Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
КОЛИ МАЙСТЕРНІСТЬ НЕ СТАРІЄ...
Таких тривалих оплесків, якими завершувався кожний номер цього концерту, що відбувся нещодавно в Колонному залі Національної філармонії України, давно вже не чули київські шанувальники камерної музики.

Певним чином це було зумовлено тим, що виступав широковідомий у світі квартет імені М. К. Чюрльоніса з Литовської Республіки, який уперше за роки незалежності України завітав до Києва. Та найголовнішим виявися дивовижний рівень професійної майстерності музикантів, які входять до його складу, — Йонас Танкевічюс (1-а скрипка), Даріус Дікшайтіс (2-га скрипка), Гедімінас Дачінскас (альт) та Саулюс Ліпчус (віолончель), що у поєднанні з чудовою якістю звуку мимоволі викликали щире захоплення присутніх.
Доводиться шкодувати, що цей чудовий ансамбль литовських музикантів виконав тільки три твори: струнний квартет № 53 ре мажор «Жайворонок» Йозефа Гайдна, струнний квартет до мінор Мікалоюса Чюрльоніса та струнний квартет № 2...Іn Loving Memory («У пам'ять кохання») і одну п'єсу «Мрії» на біс. Однак і цього було достатньо, щоб оцінити бездоганне звучання добре знаного у музичному світі квартету.
— Нашому колективові вже 42 роки, а створений він був ще під час навчання його учасників у Литовській музичній академії,— розповів керівник квартету Саулюс Ліпчус.— Відтоді з його першого складу лише я один продовжую грати, а в нинішньому складі він концертує 20 років. За час існування квартет підготував багато програм і дав тисячі концертів, брав участь майже в усіх фестивалях музики в Литві і часто виступав за кордоном — в усіх країнах Європи (крім Албанії). А грали ми в таких знаменитих залах, як Гевандхауз у Лейпцігу, Концертгебау в Амстердамі, Залі Бетховена у Бонні, Schauspielhaus і Залі Отто Брауна в Берліні, Музеї д'Орсей у Парижі, Королівському фестивальному залі Лондона, філармонійних залах Брюсселя, Варшави, Осло, Москви, Санкт-Петербурга, Вашингтона, Токіо.
Ми співпрацювали з багатьма видатними музикантами, а наш репертуар налічує понад 300 різноманітних програм. До київського виступу ми включили квартет імені М. К. Чюрльоніса, оскільки цього року за рішенням ЮНЕСКО у світі відзначають 100-ліття його відходу у вічність. До речі, після Києва наш квартет виконуватиме цю програму у залі ЮНЕСКО в Парижі.
— У чому секрет особливого звучання вашого колективу?
— Насамперед, це зумовлено тим, що граємо на інструментах, виготовлених у ХVІІІ–ХІХ ст. італійськими майстрами, а ще тим, що свою майстерність удосконалювали під керівництвом чудових професорів — Дмитра Шебаліна, Володимира Овчарека, Вілмоса Патраї.
— Кияни не хотіли вас відпускати зі сцени, а в інших країнах аналогічно сприймають?
— Усюди приймають дуже добре. Але у вас особливо тепла і щира атмосфера.

Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • ПРОТОТИП ГЕРОЯ ФІЛЬМУ «В БІЙ ІДУТЬ САМІ «СТАРИКИ»
  • РОМАНТИК УКРАЇНСЬКОГО МЕЛОСУ
  • ДУШЕЮ СПОВНЕНИЙ ПОЛІТ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».