чим відзначається новий сезон?
— 149-й концертний сезон позначиться яскравими подіями як на головній сцені — Колонному залі імені М. Лисенка, так і за її межами — у столиці, в інших обласних центрах України та за кордоном. Це — виступи відомих артистів і колективів філармонії, молодих талановитих музикантів, які підготували нові концертні програми, абонементні концерти, а також тематичні програми для студентів і учнів середніх шкіл.
Так, у новому сезоні філармонія спільно з Національним академічним оркестром народних інструментів України започаткувала абонемент № 3 — «Оркестровий дивосвіт — від першоджерел до сучасності», що складається з п’яти концертів із жовтня до червня. Ще з’явився абонемент № 2 «Історія класичної гітари», який започаткував соліст філармонії Андрій Остапенко. Абонемент № 10 «Симфонічний вимір» за участю нашого Академічного симфонічного оркестру порадує тематичними концертами, присвяченими музиці композиторів Чехії, Франції, Німеччини, Іспанії, Росії, Австрії. Диригуватиме народний артист України Микола Дядюра.
Абонемент № 6 «Скрипкова музика» представить різні виконавські школи, талановиту молодь і відомих майстрів. Два з концертів пройдуть у супроводі Академічного симфонічного оркестру нашої філармонії, а один — у супроводі камерного ансамблю «Київські солісти». Абонемент № 7 «Мистецтво фортепіанної гри» запропонує динамічне і яскраве сузір’я виконавців: Борис Блох (Німеччина), Яцек Кортус (Польща), Мирослав Култишев (Росія), Сергій Едельман (Бельгія), Вадим Гладков і Антоній Баришевський (Україна).
— Чим порадує слухачів перша декада концертного сезону?
— 15 вересня вперше в Києві виступить Церковний хор хлопчиків та юнаків із міста Базеля (Швейцарія). 18 вересня у виконанні Національного камерного ансамблю «Київські солісти» (диригент Кирил Карабиць) звучатимуть твори М. Березовського, Д. Бортнянського, В. А. Моцарта.
20 вересня вперше на нашій сцені виступить Дорель Голан (фортепіано) з Ізраїлю, 22 вересня — теж уперше в Києві — гратиме іспанський піаніст Едуардо Фернандес. Наступного дня відбудеться сольний концерт Тараса Штонди (бас) — соліста Національної опери України, а 23 вересня — виступ Київського камерного оркестру, присвячений 50-річчю його створення (диригуватиме Роман Кофман).
— Якими фестивалями і конкурсами порадує 149-й сезон?
— Нас очікує зустріч із шістьма фестивалями. Найперший з них — «Київ. Музик. Фест», від 29 вересня до 6 жовтня. А з 5 до 7 листопада триватиме музичний фестиваль, присвячений 80-річчю створення Національної спілки композиторів України.
У грудні пройде Міжнародний фестиваль гітарної музики, у січні — традиційний Різдвяний фестиваль. А у травні відбудуться два фестивалі — «Київська весна», присвячений 140-річчю С. Рахманінова, і Міжнародний «Музичні прем’єри сезону».
Плануємо також проведення трьох конкурсів — ІV Міжнародного імені М. Лисенка (15–24 листопада), І Міжнародного конкурсу виконавців на дерев’яних духових інструментах імені В. Антонова (8–9 січня), а від 18 до 25 травня — Х Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті В. Горовиця (група «Дебют» і «Молодша група»).
— Які ще події сезону порадують прихильників філармонійного мистецтва?
— Їх буде чимало. Найперше — виконання фольк-опери «Цвіт папороті» — до 70-річчя від дня народження Євгена Станковича; концерт до 170-річчя винаходу саксофона. У жовтні відбудеться п’ять оригінальних концертів, зокрема «Генії та дилетанти», виступи ансамблю старовинної музики «Хортус Музікус» з Естонії та «Бетховен-квартету» зі Швейцарії.
— Які проблеми найбільше дошкуляють?
— Ми переживаємо незворотний етап зміни поколінь виконавців. Це непростий процес. Формується нова мистецька еліта, яка має більш широкий творчий діапазон.
На жаль, ми не в змозі забезпечити такий рівень гонорарів, до якого звикли закордонні виконавці. Щоправда, в цьому нам допомагають іноземні представництва — посольства і культурні центри. Нас не фінансують у плані підвищення заробітної плати, а нова її схема, що, на жаль, є зрівнялівкою, неприйнятна. А з яких джерел доплачувати? Доведеться відшукувати резерви, хоча це й складно.
Попри всі проблеми, з радістю чекаємо в наших стінах шанувальників музики та художнього слова. Бажаю всім нових приємних вражень, емоційної й творчої насолоди від зустрічей з майстрами високого мистецтва!

Інтерв’ю провів Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • У БЕРЕЗОВУ РУДКУ, ДО ДМИТРА ЛУЦЕНКА...
  • НОРМАНДІЯ В ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ФРАНЦУЗЬКИХ ХУДОЖНИКІВ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».