ПРЕМ'ЄРА ЗА ПРЕМ'ЄРОЮ: ОРАТОРІЇ ГЕНДЕЛЯ
Для багатьох шанувальників класичної музики творча спадщина великого німецького композитора Ґеорґа Фрідріха Генделя (1670–1759) донедавна асоціювалася переважно з його інструментальними творами для органу, камерного оркестру, а також деякими аріями з опер, які у нас ніколи не ставили. Щодо його знаменитих ораторій, то про них в Україні до 1995 року не мали уявлення, адже їх ніколи не виконували.
Знаменною подією у музичному житті України було перше виконання однієї з найвідоміших і популярних ораторій Г. Ф. Генделя «Месія», яке відбулося у 1993-му в Національному будинку органної та камерної музики. Цей твір репрезентував Київський симфонічний оркестр і хор під орудою американського диригента Роджера Макмерріна, а згодом ця ораторія прозвучала в інтерпретації Ансамблю класичної музики імені Бориса Лятошинського під керуванням Віктора Іконника.
Проте якщо у репертуарі Київського симфонічного оркестру і хору ораторія «Месія» поки що залишається єдиним твором Г. Ф. Генделя, то Ансамбль класичної музики імені Б. Лятошинського з часом почав активно звертатися до його найзнаменитіших ораторій. Так, кияни вперше почули у концертному виконанні ораторію «Іуда Маккавей», а пізніше інші — «Ізраїль в Єгипті», «Самсон», «Про радість, печаль і мужність».
Тепер цей колектив під орудою диригента Ігоря Андрієвського виконав у Національному будинку органної та камерної музики ще одну ораторію знаменитого німецького композитора епохи бароко — «Соломон», лібрето якої створено на основі сюжету зі Старого Завіту. Вперше цей твір прозвучав 1749 р. у лондонському театрі «Ковент-Гарден», пізніше у багатьох країнах.
Ретельна робота диригента, співаків хору, солістів і музикантів Ансамблю імені Бориса Лятошинського, їхній високий професіоналізм, щира і натхненна манера виконання допомогли повною мірою розкрити задум композитора і донести до слухачів мелодійне багатство твору, його глибокий філософський зміст.
«Мені особисто було цікаво працювати над цим грандіозним твором, що, безумовно, належить до кращих зразків ораторій Г. Ф. Генделя,— розповів після прем'єри Ігор Андрієвський.— У «Соломоні» найсильніше відчутний вплив оперного жанру,— яскраво оформлені та емоційно насичені речитативи, розгорнуті й динамічно наповнені арії, оркестрове багатство і великі за обсягом інструментальні епізоди, що органічно об'єднані в єдине ціле. Музика ораторії багато у чому геніально передбачила появу музики Бетховена. А за силою емоційного впливу її можна порівняти з найкращими творами класичної спадщини ХVІІІ-ХІХ ст. Сподіваюся, що пощастить виконати цей твір ще раз наприкінці нинішнього сезону».
До речі, ансамбль імені Бориса Лятошинського працює ще над одним видатним твором Г. Ф. Генделя — «Пристрасті за Броксом», який ніколи не виконували в Україні. Прем'єра має відбутися у квітні.
Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
- СВЯТО ФРАНКОФОНІЇ В УКРАЇНІ
- ТВОРИ ОКСАНИ ЗАБУЖКО— В ІНТЕРНЕТ- КРАМНИЦІ
- У ТЕАТРІ ФРАНКА ВІДКРИЛИ КАМЕРНУ СЦЕНУ
- ЛЯЛЬКОВИЙ ФЕСТИВАЛЬ У КРИМУ
- СІМ — ЧИСЛО ЩАСЛИВЕ
назад »»»