АН-148: ПЛЮС «МАУ»
Державне підприємство «Антонов» передало споруджений тут регіональний реактивний пасажирський лайнер Ан-148-100 майбутньому експлуатантові крилатої машини — авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ).
Статистика
і географія
Нагадаємо, що спорудження регіональних лайнерів Ан-148, здатних перевозити по 68–85 пасажирів на відстань до 4400 км (залежно від модифікації літака та варіантів компоновки салону), здійснюється за виробничою кооперацією — зі складанням як в Україні (на серійному заводі ДП «Антонов» у Києві), так і в Росії (на заводі Воронезького акціонерного літакобудівного товариства). При цьому київські авіабудівники складають «сто сорок восьмі» для українських авіакомпаній, а їхні воронезькі колеги — для російських авіаперевізників.
Просуванням літаків Ан-148 на ринок РФ опікується російська лізингова компанія «Ильюшин Финанс К°», а на наш ринок — українська державна компанія «Лізингтехтранс». Крім того, обидва виробники — ДП «Антонов» і Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство — мають замовників в інших країнах.
Нині є замовлення на 67 літаків сімейства Ан-148/Ан-158, а також проводиться підготовча робота, спрямована на наступне оформлення контрактів ще на 175 таких лайнерів.
Варто зазначити, що хоч літак, переданий нині «Міжнародним авіалініям України», виявився першим Ан-148 у флоті «МАУ», але він став уже третім лайнером цього типу, спорудженим у ДП «Антонов» для вітчизняних авіаперевізників. Раніше збудовані на цьому самому підприємстві два аналогічні Ан-148 працюють в іншій українській авіакомпанії «АероСвіт».
Там вони, починаючи від червня 2009 року, опанували три десятки різних повітряних маршрутів (серед них внутрішньоукраїнські й міжнародні), на яких перевезено загалом понад 140 тисяч пасажирів, а середній наліт одного такого лайнера — 280 льотних годин на місяць (це високий показник). У Російській Федерації також працюють кілька «сто сорок восьмих». Зокрема, шість таких літаків експлуатуються державною транспортною компанією «Россия», а ще один Ан-148 недавно передано російській авіакомпанії «Полёт», що базується у Воронежі.
У перспективі — 50 літаків
за чотири роки
Разом із передачею літака Ан-148 до авіакомпанії «МАУ» відбулася й друга прикметна подія: підписано протокол про наміри щодо придбання «Лізингтехтрансом» у період до 2015 року 50 літаків Ан-148 і Ан-158 виробництва ДП «Антонов» — для подальшої передачі їх у експлуатацію українським авіакомпаніям на умовах лізингу. Мається на увазі, що із 50 лайнерів, які планують спорудити відповідно до підписаного документа, 22 літаки — це Ан-148, а 28 машин — Ан-158.
Протокол про наміри, що став наслідком праці спільної робочої групи, складеної з провідних фахівців ДП «Антонов» і вітчизняних авіакомпаній («МАУ», «АероСвіт», «Україна») — частина програми, спрямованої на забезпечення наших авіаперевізників літаками українського виробництва за допомогою системи лізингу. Як вважає президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа, рішення щодо консолідованого потенційного замовлення на літаки вітчизняного виробництва для українських авіакомпаній дозволяє авіабудівникам розгортати масштабне серійне виробництво таких пасажирських лайнерів, на які є попит у сфері повітряного транспорту.
Присутні під час згаданих процедур віце-прем'єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесников і президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа зустрілися із журналістами, серед яких був і кореспондент «ДУ».
Авіабудівники потребують реальної підтримки
Зокрема, віце-прем'єр стверджував, що і уряд України, і Міністерство інфраструктури прагнуть подбати, аби державне підприємство «Антонов», яке створює й споруджує лайнери сімейства Ан-148 / Ан-158, і українські авіаперевізники, котрі поповнюватимуть свій флот машинами вітчизняного виробництва, працювали у таких само фінансово-економічних умовах (щодо кредитування), в яких діють авіакомпанії різних країн, котрі купують регіональні літаки аналогічного класу, виробниками яких є, скажімо, бразильський «Ембраєр» (Еmbraer) чи канадський «Бомбардьє» (Bombardier).
