Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2012 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
МАТТІАС ГЕОРГ КЕНДЛІНГЕР: МЕТА — УВІЙТИ ДО ДЕСЯТКИ НАЙКРАЩИХ ОРКЕСТРІВ СВІТУ
У Львові 3 травня відбудеться ювілейний концерт до 10-річчя австрійсько-українського симфонічного оркестру K@K Philharmoniker. Напередодні події засновник і головний диригент симфонічного оркестру K@K Philharmoniker та оперного хору K@K Opernchor Маттіас Георг Кендлінгер відповів на запитання кореспондента «ДУ».

— Пане Маттіас, як було створено оркестр?
— Симфонічний оркестр K@K Philharmoniker заснований у Львові в 2002-му. В своїй назві він відтворює імена засновників: Маттіас Георг Кендлінгер і Лариса Кендлінгер — моя дружина.
Випадок нас звів із директором нашого майбутнього оркестру Олегом Станкевичем. Тоді він ще був учителем та супроводжував дітей, постраждалих від Чорнобильської катастрофи, на відпочинок до Тіролю. Між нами зав'язалися дружні стосунки. З часом Олег переконав нас у великому творчому потенціалі його рідного міста Львова. Перші спільні оперні та балетні проекти з місцевою Державною оперою були реалізовані з його допомогою. Зрештою ми наважилися на заснування симфонічного оркестру у Львові, а Олег Станкевич став його директором.
У 2003 році нами було втілено в життя проект заснування оперного хору. Він базується на основі Львівського камерного хору під керівництвом народного артиста України Василя Яциняка. Близько 50-ти артистів хору регулярно беруть участь у турне, оперних фестивалях і конкурсах у Франції, Італії, Угорщині, Польщі, Австрії, Німеччині.
— Які країни вашому колективові вдалося підкорити?
— K@K Philharmoniker поціновують у 16 країнах Європи за музичну якість і незвичну харизму. Понад сто концертів із різними програмами оркестр щороку виконує в кращих залах Європи. Проте ми не лише концертуємо, а й записуємо диски. Вже випустили 20 Live-CDs і чотири концерти на DVD.
Маємо власну постійну публіку. Особливо приємно, що серед людей, які приходять на наші концерти, багато молоді. Класичні концерти відвідують батьки з дітьми, люди поважного віку.
— Що в класичній музиці змінилося за час існування оркестру?
— Відбулося чимало змін у класичній музиці, а особливо в нашому оркестрі, адже ми — не стандартний колектив. Наша робота заснована на моїх відчуттях, адже я не навчався класичної музики, не навчався писати музику і ніколи не засновував класичні оркестри. З п'ятирічного віку сам граю на різних інструментах. Мій батько навчив грати на акордеоні. Виступав на весіллях, різних святах, виставах. Тому наш оркестр сформовано інакше, на інших засадах, ніж традиційні оркестри.
— Які твори почують львів'яни на ювілейному вечорі?
— У Львові звучатиме симфонічна поема «Блудний син», яку я написав, симфонія № 9 Людвіга ван Бетховена. Виконавці, котрі братимуть участь у концерті, працюють з нами від початку створення оркестру і готові підвищувати свій рівень, поліпшувати професійні навички.
— Як виникають твори?
— Тема для моєї симфонії «Маніпуляція» була результатом тривалих розмов із дідусем. Він мені пояснював, наскільки страшно проникає маніпуляція в широкі верстви і наскільки ця річ поширена. Уявіть, як багато людей загинуло в результаті маніпуляцій і скільки людей не можуть жити нормально, тому що політики і система маніпулює ними. І не лише політики, а й частково церква. Тому я замислився, наскільки ця тема важлива для людей. Виникло бажання попрацювати над нею.
Мій дід говорив: «Війна, якої ніхто не хоче, за винятком кількох політиків, може привести людину до такої ситуації, що вона змушена робити те, чого ніколи в житті не зробила. Ти мусиш стріляти в іншу людину. Можливо, в звичайному житті ця людина була б тобі другом. Це дуже важко!» Моя симфонія складається з чотирьох частин. Перша називається «Ситуація». Друга — жалобний марш за загиблими у результаті маніпуляцій. Третя — порушено всі теми, тут задіяно хор і солістів. Четверта — сила для позитива.
— Скільки людей в оркестрі?
— Семеро музикантів були від часу заснування оркестру. Дві третини наших виконавців працює на постійній основі й третина запрошена на окремі проекти. Склад оркестру змінюється залежно від репертуару та програми, яка виконується.
Якщо граємо концерти Штрауса, тоді в оркестрі працює 50 музикантів. Коли виконуємо симфонічні концерти, тоді на сцені може бути 65 виконавців. На закритті сезону гратимемо Брукнера. Братимуть участь понад 70 музикантів.
До складу оркестру входять музиканти не лише зі Львова, а й з Києва, Одеси, Харкова, Дніпропетровська, Луцька, Рівного, Тернополя, Івано-Франківська, Ужгорода, Миколаєва, Коломиї, Дрогобича, Хмельницького, Чернівців — міст, знаних своєю музичною історією та виконавством.
— За яким принципом обираєте музикантів?
— Використовуємо такий вид прослуховування, який проводять найвідоміші оркестри світу. Прослуховуємо музикантів за ширмою. Хочу, аби рішення щодо прийняття музиканта до нашого колективу ґрунтувалося лише на музичних даних і фаховому рівні. Прикро обирати за принципом зовнішніх даних. Ми намагаємося зробити прослуховування нейтральним, щоб не було моментів, коли особисто знаєш людину, тож змушений взяти її на роботу. Мені здається виправданим крок, коли найперше береться до уваги музичне враження, а потім технічність і віртуозність. Хто з музикантів має високий професійний рівень, того запрошуємо в оркестр.
— На вашу думку, що є запорукою успіху?
— Для артиста важливо те, що він грає для публіки. Ми граємо репертуар, що подобається слухачу, і який нам підходить. Напевно, лише такий репертуар можна наблизити та передати публіці. Для нас успіхом є і те, що ми одержуємо за рік до п'яти тисяч листів від наших шанувальників.
Пишуть листи старші люди, які тяжко хворі, але вважають, що після нашого концерту вони вилікуються. Гроші також для нас важливі, тому що треба жити, але важливіше передати позитив слухачам.
— Яким бачите себе і свій оркестр через десять років?
— Цікаве запитання. Ми поставили собі за мету, щоб наш оркестр увійшов до десятки найкращих оркестрів світу. Як довго цей шлях триватиме, не знаємо. Ми не провидці, але робимо важливі кроки в цьому напрямі. Розуміємо, що ця мета далека від нас, але важливіший шлях до неї, ніж вона сама. Мета показує шлях, напрям, у якому слід рухатися.

Розпитувала Інна БОРИСОВА
також у паперовій версії читайте:
  • ЧОРНОБИЛЬ: ЗЕМЛЯ І ЛЮДИ
  • ПРЕМ'ЄРА ОДНОАКТНИХ БАЛЕТІВ У НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».