Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2012 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); ЕКОНОМІКА
ЧИМ ПРИВАБИТИ ІНВЕСТОРА?

Через тринадцять років Київ має увійти до ТОП-40 світових столиць за всіма показниками розвитку. За умовами ведення бізнесу, інфраструктурою, навколишнім середовищем, економічним зростанням, культурним рівнем. У досягненні цих амбітних цілей має допомогти приватний капітал, на 90% профінансувавши стратегію розвитку Києва до 2025 року, запевняє міська влада.

Активна співпраця з бізнесом має спрямовуватися на розвиток столиці, в якій зосереджено 20% потенціалу країни. Зараз в Україні стабільна політико-економічна ситуація, хоч і не така міцна, як в інших європейських державах. Проте є позитивні тенденції розвитку, зокрема й столиці. Це визнають різні рейтингові агенції та провідні міжнародні експерти. Міська влада знає конкурентні переваги Києва перед іншими столицями і вважає, що Київ має стати містом комфортного проживання для його мешканців і для розвитку бізнесу.
Київ може стати центром, який притягне до себе інтереси іноземних компаній, зокрема банківські структури, міжнародні фінансові організації. Першочергове завдання — не програти конкуренцію з Москвою, Санкт-Петербургом, Мінськом, Варшавою, Кишиневом у створенні привабливих умов для роботи міжнародного бізнесу.
Нині активно реалізується програма «Єдиного вікна» для підприємців. «Єдине вікно» вже працює в масштабах міста, за графіком відкривають районні відділення. Найближчим часом таких єдиних офісів буде одинадцять. Наступний етап — єдине інвестиційне вікно. Нове законодавство дозволить спростити механізм реалізації інвестпроектів — від подачі ідеї до здачі об'єкта в експлуатацію. Влада обіцяє забезпечити їхній супровід у бюрократичному ланцюгу.
Крім економічного потенціалу, Київ має велику історичну, культурну, архітектурну, археологічну спадщину, яку влада обіцяє зберегти (поки це їй не надто вдається) і активно розвивати туристичну галузь. Київ перспективний і щодо використання його людського, інтелектуального потенціалу. Адже тут зосереджено велику кількість освітніх, наукових закладів, які готують фахівців європейського, міжнародного рівня. Чимало їх працює в іноземних компаніях, розташованих у нашій столиці.
Зараз ведеться велика робота з підготовки портфеля бізнес-пропозицій. Найближчим часом планується залучити близько 15 млрд дол., а у середньостроковій перспективі — 20–25 млрд дол. На нещодавньому інвестиційному форумі глава Київської міської держадміністрації О. Попов підписав низку меморандумів про наміри залучення інвесторів до будівництва найважливіших об'єктів, які змінять життя киян на краще.
Зокрема, на лівому березі Дніпра планується побудувати міжнародний бізнес-центр «Київ-сіті», що дасть місту 50 тис. робочих місць. Але й коштуватиме недешево — від 8 до 16 млрд грн. Нині на лівому березі живе понад 40% населення столиці, а робочих місць лише 18%. Спорудження там великого офісного центру дасть змогу знизити навантаження на мости в години пік і розвантажити від автомобільного транспорту центральні вулиці столиці.
Проект передбачає поліцентричний розвиток і створення сучасної бізнес-зони. Тобто бізнес-центр розташовуватиметься далеко від історичного середньомістя столиці, щоб наблизити місце роботи до місця проживання. Спорудження бізнес-містечка допоможе створити українській столиці імідж міста, орієнтованого на ділову активність. Такий центр стане каталізатором сталого розвитку Києва, запевняє влада.
Поки точно не визначено, де буде побудовано «Київ-сіті». Розглядається п'ять можливих будівельних майданчиків. Найбільша ділянка для забудови — у районі Одеської площі (240 га). На Позняках і Нижній Теличці (по 160 га), Північних Осокорках (150 га), Дніпровській набережній (140 га), у районі озера Вирлиця (110 га). Запустити першу фазу проекту «Київ-сіті» планується в четвертому кварталі 2014 року.

