КИЇВСЬКИЙ ДЕБЮТ ФРАНЦУЗЬКОГО МЕТРА
Авторитетною і визнаною в світі є фортепіанна школа Франції, де збереглися давні традиції інтерпретації клавірної музики, започатковані ще за часів епохи бароко, які досягли свого розквіту у першій половині ХІХ ст.
У цьому знову мали нагоду переконатися київські шанувальники класичної музики, котрі потрапили на сольний концерт французького піаніста Алена Планеса, що відбувся у Колонному залі імені М. Лисенка Національної філармонії України за підтримки Французького культурного центру в Києві.
Перше відділення концерту А. Планеса було присвячено творам Фридерика Шопена. Музикант приємно вразив власною інтерпретацією відомих творів «поета фортепіано», серед яких були два ноктюрни, чотири прелюдії, три етюди, Балада № 3 мі-бемоль мажор і анданте спіанато соль мажор. Його манера гри відзначалася вишуканою елегантністю, високою технічною майстерністю, шляхетністю стилю та неповторними нюансами, які посприяли відчути по-іншому особливості музики великого композитора-романтика.
Не менш цікавим виявилось і друге відділення концерту, складене з творів французького композитора-імпресіоніста Клода Дебюссі. Слухачі почули знамениті естампи («Пагода», «Вечір у Гранаді», «Сади під дощем») і шість прелюдій — «Затонулий собор», «Тумани», «Винні ворота», «Феї», «Тераса, залита місячним сяйвом», «Феєрверк», які прозвучали завдяки Алену Планесу по-новому, неповторно і витончено. На думку багатьох, це був справжній К. Дебюссі, позбавлений штампів та хибного сприйняття його творчої спадщини.
Переконлива інтерпретація творів Ф. Шопена і К. Дебюссі викликала відповідну реакцію переповненого шанувальниками фортепіанної гри залу: піаніста довго не хотіли відпускати і він був змушений зіграти ще два твори «на біс».
Як розповів Ален Планес, навчатися гри на фортепіано він розпочав у п'ять років, у вісім уже грав у супроводі оркестру. Після закінчення Паризької консерваторії продовжив навчання у США. Повернувшись до Франції, він на запрошення П. Булеза працював солістом ансамблю Intercontemporain. Виконував твори для двох фортепіано з Франсуа Мішелем — другом Ігоря Стравинського, а також співпрацював із відомими композиторами — Булезом, Лігеті, Беріо, Штокхаузеном. Ален Планес — відомий у Франції соліст, акомпаніатор, умілий інтерпретатор камерної музики, педагог Паризької консерваторії й постійний учасник багатьох музичних фестивалів.
Його численні записи на фірмі Harmonia Mundi нагороджено відзнаками «Золотий діапазон» і «Разючий світ музики», а виконання усіх сонат Шуберта було визнане міжнародною критикою як одне з найкращих за останні десятиліття.
На запитання, чому саме такі твори Ф. Шопена він обрав для першого виступу в Києві, Ален Планес відповів: «Цю програму виконав ще у 1841 році у Парижі сам Ф. Шопен, і я хотів, щоб вона без змін прозвучала у вашому місті. Я відчув, як зал реагував на кожний твір цього композитора, це була реакція вдумливих і вдячних слухачів, котрі добре обізнані з класичною музикою. Щиро радий, що і музика К. Дебюссі тут має багато шанувальників, серед яких чимало молоді. Вдячний киянам за теплий і дружній прийом, щирість і безпосередність. Перший приїзд до Києва справив на мене незабутнє враження».
Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
- МУЗЕЙ ОГОЛОСИВ КОНКУРС
- ПЕРЕДВИЖНИКИ ХХІ СТОЛІТТЯ
- «АННА КАРЕНІНА» МОВОЮ БАЛЕТУ
- ХРАНИТЕЛІ СКАРБІВ НАРОДНОЇ ПАМ'ЯТІ
- ДЖЕРЕЛО НАТХНЕННЯ ІГОРЯ ЛОНГАТО
назад »»»