Борис Колесников повідомив, що ухвалено рішення, згідно з яким нині діючу державну компанію «Лізингтехтранс», що входить до системи, підвідомчої Міністерству інфраструктури, планується перетворити на компанію «Антонов Лізинг», яка буде спеціалізованим підрозділом, що займатиметься лізингом літаків українського виробництва для вітчизняних авіакомпаній (цілком можливо, що не лише для українських повітряних перевізників). Він також зазначив, що авіазаводу для успішної економічно рентабельної діяльності потрібно довести рівень виробництва до не менш ніж 25–30 таких пасажирських лайнерів на рік.
Дмитро Ківа не тільки підкреслив льотно-технічні, експлуатаційні, технологічні, економічні та інші переваги сімейства літаків Ан-148 / Ан-158, а й особливо наголосив на необхідності створення у нашій державі такої законодавчо-нормативної бази, яка була б сприятлива для вітчизняних авіабудівників і дозволяла їм ефективно працювати у справді ринкових умовах.
Дмитро Семенович переконаний, що треба скасувати тендери при закупівлі українськими авіабудівними підприємствами різних комплектуючих, потрібних для спорудження літаків (оскільки, як неодноразово зазначали, через існуючі тендерні процедури істотно втрачаються час і кошти, що заважає нашій авіабудівній промисловості на рівних суперничати із зарубіжними конкурентами на світовому ринку). Як додав Дмитро Ківа, українські творці авіаційної техніки та її будівники цілком природно прагнуть мати право вільно брати кредити, необхідні для ефективної організації виробництва літаків.
Наш Ан-148 (створений у кооперації підприємств і організацій з України і Росії та за участю різних компаній ще з 13 країн), як і трохи більший (за довжиною фюзеляжу і пасажиромісткістю — до 99 місць у салоні) Ан-158, завдяки конструктивній схемі високоплана (із розташуванням крила над фюзеляжем) та деяких інших особливостей можуть робити зльоти і посадки не лише в аеропортах із бетонними смугами, а й з ґрунтових аеродромів. Тоді як конкурент — російський «Сухой Суперджет-100» (Sukhoi Superjet-100» — низькоплан, через це його двигуни розташовані нижче — ближче до аеродромної поверхні, тому він не може працювати на ґрунтових злітно-посадкових смугах (оскільки на них двигуни засмоктуватимуть пил та інші дрібні часточки із землі), а потребує винятково бетонних смуг.
На початковому етапі регулярної експлуатації літака Ан-148 у «МАУ» при виконанні рейсових пасажирських перевезень лайнером протягом певного часу керуватимуть льотчики із «Антонова». Коли пілоти «МАУ» опанують «сто сорок восьмий»,— спочатку на наземному комплексному тренажері КТС-148 (про особливості якого розповідалося у номері «ДУ» за 5 серпня), а потім у реальних польотах за інструктажем досвідчених льотчиків-випробувачів із «Антонова»,— керування Ан-148 у небі має перейти до екіпажів «Міжнародних авіаліній України».
Як повідомив, відповідаючи на запитання кореспондента «Демократичної України», Дмитро Ківа, до кінця 2011 року серійний завод ДП «Антонов» має виготовити ще два лайнери Ан-148, надалі колектив нарощуватиме виробництво літаків цього сімейства.
Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
- ІЗ ТОКІО ДО ПАРИЖА— ЗА ДВІ З ПОЛОВИНОЮ ГОДИНИ
- ГЕНЕРАТОР ІДЕЙ
- БРАСЛЕТ ВІД СОНЯЧНИХ ОПІКІВ
назад »»»