Довгоочікуване метро
Соціологічні опитування свідчать, що для киян особливо очікуваним є будівництво мостів через Дніпро (їх уже будують) і метро на Троєщину. Там мешкає півмільйона городян, і більшість з них працює у центрі міста. Нині в столичному метро діє три лінії завдовжки 60 км. Підземка має 50 станцій, чотири з них відкрито торік, ще дві кияни мають надію дочекатися цьогоріч — «Іподром» і «Теремки». Щодоби столичне метро перевозить 1,5 млн пасажирів (майже 55% загальних столичних перевезень) з точністю виконання графіка 99,7% (це один із найвищих показників у світі).
Запуск четвертої гілки підземки дозволить вирішити гостру проблему перевезень громадян, які мешкають на житлових масивах Троєщина, Воскресенка, Райдужний, Вигурівщина, в Дніпровському районі. Нова лінія складатиметься з двох ділянок. Перша пройде від станції «Глибочицька» до станції «Райдужна» з відгалуженням у напрямку житлового масиву Вигурівщина — Троєщина. А друга ділянка — від станції «Вулиця Милославська» до станції «Проспект Ватутіна». Обидві ділянки будуть з'єднані пересадочними вузлами. Передбачається будівництво 12 станцій, є їхні проектні ескізи.
Розроблено і техніко-економічні показники цього проекту. Вартість будівництва четвертої лінії метрополітену коштуватиме 11,2 млрд грн, із них на введення першої ділянки потрібно 7 млрд, другої — 4,2 млрд. Щогодини поїзди перевозитимуть майже 41 тис. пасажирів. Довгоочікувану лінію метрополітену почнуть будувати в серпні наступного року, а запрацюють нові станції 2017 року.
Міська влада має намір задіяти механізм державно-приватного партнерства. Буде створено консорціум приватних інвесторів, які братимуть участь у будівництві, а пізніше в експлуатації метро. Коштом інвесторів планується закупити обладнання, приватний бізнес здійснюватиме оперативне управління процесом. Влада залишить за собою право формувати тарифи, надаватиме інвесторам земельні ділянки, контролюватиме виконання ними інвестиційних зобов'язань. До речі, за схемою державно-приватного партнерства проходитиме розвиток підземних доріг, водопровідно-каналізаційного господарства та системи теплопостачання.
Метрополітенівський проект передбачає п'ять етапів. Перший вже пройдено. Зараз триває конкурс із відбору виконавця підготовчих робіт, який має розробити фінансову модель, юридичну схему та вибрати найкраще рішення реалізації метробудівського проекту. Зацікавленість у проекті виявили інвестори з Франції, США, Німеччини і кілька потужних російських банків.
Київський метрополітен разом із великими доходами показує й великі збитки. Влада зауважує, що від початку проектування до введення в експлуатацію четвертої лінії метро мине як мінімум чотири роки. Це буде рекордний для Києва результат. За цей період у країні відбудуться зміни. Комунальні підприємства не мають бути збитковими. В адекватних фінансових, економічних умовах вони здатні до саморозвитку. І влада повинна створити для цього умови. За чотири роки вона має намір налагодити роботу комунальних підприємств і підготувати їх до співпраці з міжнародними фінансовими організаціями, зокрема зі Світовим банком, приватними компаніями.

Транспортна розв'язка
Киян надзвичайно хвилює і транспортна проблема, пов'язана з розвитком транспортної інфраструктури, будівництвом паркінгів, розвантаженням столичних вулиць. Наразі на тисячу киян припадає 254 авто. Для європейських міст — це невеликий показник, він удвічі менший, ніж у Празі та Варшаві, але вищий за середньоукраїнський. В Києві зареєстровано 1,2 млн автівок, майже 300 тис. машин щодня привозять на роботу до столиці своїх власників.
Цій масі «сталевих коней» столиця може запропонувати лише 70 тис. паркувальних місць, треба ще мінімум 230–250 тис. Активно облаштовувати паркінги в столиці (переважно в центрі) почали, готуючись до Євро-2012. Найближчим часом буде введено в експлуатацію 2672 парковки, потрібно мінімум удвічі більше.
Влада планує спорудити паркінги постійного зберігання авто на житлових масивах, зокрема на лівому березі. А також обіцяє облаштувати сучасні європейські денні парковки зі зрозумілою схемою розміщення, європейською системою знаків і розмітки, зручною для водіїв системою оплати паркування, контролем. Запроваджуватиметься адміністративна відповідальність за неправильне паркування, причому водіїв контролюватимуть співробітники муніципальної міліції, яку хочуть сформувати на початку 2013 року. Важливе і впровадження сучасної системи безготівкової оплати за паркування. Для втілення такого проекту (170 паркувальних майданчиків, 5 тис. машиномісць) потрібно 3 млн 160 тис. євро.
Аби розвантажити центр столиці, влада планує запровадити перехоплюючі паркінги, які дадуть можливість знизити потік автомобільного транспорту на центральних вулицях. Це нова ідея для Україна і стара практика для Європи, коли люди залишають машину біля метро і добираються на роботу громадським транспортом. Зручність такої схеми треба детально роз'яснити українцям, поки вони її не сприймають. Визначено чотири місця для перехоплюючого паркінгу, хоч їх має бути набагато більше. Вони розташовані недалеко від станцій метро, кільцевої електрички, біля в'їздів до Києва, займають не дуже великі ділянки. Зараз проекти в стадії розробки і підготовки до конкурсу. Є перспективи залучити інвестиції вже цьогоріч.
У найближчих планах — реконструкція багатоповерхового паркінгу в центрі столиці (вул. Грінченка), що був побудований за радянських часів (це привабливий для інвесторів майданчик); будівництво двох підземних паркінгів. Один — на вул. Прорізній, яка зараз нашпигована автівками, а другий — біля Європейської площі. На такі зручні автостоянки давно чекають кияни і гості столиці. У травні-червні влада має намір провести конкурс для залучення інвесторів, які вкладатимуть гроші у транспортні проекти. І обіцяє, що інвестиційні процеси будуть максимально прозорими і зрозумілими.
Місто давно потребує об'їзної дороги. Вже розроблено інвестиційний проект дороги, яка сполучить Столичне шосе з автодорогою М-03 Київ — Харків — Довжанський на ділянці Київ — Бориспіль. Така дорога дозволить пустити транзитний транспорт в об'їзд, що істотно знизить навантаження на міський рух.

Чистий шик
Київ намагається активно залучати інвестиції в готельний бізнес. До цього підштовхує підготовка до чемпіонату Європи з футболу та до І Київського міжнародного бієнале сучасного мистецтва Arsenale-2012. Згідно з вимогами УЄФА місто мало облаштувати 7300 готельних номерів. Донині найбільше не вистачало найфешенебельніших. Проте нещодавнє відкриття п'ятизіркового готелю класу люкс Fairmont Grand Hotel Kyiv поліпшило ситуацію. Проект було реалізовано міжнародним готельним оператором Fairmont Hotels &Resorts і українською девелоперською компанією «Ярославів Вал».
Це — перший готель світового бренда Fairmont у Східній Європі. Всього мережа Fairmont, заснована у 1884 році, налічує понад 60 готелей у всьому світі. Класичні готелі мережі спроектовано з урахуванням місцевої культурної спадщини. Світова спільнота і лідери екологічних проектів визнають Fairmont соціально відповідальною компанією, яка успішно втілює провідні туристичні та екологічні програми, які знижують шкідливий вплив людини на навколишнє середовище. Виконуючи своє зобов'язання турбуватися про довкілля, компанія сфокусувала програму Green Rartnership на поліпшення переробки відходів, економії енергії й води, зокрема застосування енергозберігаючого освітлення; створення інноваційних організацій для залучення до програми місцевих громад і партнерів.
Fairmont Grand Hotel Kyiv розташований в історичному районі Києва — на Подолі, на березі Дніпра. Це — унікальна 12-поверхова архітектурна споруда у строгому класичному стилі, що гармонійно доповнює історичний образ столиці. В готелі 258 номерів (мінімальна вартість — 319 євро), з них 54 номери-люкс, включаючи президентські та королівські апартаменти, що коштують 17 тис. євро. До послуг гостей готелю — найбільший бальний зал для урочистих заходів, до якого може легко заїхати автомобіль чи карета, а також унікальний для міста атріум. Є в готелі SPA-салон із фітнес-залом, конференц-зали, унікальні ресторани і бари.
У Fairmont Grand Hotel Kyiv під час чемпіонату Євро-2012 житимуть представники сім'ї УЄФА (вона загалом налічує сім тисяч) і політичні делегації. Київ очікує на приїзд 150 тис. футбольних уболівальників. У багатих гостей чемпіонату головна вимога — добрі умови проживання і класне обслуговування. У новому готелі працюватиме 360 співробітників (96% українців). Із шести тисяч претендентів відібрано 250, основні вимоги — фахова підготовка та знання іноземних мов. Шліфувати професіоналізм нашим допомагатимуть іноземні спеціалісти.
Під управлінням мережі готелей «Інтерконтиненталь» планується будівництво чотиризіркового готелю «Плаза» на 225 місць загальною площею 88 тис. кв. м із паркінгом, ресторанами, барами, салонами краси, магазинами. Він буде розташований в центрі Києва неподалік станції метро «Олімпійська», на перетині вулиць Короленківської та Фізкультурної. Це недалеко від залізничного вокзалу і траси, що веде до аеропорту «Бориспіль». Готель розміститься в унікальній частині столиці, його проект перспективний для девелоперських компаній.
Одна з переваг — відсутність історичної й житлової забудови. Це дасть можливість вести будівництво активно і цілодобово, значно скоротити терміни реалізації проекту. Нині проект готовий до будівництва, пройшов узгоджувальні процедури, державну експертизу. Підготовлено земельну ділянку для забудови (1,58 га), вона перебуває у приватній власності. Розробники проекту пропонують інвесторам укласти гроші у весь проект чи в його частину, розглядається можливість залучення кредитів. Загальна вартість будівництва з урахуваням вартості землі, пайової участі — 263 млн грн, термін реалізації — дев'ять років, віддача від інвестицій — 240%. Фінансові розрахунки реальні, запевняють розробники проекту, вони не занижували вартість будівництва, не завищували вартість здачі 1 кв. м — 30–33 дол. за квадрат.

Олена КОСЕНКО


також у паперовій версії читайте:

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».